MuscleMeat

wie kan me helpen

yourisioen

Novice
Waardering
0
Hallo ,

Mijn naam is youri en heb een beetje hulp nodig .
Zit al een paar dagen dit forum te doorspitten en zie het bos tussen de bomen niet meer .

Zal even snel mijn situatie uitleggen ;
Ik werk aan boord van een schip en ben daardoor 6 weken weg en 6 weken thuis . Ben net een week thuis nu en heb de laatste zes weken mijn voedingspatroon proberen om te gooien van 3 maaltijden naar 6 . Het grote probleem is aan boord hebben we een kok , die vent kan niet naar al mijn wensen koken ik moet het ook proberen te rooien met de voeding die er is . Niet in ieder land kan je verkrijgen wat je wilt , soms moet je het gewoon doen met wat er op de markt te vinden is . Om een voorbeeld te geven , in de meeste landen van Africa of India vind je niet altijd de nodige verse voeding .
Ik weet ook niet wat hij allemaal in zijn potten zwiert , vandaar lijkt het mij moeilijk te zijn om calorieen te tellen
soit ,
Zoek vooral specifieke trainingsmogelijkheden om op een redelijke manier ( vooral aan boord dan ) lichaamsgewicht kwijt te spelen .

We hebben dumbbells aan boord , een fiets , en er hangt een bokszak .

Mijn lichaamsgewicht 121 kg
vetpercentage 30.4 %
lengte 1m 88cm

toch een positieve noot , ben vandaag een maand gestopt met roken .

sjah, die dumbbells ga je niet nodig hebben als je alleen wilt afvallen.

best ga je minstens 10% verliezen. dit door goed te minderen in kcal.

ga zoveel mogelijk op hartslag fietsen (ongeveer 130) en dit minstens 45 minuten, zoveel mogelijk.

die bokszak kan ook van pas komen :cool:

Waarom eet je niet gewoon 3 maaltijden in plaats van 6 ?

Gestopt met roken klasse...
Let wel op dat je daardoor niet meer gaat snacken he

• Topic Starter Topic Starter
Afvallen is niet alleen de motivatie ,
Maar als ik zo een beetje alles lees ben ik beter van eerst af te vallen en daarna aan de spieren te werken of niet ?

Juist

Veel tijd doorbrengen op die fiets.
Het liefst iedere dag 45 minuten.
Hartslag op ongeveer 70% houden.

waarom 6 x eten in plaats van 3 , om mijn metabolisme omhoog te krijgen .
Ik ben , als ik aan boord ben , vast gekluisterd aan de stoel , we werken in een twaalf uren systeem en van de 24 zit ik dus 12 op een stoel , vaar namelijk rond met die dingen
Zal in bijlage het schema met de workout die ik doe aan boord meegeven en ook de uitleg over de navyseal training .
Dit heb ik nu 6 weken gedaan , gevolg , toename in lichaamsgewicht , ben 4 kg bijgekomen maar 1 % lichaamsvet eraf .
voor ik begon , 116 kg en bijna 32% lichaamsvet .
ben wat verschoten over die gewichtstoename , vandaar vraag ik me af of ik iets moet veranderen aan dit programma .

Bijlagen

Dus toch op een of andere mannier proberen calorieen te tellen ?
Hoe moet ik die kok dat gaan wijsmaken ?
Misschien al een 1000000 keer gestelde vraag , hoe bereken ik het beste alles ? Is mijn schema ok ?

IF???
veel fietsen, beetje achter de boot aan zwemmen?:p

jammer genoeg zijn niet iedere wateren bezwembaar :(

Dus toch op een of andere mannier proberen calorieen te tellen ?
Hoe moet ik die kok dat gaan wijsmaken ?
Misschien al een 1000000 keer gestelde vraag , hoe bereken ik het beste alles ? Is mijn schema ok ?

Zorg dat je goede dingen eet en drinkt, gezond dus. Hou een beetje bij wat je eet, probeer het 2 weken. Kijk wat je resultaten zijn > doorgaan of aanpassen.

Ook als je de hele dag de tijd hebt, zelf kunt koken, enz. moet je blijven proberen wat het beste voor je werkt, dus daar zou ik mee beginnen.

ps. ik zou eerst het vet eraf werken, als je veel gaat fietsen kom je een eind, als dat ok is kun je beginnen met krachttraining!?

Lijkt me moeilijk...

Je bent afhankelijk van de kok. Waarschijnlijk gooit ie van alles en nog wat door het eten, zoals suiker, zout, sauzen, enz.
Is het misschien niet mogelijk dat je voorstelt om voor jezelf te mogen koken? Zullen je collega's wel raar opkijken, maar toch...

Het is inderdaad zo dat we afhankelijk zijn van de kok , zelf koken kan alleen maar als we in de nacht staan . Als ik aan het werk ben kan ik niet zelf koken .En inderdaad , ze zwieren er soms wat in om het op smaak te brengen :eek:.

Ziet het workout schema er goed uit volgens jullie , of moet ik er aan sleutelen ?

zeevoer is bijna altijd hoog calorisch, vet en vol met enkelvoudige koolhydraten.. Je kan er ook minder van eten en een pot multivit kopen..

elke dag dek zwabberen.. Jij je cardio en cap ook blij.. ;). Ga eens o pdie fiets zitten en als je thuis zit kan je ook een thaiboks school zoeken waar je de basis vast in 6 weken kan aanleren.. Elke dag even uitleven op de fiets en rossen op de zak en niet et veel eten.. Moet jij eens kijken..

Er is altijd een mouw aan te passen.. Alleen zit het meestal tussen de oren om het ook te doen..

pfff, je bent nu nog aardig wat te zwaar, je kan al gewoon veel progressie boeken als je gewoon normaal eet, geen tussendoortjes dus, dan maakt het echt niet uit dat er toevallig een beetje saus bijzit met wat meer kcal ofzo. gewoon normaal eten en veel op die fiets zitten en je valt echt eerst wel 15kg af zonder je druk te maken over calorien tellen enzo, voor jezelf koken op zon schip, omg en de kok vragen om calorien, dan schoppen ze je meteen van die boot ;)

hou het eerst simpel, minder eten (lees normaal, gezond) meer bewegen

1e 10 kg smelten als sneeuw voor de zon als je goed bezig bent.. Is wel een goede boost om in het ritme te komen ;)

Terug
Naar boven