XXL Nutrition

Wiskundevraagje

:o serieus man, kzit me hierzelf zwaar op te fokken. Heb een vergevorderd vak logica gekozen (grondslagenonderzoek vd wiskunde en dergelijke). en heb destijds maar 2 uur wiskunde gehad in het secundair (kzou begot niet eens weten wat vb een integraal is).

Ben alleen bekend met simpele propositie- en predikaatlogica. :o

Beetje, maar het is allemaal vrij basic wat mij is geleerd van logica voorzover ik weet. Heb het vorig jaar acht weken gehad, meer niet.

Doe dit soort dingen alleen als je het niet erg vindt dat je leven gaat draaien om wis- en natuurkunde, je gaat dromen over integreren en vectorfuncties, gefrustreerd raakt door onbegrijpelijke quantummechanische effecten en je gaat verdiepen in vrij abstracte wiskunde waar je het je niet meer kunt voorstellen wat je eigenlijk aan het doen bent en je dus geen tijd meer hebt om ff lekker te nken, trainen of iets anders te doen zonder dat je in de stress schiet. :p

Grappig, maar hangt van jezelf af. Ja, een deftige wetenschappelijke/ingenieursstudie vergt een pak meer inspanning dat de gemiddelde opleiding. Maar als je merkt dat je voor niets anders mee tijd hebt is het misschien niet slechter om eens bij jezelf stil te staan of je misschien niet verkeerd zit :)

Voordeel is ook dat als je met een wetenschappelijk diploma gaat werken de overgang makkelijker is, net omdat je gewend bent iets te doen.

• Topic Starter Topic Starter
Grappig, maar hangt van jezelf af. Ja, een deftige wetenschappelijke/ingenieursstudie vergt een pak meer inspanning dat de gemiddelde opleiding. Maar als je merkt dat je voor niets anders mee tijd hebt is het misschien niet slechter om eens bij jezelf stil te staan of je misschien niet verkeerd zit :)

Voordeel is ook dat als je met een wetenschappelijk diploma gaat werken de overgang makkelijker is, net omdat je gewend bent iets te doen.
Ik had het nu over de dubbele studie t.wiskunde en t.natuurkunde. Ik doe nu alleen 1 van de 2 en nu gaat het prima. Behalve dat ik slecht slaap.

Heb zelf combinatie Natuurkunde en Wiskunde gedaan in mijn kandidaatsjaren. Niet iets wat ik meteen zou herhalen (en mag nu trouwens niet meer, zat tegen de 100 credits op één jaar) maar ik had gelukkig nog een leven :)

Econometrie is ook een leuke, wat minder tijd voor nodig (faculteit is 3m fietsen + vakken zijn iets makkelijker). Geeft me ook nog wat tijd om naast studeren een beetje te proberen met ondernemingen.

Terug
Naar boven