Ik ben begonnen met de dubbele bachelor TW/TN. Dat is opzich wel leuk, het is superinteressant allemaal, maar als je geen zin hebt om serieus 14 uur per dag met wis- en natuurkunde bezig te zijn raad ik je dit toch sterk af. Na 3 weken werd ik het zat om echt de hele dag bezig te zijn met schoolwerk en nu is het een stuk relaxter. Ik kan nu 's avonds gewoon lekker m'n eigen ding doen en in het weekend ook. Nu vind ik het dus ook een hele leuke opleiding, ja. Het is nu gewoon een fulltime 'baan' als je wil, niet meer.
Bovendien moet je voor de dubbele bachelor op de TU echt een 9-10 op je vwo diploma hebben staan om dit uberhaupt te
kunnen doen en te worden toegelaten tot de opleiding. Ik had 2x een 9.4 voor m'n toelatingcoïtusamens @ de universiteit en ik bikkel toch ook wel flink voor alleen de enkele bachelor TN. Er zijn ook mensen uit m'n klas die gemiddeld een 10 stonden voor wiskunde en een 8-10 voor natuurkunde en er ook veel moeite mee hebben.
Een aantal mensen uit m'n klas vinden het echter prima. Ze beginnen 's ochtends na het ontbijt met school en gaan door, met enkele eetpauzes, tot 10 uur 's avonds. Ook in het weekend.
In mijn optiek is de enige reden waarom je dit echt zou willen doen vanuit pure interesse voor de beide vakken. Want met een minor in wiskunde in je 3e jaar als TN-student kan je vrijwel dezelfde masters doen als de dubbele bachelorstudenten. En daar draait het, denk ik, allemaal om; je mogelijkheden tot een vervolgopleiding.
Dus aangezien je twijfelt tussen verschillende studies en deze studie zou ik je het toch afraden.
Doe dit soort dingen alleen als je het niet erg vindt dat je leven gaat draaien om wis- en natuurkunde, je gaat dromen over integreren en vectorfuncties, gefrustreerd raakt door onbegrijpelijke quantummechanische effecten en je gaat verdiepen in vrij abstracte wiskunde waar je het je niet meer kunt voorstellen wat je eigenlijk aan het doen bent en je dus geen tijd meer hebt om ff lekker te nken, trainen of iets anders te doen zonder dat je in de stress schiet.