Zaterdag 02-06-2018 Sterkste Man van Rijswijk
De laatste week voor de wedstrijd al wel wat zenuwen, de grootste angst was toch voor het inwegen. Gezien ik altijd zwaar geweest ben en ook vrij makkelijk weer aan kom als ik de rem eraf gooi, zo had ik onderlaatst sushi gegeten en woog ik in de avond ineens 107kg, ja zoiets wil je de week voor de wedstrijd niet hebben, dus extra scherp op gewicht gelet, toch maandag en dinsdag nog aardige trainingen gedaan, woensdag, donderdag en vrijdag niks bijzonders gedaan en zaterdag was dan eindelijk de dag.
Ging in de ochtend op de weegschaal staan was 101,7kg... Schrok wel een beetje zo laag was ik nog niet geweest, maar goed hoefde me daar geen zorgen over te maken dus gegeten bakkie koffie op en naar Rijswijk. Toch nog gewacht met verder eten tot het inwegen gedaan was. Uiteindelijk ingewogen met 103,7kg met schoenen en kleren aan dus prima het kon beginnen.
Eerste onderdeel: Truckpull 9000kg, was erg lichte vrachtwagen, had een slechte start liep erg rechtop, voor mijn gevoel kon ik dus nog wel sneller, maar goed toch 5de plaats gehaald hier.
Tweede onderdeel: Overhead medley, hier ging het mis de keg ging snel in een klap omhoog, de dumbell liep ik mee te kloten. Te weinig op geoefend, heb vanaf dat ik wist dat hij erin zou zitten wel wat met de 55kg dumbell geoefend tot setjes van 3 reps. Elke keer als hij goed tegen me kop lag presste ik hem easy, zelfde was hier met het opwarmen ging ie wel. Geloof dat ik hier 9de was geworden ofzo. Vanaf hier eigenlijk niet echt meer op de score gaan letten, dacht laat ik maar gewoon met plezier de wedstrijd afmaken en de overige onderdelen zo goed mogelijk doen, plaatsing in de top zou er niet meer inzitten.
Derde onderdeel: Deadlift 210kg for reps, door mijn slechte prestatie op het vorige onderdeel moest ik als een van de eerste en had dus geen doel voor ogen van zoveel reps moet ik gaan doen. Dus ja, mijn oude pr was 8 reps, dus ik dacht nou als ik er 10 trek zou mooi zijn. Uiteindelijk met super nette vorm, prachtige techniek, powerlifting approved 12 reps eruit getrokken waar ik op dat moment wel blij mee was. Geloof dat er daarna nog 1 of 2 ook 12 getrokken hebben en 1 of 2 13 getrokken hebben... Dus miste zo weer punten, als ik van te voren als had geweten dat 13 reps het doel was had ik die laatste denk ik nog wel kunnen trekken. Maar goed, misschien ook niet, hebben we verder niks aan.
Vierde onderdeel: 100kg Farmers en 100kg Keg medley, ging hier volgens mij vrij snel, verloor met het oppakken van de keg 2 seconde ofzo omdat ik hem niet goed kantelde maar toen ik hem eenmaal had ging ik als een speer. En een mooie val met koprol aan het einde, begin wel een beetje een gewoonte te worden als ik met gewicht aan het rennen ga op een wedstrijd dat ik val... Geen idee hoe ik hiermee in het klassement stond.
Vijfde onderdeel: Stones for reps, mocht kiezen 120kg of 140kg, dus zonder twijfel de gok genomen om voor de 140kg te gaan. (want mamma heeft geen little b*ch opgevoed...) Ik had speciaal de Elite Tacky gehaald voor de wedstrijd omdat ik daarmee in Limburg toen zo`n goeie run gedraaid heb. Maar toen was het 30 graden, en nu was het 18 graden... En de tacky was hard en plakte slecht.... Ik was eigenlijk mezelf nog aan het insmeren toen ik al aan de beurt was, dus nog niet helemaal klaar ben ik aan de run gestart, dom natuurlijk, had gelijk bij iemand om andere tacky moeten vragen.... Begon aan die steen te tillen, trok gelijk me onderarmen vanaf me eleboog-pit tot halverwege me onderarm kapot, na paar pogingen toch nog snel een lik van de andere tacky van Sven gehad, pakte daarna de steen zonder problemen op en legde hem nog makkelijker, wou daarna nog snel een poging op een 2de rep doen maar de tank was leeg... Hier had ik ook beter op kunnen presteren, heb laatste tijd bij RPB altijd met die groene pot tacky geoefend en nooit geen problemen gehad meer met grip, alleen die groene pot werkt niet goed bij hete temperaturen. Dus vandaar die elite tacky, maar het was kut weer dus had er geen klote aan... Niet zo slim...
Dus lang verhaal kort, als "atleet" zijnde, absoluut niet tevreden met me prestatie, veel verbeterpunten en fouten die niet hadden gehoeven, dat met die dumbell was eigenlijk de ergste fout die moet ik gewoon vaker gaan oefenen. Maar goed, over 3 weken nieuwe wedstrijd, nieuwe kansen.
Als persoon zijnde kijk ik er toch anders tegen, leuke dag gehad, netjes alle onderdelen mooi afgewerkt, eindelijk na 2 jaar weer op een wedstrijd mogen verschijnen en dat in een topshape 103kg spier met wat overtollig huid onderaan de buik en zelfs een soort van abs… Voel ook goed om de sport waar je je leven zoveel op aanpast en zoveel tijd en moeite insteek (zeker afgelopen 6-9 maanden) om die te mogen beoefenen voor een publiek op zo`n mooi strijdtoneel. Prachtig, voel goed om er weer bij te zijn!
Daarbij ook nog blij dat me quad niet verder in of af afgescheurd is, want dat ongelukje van 2-3 weken terug zit toch ook nog wel in me achterhoofd. Heb donderdag een afspraak bij de fysio staan voor algemeen onderhoud, laat hem dan gelijk er nog even naar die deuk kijken. En dan kan ie ook gelijk me schouder weer even fixen, denk dat ik met die dumbell toch iets lomps gedaan heb, hij voelt niet helemaal goed meer. Niks ergs denk, morgen staat gewoon logliften op het menu :-)