XXL Nutrition

Wie kan me advies geven om mn BF te verminderen

Bezoekers in dit topic

fietsbel

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
1 mei 2007
Berichten
1
Waardering
0
hey lui,
Ik wil graag zsm mn bodyfat verlagen.. waarom.. want ik ben krachtig gezegd te dik.
ik ben nu
180cm lang
114kg
BF 20%

ik kan heel intensief trainen.. maar ik weet zo niet wat hoelang en hoevaak..
en hoeveel eiwitten moet ik per dag dan binnenkrijgen??

Ik train nu als een kip zonder kop al maanden 4x in de week zonder resultaat.
 
goed eten (probeer op of ander onderhoud te zitten), voldoende cardio (2 a 3 keer in de week, bekijk de topic voor meer info hierover), en krachttraining blijven doen.

verwacht geen geweldige resulaten binnen 2 weken als met de abtronic van tellsell, maar goed volhouden kan je goed op weg krijgen.

trouwens, 114kg en maar 20%bf? das best netjes
 
sticky's lezen
 
Nooit met kcal inname onder je onderhoud (BMR) gaan zitten. en wat maiskorrel zegt ben ik het mee eens.
 
Veel lezen hier en de kilo`s vliegen eraf!
 
hoe is je bf% gemeten? 20% van je gewicht is dus 91.2KG VVM wat mijn wel veel lijkt hoor..
(Dat wil dus zeggen dat je niet meer onder de 91.2KG tenzij je spieren of vocht verliest en dat is dan nog theoretisch want met een vetpercentage van 0% zal je niet lang overleven ;))

Eiwitbehoefte is zo'n 2gr/VVM (in uw geval dus 91*2gr = 182gr / dag)

Om snel wat resultaat te zien:
1/ Maak een berekening van wat je nodig hebt (onderhoud) en ga er met een 300-400 kcal onder leven (eventueel met verschillende dagen werken : dag 1 100 eronder, dag 2 300 eronder, dan 3 400 eronder; zo went je lichaam er niet aan); zorg er voor dat je er niet TE veel onder zit zodat je lichaam na enkele weken niet in de zogenaamde "slaapstand" terechtkomt.

2/ vermijd best zo veel mogelijk KH's en eet veel eiwitten. Zorg voor goede vetten (oa. uit vis) en vermijd slechte vetten.

3/ Om alles nog wat kracht bij te blazen kan je hierbovenop veel cardio doen!

4/ Eet veel fruit; 't is gezond en het onderdrukt de honger

5/ minimum 300gr groenten per dag. Eventueel meer groenten eten om zo minder vlees te moeten eten om een "verzadigd" gevoel te krijgen

6/ Een dagje zondigen moet je niet als zonde aanzien of het zal moeilijk vol te houden zijn!

Met bovenstaande regels ben ik al 12Kg afgevallen (101KG => 89KG).


Veel succes.
 
Back
Naar boven