AndroidHealthClinic

Wordt de cardio- en krachttraining berekend met de activiteitsfactor?

Bezoekers in dit topic

Ersan

Cool Novice
Lid geworden
8 mrt 2015
Berichten
47
Waardering
2
Lengte
1m75
Wanneer ik 4 keer per week kracht ga trainen en daarna 30-45 min. cardio ga doen, moet ik het calorietekort creëren met cardio of is cardio inbegrepen in de activiteitsfactor?
 
Wanneer ik 4 keer per week kracht ga trainen en daarna 30-45 min. cardio ga doen, moet ik het calorietekort creëren met cardio of is cardio inbegrepen in de activiteitsfactor?

Hoe heb je je onderhoud berekend ?
Welke activiteitsfactor heb je genomen en waarom ?
 
Een calorietekort creëer je door onder je onderhoudsbehoefte te blijven.
Hetzij door cardio, of door onder behoefte te eten / drinken.

Beiden kan ook, als je maar in een deficit eindigt onder de streep.
 
Een calorietekort creëer je door onder je onderhoudsbehoefte te blijven.
Hetzij door cardio, of door onder behoefte te eten / drinken.

Beiden kan ook, als je maar in een deficit eindigt onder de streep.

Dank je wel voor je reactie. Ik heb mijn onderhoud middels de Katch McArdle formule berekend . Ik ben 87 kg en ik heb een vetpercentage van 19%.

87/100 = 0.87 (1%)

0.87 x 19 = 16.53KG

87 - 16,53 = 70,47KG LBM

21.6 x 70,5 = 1523

370 + 1523 = 1893 BMR

Verder doe ik de opleiding applicatieontwikkeling waarbij ik elke dag aan het zitten ben.
Doordat ik 4 keer p.w kracht aan het trainen ben, heb ik de activiteitsfactor 1,55 genomen.

1893 x 1.55 = 2934 kcal

Misschien vind ik de activiteitsfactor iets te hoog. Zou ik met voeding én cardio een calorietekort kunnen creëren? Bijv. 250 kcal met cardio en 250 kcal met voeding.

Óf ik kan op niet trainingsdagen een calorietekort in mijn voeding kunnen creëren. Hoe denk jij hierover?




 
Ik kijk altijd gewoon even via een calculator, weliswaar ook via de Katch McArdle formule.

http://www.fitsociety.nl/afvallen/bereken-jouw-caloriebehoefte/

Zie hier een linkje.
Met jou gegevens kom ik op +/- 3150 Kcal's uit (onderhoud).
Misschien kun je het zelf nog wat accurater berekenen.

Volgens mij kom je met 2934 te laag uit.
 
Ik kijk altijd gewoon even via een calculator, weliswaar ook via de Katch McArdle formule.

http://www.fitsociety.nl/afvallen/bereken-jouw-caloriebehoefte/

Zie hier een linkje.
Met jou gegevens kom ik op +/- 3150 Kcal's uit (onderhoud).
Misschien kun je het zelf nog wat accurater berekenen.

Volgens mij kom je met 2934 te laag uit.

Bedankt voor je moeite. Ik probeer +/- 2934 kcal aan te houden. Wanneer ik merk dat ik meer dan 0,5 kg per week afval probeer ik meer te eten.

Op rustdagen creëer ik een tekort van +/- 500 kcal. Op trainingsdagen creëer ik een tekort van 400/500 kcal.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Als je de calculator van Scooby's workshop gebruikt, telt je krachttraining niet mee voor je uren cardio die je moet ingeven ...
Geeft hij ergens zelf aan in een youtube filmpje over "How to fix your 'slow'metabolism"
 
Back
Naar boven