XXL Nutrition

Wie heeft er nog meer moeite met NIET drinken in het weekend

Zou nog wel paar jaartjes wachten met kuren als ik jou was.

ot:
Ik drink bijna niet, in tegenstelling tot mijn leeftijdsgenootjes die het helemaal da bom vinden om zich klem te zuipen en te zwemmen in hun kots.

brah ik ga pas op me 20ste kuren
lol miss moest ik het beter omschrijven:o

Mooie topic voor een eerste post.
+1 voor de haters enzo.
Ik heb hier ook moeite mee, maar ga nu totaal stoppen.
Maat van me is gepakt met alcohol achter het stuur en ik heb besloten met hem te stoppen tot hij zijn bloedproef heeft gedaan.
Dat zal ongeveer 2 maanden duren. Een mooie start voor mij!

Ik begrijp wel niet hoe dat ook komt. Ik ben na het weekend altijd zwaarder :rolleyes:, misschien door het uitgaan.. Ik drink dan zoveel bacardi + frisdrank en junkfood snachts dat ik geen kilo's verlies.. De volgende dag ben ik zo brak dat ik niets anders kan doen dan eten eten en slapen. Als je ook zwaarder wilt zijn na een weekendje stappen kan je wel een keer met mij meelopen

:rolleyes:Niet als je maar 1 dag in de week wat drinkt, als je daarna maar gewoon weer aan de slag gaat met goed rusten, eten en trainen...
Sommige zeggen wel eens na een avondje stappen: "pfff, de hele week voor niets getraint", dit kan voor een deel wel de waarheid zijn maar dan train slaap en eet je bagger. Succes

Ik drink nochtans ook wisky achter wisky, wel altijd met cola ligt :p
kheb misschien geen wilskracht genoeg om nee te zeggen tegen alcohol maar wel tegen junkfood als ik beneveld ben, daardoor vliegen die kg's er mss af. Probeer het anders eens :)

Het vervelende van water drinken in de kroeg vind ik het feit dat het net zo goed 2 piek per glas kost. Dan voel ik me zo'n idioot, uit de kraan smaakt net zo goed.

Als ik train die dag heb ik er totaal geen moeite mee om nee te zeggen, maar op de 2 rust dagen/vrijdag/zaterdag drink ik gewoon. Je leeft maar 1x dus waarom zou ik dat beetje alcohol niet nuttigen

Als ik train die dag heb ik er totaal geen moeite mee om nee te zeggen, maar op de 2 rust dagen/vrijdag/zaterdag drink ik gewoon. Je leeft maar 1x dus waarom zou ik dat beetje alcohol niet nuttigen

Tijdje geleden stond er in de krant dat het juist goed is om 1 glas alcohol per dag te nuttigen. Ze moeten er niet zo drama over maken, maar je bent alleen beetje gaar de volgende dag als je er niet tegen kan. Die russische militaire drinken de hele dag door wodka omdat het het lichaam reinigt en het er -30 is. Je hebt gelijk je leeft maar 1x,

het is ook stoer om acne op je rug te hebben en een grote bobbel op je lul te hebben toch thomas;). Je kan er beter 2x zolang over doen dan een kuurtje nemen op je 20ste.. Maar zal idd wel stoer zijn hahaha:wl:

Laatst bewerkt:
het is gewoon grappig, op je 17e al weten dat je op je 20e wilt gaan kuren, ik moet er nu nog niet eens aan denken op me 19e...

ewa beachboy,s "Ecto 19" en Thomass
maar die reactie,s van jullie slaan nergens op
dat ik zelfs geen zin heb om daarop te reageren paupers:o
edit: gast hoe lang train je al thomass ?
Edit edit: ik denk dat ik rond me 20ste ga kuren kan ook een jaar later zijn of zelfs 2.

Laatst bewerkt:
Ik vind het gewoon raar dat er zo gemakkelijk gereageerd wordt op zwakte voor een verslavend middel. Ter vergelijking komt het over alsof het ook niet de moeite waard zou zijn te praten over stoppen met roken. Want wel of niet roken heeft dan ook te maken met karakter of discipline. Je houdt geen rekening met het feit dat de drang om bijvoorbeeld te drinken wordt veroorzaakt door hormonen die sterker worden afgegeven naarmate je een gewoonte ervan hebt gemaakt. Deze afgifte van hormonen maken dat veel mensen meer moeite hebben met zich te houden aan discipline. Op die momenten kan het veel helpen als je die momenten kan associëren met ondersteunende teksten of praktische tips.
Natuurlijk heeft het alles te maken met karakter maar om daarmee de discussie af te doen is gewoon niet correct.
Voor wat het waard is: sorry voor de heftigheid van mijn reactie maar ik neem niet terug dat het niet bijdraagt aan dit topic.

Dus maw wil je zeggen dat je verslaafd bent? Misschien moet je dan toch maar naar het AA forum, daar vindt je wel lotgenoten en ondervindt je geen tegenspraak van mensen die vinden, dat niet van alcohol af kunnen blijven een zwakte is. Als je jouw drankgebruik wil vergelijken met stoppen met roken, dan heb je echt een serieus drankprobleem. Zie gewoon in dat je een drankprobleem hebt en stop met het goed proberen te praten. Typisch gedrag van mensen met een verslaving... Hou al helemaal op met mensen kinderachtig aan te vallen die deze problemen niet hebben en jou de waarheid vertellen. Feit blijft gewoon, op het moment dat je niet van alcohol af kan blijven, dan heb je gewoon een probleem!

