AndroidHealthClinic

Wsm 2012

Ik denk dat je dan onbewust de sport klein houd..

Voor een hoop bonden is het meer een entertainmentshow. Onmenselijke gewichten in multiply wide stance quarter squats, bankdrukken zonder lockout met 4 lagen polyester om je heen gewikkeld etc.

Kan je meer prijzen winnen.. :p

Nee, want als je voor één bond tilt, mag je over het algemeen niet voor een andere tillen.

Ik denk dat het voor elke sport beter is om één bond met duidelijke regels te hebben, ik hoop dat de strongmansport wat dat betreft niet de kant van het Amerikaanse powerlifting op gaat, alhoewel dat ook niet zo snel zal gebeuren. Het werkt het onderlinge respect tussen atleten ook niet bepaald in de hand, wanneer verschillende bonden tegen elkaar op concurreren.

• Topic Starter Topic Starter
Het topic dwaalt een beetje af.

Alex is alweer terug in het land. Net van hem gehoord dat hij daar een pilsje heeft genuttigd met The Kaz en Svend Viking Karlsen..

Dat zijn toch momenten... :D

Mooier dan dat komen ze niet :eek:

Publiek hoort er wel echt bij, het is toch veel vetter als je zon wedstrijd in een stadion houd!? Dan zijn kaartjes maar geen 40 euro als anders de tribune niet vol zit!

Verder weet ik er nog niet zoveel van als de meeste hier maar er zijn verschillende organisaties strongman... Waarom werken ze niet samen? juist met zon kleine sport als dit moet je het niet willen dat je verschillende organisaties hebt... De eene mag niet bij de andere organisatie wedstrijden draaien... Elk land zou een bond moeten hebben die onderling samenwerkt met andere bonden over de wereld dat samen kan een sterkste man van de wereld organiseren... Dan zijn er ook gelijk overal de zelfde regels etc.

WSM is er bij mijn weten altijd geweest. En eerder had je de IFSA. Maar die is eigenlijk niet meer.

Ik ben vd zomer bij de CL in Zevenaar geweest. Heel veel publiek, rtl7 en eurosport en nog wat radio en lokale omroep en provincie omroep. Hele mooie wedstrijd, heerlijke sfeer en zeer goed georganiseerd. Zo moet het zijn. :cool:

WSM is altijd al een tv show geweest met ooit zelfs deelname van Lou Ferringo en Franco Columbo. IFSA is ontstaan om meer structuur aan wedstrijden te geven. Maar was altijd nauw verbonden met IMG en WSM.
In 2005 hebben we ons afgesplitst omdat het er absoluut geen groei mogelijk was. IFSA heeft het een aantal jaren netjes gedaan. Tot er inversteerders van buitenaf voor het geld kwamen. Dat werd de ondergang van IFSA. Daar in nu Strongman CL voor in de plaats gekomen. En zij doen het erg goed. Ook in deze tijd van toch nog steeds crisis. Zij hebben de banden met IMG weer aangehaald. Om het simpele feit dat IMG een hele grote organisatie is en de rechten op WSM niet zal verkopen.. De laatste paar jaar is het niveau van WSM wel echt omhoog gegaan. Wat goed is. Maar zij blijven het teveel als show zien en daar moet verandering in komen.. Maar dat lukt zeker niet van vandaag op morgen en ik zal dit als atleet niet meer meemaken..

---------- Post toegevoegd Sun 30 Sep 2012 om 11:44 ----------

Alex is alweer terug in het land. Net van hem gehoord dat hij daar een pilsje heeft genuttigd met The Kaz en Svend Viking Karlsen..

Dat zijn toch momenten... :D

Dan is het Svend kennende niet bij één pilsje gebleven.. ;)

Ja het was geweldig om de legendes te ontmoeten! En ik moet zeggen dat ik mijn mening t.o.v. de amerikaans atleten bij moet stellen! Shaw is echt een super aardige kerel, gaf me wat tips en was bereidt te helpen. Zelfs Phli Phister viel me mee. Stelde zich uit zichzelf voor en was oprecht geïnteresseerd. Dit terwijl ik hem arrogant vond ogen op TV. Raar is ie wel. Poundstone en Louie Phillipe Jean zijn de enige etterbakken. Zij worden ook wel een beetje door de groep uitegkotst.

Verder was het heel raar om magnus ver, svend en bill te ontmoeten. Het leek alsof ik ze al veel langer kon, maar zag ze toch echt voor het eerst. Ik ben niet zo iemand die de hele tijd met de camera rond loopt, maar van deze momenten had ik graag een plaatje gehad!

Bill heeft trouwens een Nederlandse vrouw, en vertoeft regelmatig in ons land... oh ja, het mooi is dat hij in het echt hetzlefde is als voor de camera... praat ie gewoon over 'snapping spines' etc...

Ja het was geweldig om de legendes te ontmoeten! En ik moet zeggen dat ik mijn mening t.o.v. de amerikaans atleten bij moet stellen! Shaw is echt een super aardige kerel, gaf me wat tips en was bereidt te helpen. Zelfs Phli Phister viel me mee. Stelde zich uit zichzelf voor en was oprecht geïnteresseerd. Dit terwijl ik hem arrogant vond ogen op TV. Raar is ie wel. Poundstone en Louie Phillipe Jean zijn de enige etterbakken. Zij worden ook wel een beetje door de groep uitegkotst.

Verder was het heel raar om magnus ver, svend en bill te ontmoeten. Het leek alsof ik ze al veel langer kon, maar zag ze toch echt voor het eerst. Ik ben niet zo iemand die de hele tijd met de camera rond loopt, maar van deze momenten had ik graag een plaatje gehad!

Bill heeft trouwens een Nederlandse vrouw, en vertoeft regelmatig in ons land... oh ja, het mooi is dat hij in het echt hetzlefde is als voor de camera... praat ie gewoon over 'snapping spines' etc...

Haha, fantastisch man! Op wat voor manier lopen die gasten te etterbakken dan? ... vervelend genoeg om ze met een mooie houdgreep even in de knoop te leggen? ;)

Als het klopt wat er op marunde gepost word

Yoke
1. Shaw
2. Lalas
3. Jenkins

Dacht dat Lalas vorig jaar niet zo snel was op de yoke

Lalas= baas.

WSM 2012 FINAL, results Super Yoke 40 meters with 442 kgs:

Mike Jenkins: 31.49 sec
Hafthor Bjornsson: 37 sec
Krzysztof Radzikowski: 31.85
Terry Hollands: 32 sec
Brian Shaw: 28 sec (WINNER)
Vytautas Lalas: 31 sec
Ervin Katona: 25.75 meters
Zydrunas Savickas: 38 sec
Jean Francois Caron: 27.3 meters
Johannes Arsjo: 33.9 meters

Oh zie al dat het schema er ook op staat,

Laatst bewerkt:
Hoelaat is het volgende onderdeel, Nederlandse tijd?

Slechte start voor Zydrunas zo te zien.

Goeie start voor Shaw. Wel vind ik het vreemd dat er 2x overhead in de finale zit. Had er dan een stones of strength ipv de rocklift gedaan.
Een goede finale voor de sterke pressers.

Loglift is nu bezig

---------- Post toegevoegd Sun 30 Sep 2012 om 21:23 ----------

Caron bombs on 160 kg. Had it locked out overhead but was drifting back a little. Colin made him hold it for a bit and he couldnt control it long enough.

Z used a little bit of legs on the opener, mayne conserving his shoulders?

Pleasantly surprised w how fast theyre moving between competitors

Zie hier updates:[Link niet meer beschikbaar]

Katona, Arsjo, Thor, shaw out on 200
hollands out on 185

Z 220 log, jenkins miss op lock out

Z good at 484, Jenkins misses at lock out. New WR for Z.

Idd.

---------- Post toegevoegd Sun 30 Sep 2012 om 22:03 ----------

Radzikowski out at 220, whoch would mean Z 1st, Rdz and Jenkins tying for 2nd with an impressive 210 kg.

Terug
Naar boven