MuscleMeat

Wilde stier in een porseleinen kast

Sterke parallel Squat mate! Doe je nog mee aan de Beginnerswedstrijd voor PL?

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb die coach gemailt met mijn gegevens. Dus zal zeker mee doen. Zal een leuke ervaring zijn. Denk dat ik alleen maar safe weights ga doen welk onder mijn PR's zitten. Dan is het even kijken met me linker voorpoot hoeveel ik qua deads kan doen dan. We shall see :D

Ik heb die coach gemailt met mijn gegevens. Dus zal zeker mee doen. Zal een leuke ervaring zijn. Denk dat ik alleen maar safe weights ga doen welk onder mijn PR's zitten. Dan is het even kijken met me linker voorpoot hoeveel ik qua deads kan doen dan. We shall see :D

Hopen dat alles goed is dan! (vast wel, wedstrijd is pas in mei :))

Hmm 3e beurt toch gewoon PR doen:rolleyes:?

Denk dat ik gewoon voor goede beurten ga. Je hebt dan ook gasten die je op techniek en reglementen controleren. Dus een eerste wedstrijd ga ik geen gekke capriolen uithalen.

Thuis een PR zetten is toch anders dan op een wedstrijd lijkt me. Kijk maar naar bench waarbij ik een bounce gebruik bij een PR terwijl je op een wedstrijd die barbell stil op de borst moet hebben. En dan moet je wel lichter gewicht gebruiken anders red je het gewoon niet.

PR's thuis en wedstrijd zijn gewoon 2 hele andere dingen. PR op een wedstrijd is meer doen dan je de vorige wedstrijd hebt gedaan en bijna altijd is dit minder dan wat je in een training verzet. Althans zo zie ik het.

Wat betreft de bench heb je gelijk, je moet geen paused bench vergelijken met een bounce. Maar een squat die gewoon netjes op diepte is lijkt me gewoon hetzelfde, op zo'n wedstrijd is het natuurlijk wel wat spannender enzo, maar in wezen is de oefening hetzelfde. Maar je moet natuurlijk doen waar je je goed bij voelt, denk dat ik zelf de 2e beurt m'n huidige PR zou doen en de 3e beurt een hogere poging. (en dan bij de bench m'n paused PR als 2e beurt)

Dikke squat man!

Vandaag was een zeer snelle work-out. De rust intervals lagen onder de minuut en dat kon wel met deze lage gewichten.

Heb besloten toch weer te gaan deadliften. Het zal geen geweldig zwaar gewicht zijn de komende weken/maanden. Ik moet eerst weer in de "groove" zien te komen. Daarnaast ga ik het gewicht langzaam opvoeren om zo me linkerhand weer te kunnen laten wennen. Ben begonnen met 60kg 8x8 en dit was zo licht dat het meer speed reps werden. Ondanks het lichte gewicht staat mijn onderrug nu wel enorm opgeblazen en verzeurd te doen. Ook me onderarmen staan opgepompt en te trillen. Verder voelen me handen zelf nog goed. Damn dat ik zo'n terugslag heb gekregen van 3 maanden niet deadliften :S *zucht* gaat veel werk worden.

Toen naar de Pendlay Row gegaan. Had moeite met de 100kg en vervolgens met dat gewicht nog een setje Bent over Row gedaan.

Als laatste oefening de Seated DB Rear Delt Raise...wat een mond vol. Dan zou je toch verwachten dat het iets doet. Ik merkte er niks van. De enige rear delt oefening die ik echt voel is de Reverse Pec Deck. Bleh...en aangezien ik thuis train heb ik dat niet bij de hand.

Droge Cijfers
Speed Deadlift
60kg x8
60kg x8
60kg x8
60kg x8
60kg x8
60kg x8
60kg x8
60kg x8

Stiff Legged Deadlift
60kg x8
60kg x8
60kg x8
60kg x8

Pendlay Row
60kg x 6
80kg x 6
100kg x 3

Bent over Row
100kg x 8

Seated Rear Delt Raise
5,5kg per hand 5x10

Die rear delt raises doe je dan ook wel héél licht éh..?
Ik deed ze de laatste keer met 2x22kg, en ik doe ze ook haast nooit. ;)

Die rear delt raises doe je dan ook wel héél licht éh..?
Ik deed ze de laatste keer met 2x22kg, en ik doe ze ook haast nooit. ;)

hmmm...daar zou een diepere waarheid in schuil kunnen gaan ;)
Heb die oefening pas voor de tweede keer gedaan. Weet niet eens 100% of mijn techniek wel goed is. Zal volgende keer wat meer gewicht pakken :D

hmmm...daar zou een diepere waarheid in schuil kunnen gaan ;)
Heb die oefening pas voor de tweede keer gedaan. Weet niet eens 100% of mijn techniek wel goed is. Zal volgende keer wat meer gewicht pakken :D
Techniek is optioneel. :D
Je neemt de dumbbells in je handen, je bukt voorover, en je buffelt ze naar boven! ;)
Succes. :thumb:

alleen dat naar boven brengen is tricky. als je niet oplet ga je te ver, of je gebruikt lats of andere dingen waardoor je de rear delt niet optimaal isoleert.

Daarom moet je ze zwaar doen.
Dan doen misschien de romboid en traps ook wel veel werk, maar de schouderkoppen ook! ;)

traps, lats, rhomboids zijn juist sterk en daarom mogen ze van mij NIET mee werken. Ik heb juist mega zwakke rear delts waardoor ik dus pijn heb bij bench presses op reps + krijg ik geen stones van de grond. Dus ik moet juist richten op de delts en die krijgen geen reet te doen als de rest er om heen zo sterk is dat ze al het werk over nemen.

Dan zal je een vorm moeten vinden waarbij je de achterste koppen goed voelt.
Maar je zal er achter komen dat echt isoleren nagenoeg onmogelijk is, en eigenlijk niet wenselijk.
Wat ik hierboven zei meende ik wel gedeeltelijk namelijk.
In mijn opinie moet je gewoon de basisbeweging zo zwaar als je kan doen.
Als jij bijv. eerst shrugs doet, en one arm rows (enkele sets naar de heup en evt enkele sets naar de borst omdat dat de romboid spieren meer aanpakt) en dan pas je bent laterals, zal het toch wel nagenoeg onmogelijk zijn om je doel te missen...
Doe ze eerst maar eens zwaarder, dan zal het vast beter gaan. ;)
Ik deed het vroeger (lang, lang geleden...) ook altijd heel strikt met vasthouden in de bovenste houding, en kon dat dan natuurlijk ook niet echt zwaar.
Ik geloof daar al lang niet meer in.
"Ze" hebben ons te lang voorgehouden dat je superstrikt moet trainen, met volledige controle, maar als je dan de pro's bezig ziet, die doen dat zeker ook niet!
Bertill Fox en Tom Platz waren héél lang geleden twee voorbeelden die lekker cheaten tijdens het trainen, en dat ook lieten zien aan ons.
De rest gebruikten nepgewichten voor de fotoshoots! ;)

Dit is natuurlijk slechts mijn bescheiden mening.
Want nu ik het teruglees, klinkt het wel heel betweterig vind ik.
Zo is het niet bedoelt, je hebt zelf (ook) al genoeg ervaring. :thumb:

Laatst bewerkt:
Ik vind er wel wat inzitten in wat Hummer zegt. Pre-exhaustion van die andere zou idd een mogelijkheid zijn. Ikzelf heb in m'n verloren 8 maanden bij FFF weinig gains gemaakt met veel isolatie iig en ik was zelfs beginner toen dus moet je nagaan.

Merk nu het effect van lange tijd geen deadlifts gedaan te hebben. Voel gewoon lichte spierpijn in de hamstrings en bovenrug...en erge spierpijn in de onderrug. Me handen voelen verder nog wel goed. Dus nu elke week 10kg er bij tot ik 8x8 100kg doe. :)

Rug dag is deadlift, stiff deadlift, bent over row met ellebogen naar buiten en naar de borst, db row's met ellebogen langs het lichaam, dan afronden met een oefening voor de rear delts. Dus pre-exhaust zit er indirect al in verwerkt lijkt me.

Laatst bewerkt:
Lijkt me een goed rugschema. :thumb:

Geen chins of pull-ups?

met mijn hand? dan kan ik hem meteen afschrijven. ik kan geen gewichten boven de 120 vasthouden...dus mijn lichaamsgewicht al helemaal niet op moment. Heb het 2 weken geleden gedaan voor een setje. En dat was ook meteen eind van de training :P

Laatst bewerkt:
met mijn hand? dan kan ik hem meteen afschrijven. ik kan geen gewichten boven de 120 vasthouden...dus mijn lichaamsgewicht al helemaal niet op moment. Heb het 2 weken geleden gedaan voor een setje. En dat was ook meteen eind van de training :P
Daar had ik even geen erg in... :o
Strapzzz...? ;)

Terug
Naar boven