Gisteren matchday, ging veel beter dan verwacht eigenlijk, was nog steeds verkouden en woog 101kg. Maar toen de wedstrijd eenmaal begon ging het toch eigenlijk als de brandweer.
Zaterdag 23-06-2018 Sterkste man van Baarn
Log medley 90 - 100 - 110kg
Plan was de eerste 2 snel doen, dan rust pakken en de 3de ook nog pressen. Plan is gelukt, en als ik het filmpie terug kijk nog sneller dan ik dacht.
Deadlift max 270kg
Had hier eigenlijk geen vertrouwen in, gezien de laatste training een 230kg met heel veel moeite ging. De beurten zouden niet tellen deze wedstrijd wat wel goed uit kwam, dus voor safe gegaan en bij 220kg ingestapt. Ik trok de 270kg nog vol overtuiging en gaf daarna een mooie "kom maar op dan" naar de rest van de deelnemers, denk dat dit geholpen heeft want hierna vielen er 3 of 4 af

Hierop gedeeld 2de geworden met Sven en Bart. Dit was toch wel ff een mooi momentje, dit was vorig jaar in de -105 finale het winnende gewicht dus toch mooi om even te laten zien dat ik deze ook kan... (Met over... Absoluut geen turtleback…. Zo goed als zonder hitch….) Daarna de 280kg nog wel los getrokken, maar niet hard genoeg...…
Yoke medley 250 - 300 - 350kg
Had hier ook een hard hoofd in van te voren, laatste tijd vaak problemen met de pickup bij de yoke, deze keer gelukkig geen last van gehad. Voelde alleen tijdens de 300kg een pijn in me hamstring schieten, dacht eerst dat er weer iets scheurde, toch de 350 ook nog gelopen dacht halverwege er even aan om te stoppen maar door de aanmoedigingen gelukkig toch door gegaan. Het bleek achteraf mee te vallen, ik deed me sleeve los en na wat rekken, strekken en wrijven was het weer over. Denk kramp of verrekking geweest ofzo, dus eigenlijk niets om over te janken...
Tire medley 270 - 360kg
Hier had ik wel verwacht dat ik het goed zou doen, was 4de hierop en de nr 1 was een seconde sneller... Als ik dan het filmpje terug kijk zie ik dak het sneller had kunnen doen, jammer had wel leuk geweest om een onderdeel te winnen, maar goed het was erg close, maybe next time.
Stones 110 - 120 - 130kg
Altijd weer die kut stenen op het laatst, de eerste 3 gingen al niet van harte, liet ze eerst een keer vallen, toen bij de 150kg liep ik vast, onderarmen kapot, rug leeg, blijft toch zwakke punt dit onderdeel. Als ik nou terug kijk had ik na de 130 opnieuw tacky moeten pakken, 2 tellen rust en dan een goeie poging moeten doen. Maar goed, ik probeerde het liever gelijk door en dan laat ik hem uit me handen rollen... Zonde....
Door de stones terug gezakt naar de 6de plek, maar ondanks dat erg tevreden met deze prestatie. Na die tegenvaller in Rijswijk is dit toch wel weer even een opbeurende dag geweest dat ik toch wel mee kan komen op dit niveau.
Hier het filmpie, excuses, ben bij de intro de "t" vergeten bij bodyweight….