Over stoppen met roken gesproken trouwens.. Dat heeft ook met karakter te maken! Je bent zwak en blijft tot je doodgaat roken of je bent een vent en je stopt. Kom je ook vaak genoeg in verleiding om een sigaret te nemen die je niet nemen kan, omdat je aan het stoppen bent.

Laatst bewerkt:
Ik drink meestal zaterdagavond alleen, junk dan ook wat maar dan meestal iets van crackers met soort salade :D Maar om volledig stoppen kan er bij mij echt niet in, is er zaterdag sowieso geen zak aan. Sociale druk is een ander punt. Maar als je alleen zaterdagavond drinkt en dan gewoon wat mixjes (wel baco light :hardcore:) dan ga je der echt niet dood aan en motiveert mij juist meer dan dat ik niet drink.

Bij een verjaardag vraag ik altijd of ze een pak melk klaarzetten

als ik uitga drink ik appelsap, dit lijkt het meeste op bier. met als achterliggende gedachte dat niet elke idioot je komt vragen waarom je geen alcohol drinkt, zelfde met jus d'orange gewoon zeggen dat er wodka bijzit. :who:

ik zeg meestal wodka als ik aan het water zit

Bij een verjaardag vraag ik altijd of ze een pak melk klaarzetten

als ik uitga drink ik appelsap, dit lijkt het meeste op bier. met als achterliggende gedachte dat niet elke idioot je komt vragen waarom je geen alcohol drinkt, zelfde met jus d'orange gewoon zeggen dat er wodka bijzit. :who:

Haha dit bedoel je cynisch neem ik aan?:P

In het weekend drink ik vrijwel altijd. Het is echt typerend hoe zwaar members hier praten over drankgebruik in het weekend als jongere zijnde. Kommop zeg...

Je hoeft je heus niet elke dag lam te zuipen, maar gewoon lekker wat drinken in het weekend moet kunnen vind ik. En natuurlijk is het niet goed. Maar zolang je 5/6 dagen per week strikt eet en traint verneuk je echt niet alles met die ene dag.
Wanneer je een serieuze relatie krijgt gaat het elke week uitgaan vanzelf wel over ;)

In het weekend drink ik vrijwel altijd. Het is echt typerend hoe zwaar members hier praten over drankgebruik in het weekend als jongere zijnde. Kommop zeg...

Je hoeft je heus niet elke dag lam te zuipen, maar gewoon lekker wat drinken in het weekend moet kunnen vind ik. En natuurlijk is het niet goed. Maar zolang je 5/6 dagen per week strikt eet en traint verneuk je echt niet alles met die ene dag.
Wanneer je een serieuze relatie krijgt gaat het elke week uitgaan vanzelf wel over ;)

Het is maar net wat je doelen zijn en hoe belangrijk je het vindt om ze te bereiken.
Als je ver wilt komen moet je er gewoon voor de volle 100% voor gaan, en dat betekent (nagenoeg) geen alcohol...

Na een weekendje uitgaan en veel drinken gaat het trainen de maandag veel moeilijker bij mij, bij benchpress meestal 2-3x minder reps dan dat ik een weekend niet uitga of drink. dat is wat demotiverend maar om alchohol te laten vindt ik wat absurd. Gewoon met mate drinken en af en toe een weekend nuchter :)

Er is helemaal niets mis met af en toe wat drinken, maar het gaat hier over het niet kunnen laten staan van alcohol. Dan gaat het over heel iets anders dan af en toe wat drinken.

ewa beachboy,s "Ecto 19" en Thomass
maar die reactie,s van jullie slaan nergens op
dat ik zelfs geen zin heb om daarop te reageren paupers:o
edit: gast hoe lang train je al thomass ?
Edit edit: ik denk dat ik rond me 20ste ga kuren kan ook een jaar later zijn of zelfs 2.

beachboys:D? Het lijkt er eerder op dat jij op een beachboy wilt lijken/zijn en nog het liefst in korte tijd ook. Slaat nergens op dat je wilt gaan kuren, vooral als je lichaam nog in ontwikkeling is (21). Als jij nog 5 jaar aardig aan je discipline kan werken heb je het waarsschijnlijk niet eens nodig. Vooral als je eerst 2 jaar zo'n 25kg gain..

Je kan wel zeggen dat je het stoppen met roken/drinken niet alleen moet wijten aan discipline/motivatie/doorzettingsvermogen. Maar dat is het nou juist wel. Om van een verslavend middel af te komen moet je door juist deze dingen je eraan herinneren dat je het niet moet nemen. Zo simpel (of juist moeilijk) ligt het.
En af en toe alchohol lijkt me geen probleem. Ik heb het geluk,vind ik zelf, dat ik bier niet lekker vindt. Dus bier drink ik sowieso nauwelijks, deze maand maar 4 drankjes genomen in het weekend. Vind ik prima, heb genoeg vrienden die te ver gaan en zo wil ik er nooit bijlopen. Dus sorry, maar het komt toch echt neer op discipline. Alleen jij kan zorgen dat je ervanaf blijft. Ik dronk vroeger ong. een liter cola per dag. Zodra ik serieus met bodybuilden ben begonnen drink ik dat ook nauwelijks. (alleen op feestjes of iets dergelijks) Dit is misschien niet vergelijkbaar met iets verslavenders zoals alchohol of nicotine, maar het principe blijft hetzelfde, je moet er toch echt zelf vanaf blijven.

*Deze erg verhelderende post verdient wel karma vindt ik... :)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven