MuscleMeat

Wsm 2013

Super Alex, bewijst maar weer eens dat je erbij hoort !

Ja, klopt! Loz had maar 3 of 4 reps nodig om zijn heat te winnen. maar vond het nodig even te laten zien dat hij de sterkste benen heeft. Echt een stomme zet. Kon wel eens het einde betekenen voor hem. Naast afgescheurde quad moet hij ook nog een pittige operatie ondergaan. Hij ligt er dus echt een jaar helemaal uit. Kan het hele lichaam niet onderhouden. K*t voor hem, hij is wel mijn maatje

Je moet toch wel genieten daar zo tussen de sterksten der mensheid niet?

Vertel eens iets kort over je belevenis verder. Hoe zijn de jongens zo na de wedstrijd? Hoe bevallen de Amerikanen? Ben wel benieuwd. Lalas nog steeds zo spraakzaam?

Ik had al een vaag voorvermoeden voor WSM dat radzikowski het niet gemakkelijk ging hebben voor te kwalificeren voor de finals, mike burke wordt elk jaar sterker en sterker!

Ja Ruben, het is geweldig om hier te mogen staan. Alle jongens zijn redelijk close met elkaar en erg hulpzaam. Is gewoon perfect! Zo heb ik vandaag een paar uur met Big Z in het zwembad gelegen en naar zijn verhalen geluisterd en naar een yoga cursus van khoklayev gekeken. Geen rare vogels als LP Jean en poundstone. De amerikanen zijn echt super gasten. Vooral Shaw is echt ene vriendelijke reus. Erg slim wat trainingmethodiek betreft. Voor de rest kan ik Jarno's uitspraak "Worst Strongest Man" weer helemaal onderschrijven. We zitten in een prima hotel maar het eten is enorm slecht. Geen supermarkt of restaurant in een straal van 20min rijden te vinden en niemand spreekt engels. Laat staan hoe de organisatie de touwtjes in handen heeft. Totaal schijt aan het welzijn van de atleet. Het klimaat is ook behoorlijk pittig. Volgens de officiele klimaatindeling een echt tropisch klimaat. temperatuur van 35 graden terwijl er geen zon schijnt. Luchtvochtigheid is ruim 90%. Je moet dus echte geforceerd liters water drinken. Ik heb mijn broertje een paar foto's gestuurd voor de FB pagina van SMTL. Kijk maar eens naar mijn shirt daar ;)
Klein beetje balen is dat ik merk dat ik in sommige groepen mee had kunnen doen om een plaats in de finale. Jammer dat mijn voorbereiding zo slecht was (hamstring). Maar ik ga liever in een groep als deze ten onder dan in een groep waarvan ik achteraf zou kunnen zeggen; "Wat als ik fit was geweest"

P.S. Radziowsky vroeg nog naar de piek van je biceps Ruben, hij vroeg zich af waar die gebeleven was!

Mooi om te horen allemaal Lex. Samen met Big Z in het zwembad chillen is toch iets dat je nu van je 'bucket list' kunt schrappen! ;)

@Radziokowsky: Die moet z'n mond houden. Biceps piek is nu epischer dan ooit, door verlaagd vetpercentage. Zo hoog als Mount Everest, je weet toch swag!

Dus binnenkort komt big z langs bij smtl?

Mind sharing BIG SHAWS trainingsmethodiek? :D:D

Bedankt om dit allemaal te delen, Alex. :)

Erg leuk om het verhaal achter de schermen te horen. Dank hiervoor, Alex!

Had verwacht dat Koklyaev hoger zou scoren op de Vikingpress.

Laatst bewerkt:
Gisteren geen zin gehad om een update te doen. Leek me ook verstandiger omdat ik anders dingen ga zeggen waar ik later spijt van zou krijgen!

Fingal Fingers: bij opwarmen voelde het super easy en dacht hier ook wel wat punten te kunnen sprokkelen. Op de 2e finger begonnen mijn schouders en borstspieren helemaal te verkrampen. Uiteindelijk de 4e een heel eind maar op moeten geven. Denk dat de vikingpress van een dag te voren er nog behoorlijk in zat. Laatste op dit onderdeel. Verschil met voorheen: de fingers mochten niet meer geschouderd worden vanwege veiligheids redenen. Dat begrijp ik wel, maar maakt het voor de kleinere atleten haast onmogelijk om ze alle 5e te doen.

Meantime: 6 uur wachten in 35 graden met alleen water en cola

Truckpull: mijn 2e joker om wat schade aan te richten bij de grote jongens, tenminste dat dacht ik! In de eerste heat kregen 2 atleten hem niet van de plaats en Thor (wat de beste truckpuller van de wereld is in harnas & touw) kreeg hem maar 10 meter. Lauri Nami won het ruim van hem door een tijd neer te zetten. Geloof me dit is onmogelijk. Daarna was mijn groep met ik als eerst. Ik heb me letterlijk het licht uit de ogen getrokken bij de start en kwam tot 12 meter. Daarna was Solvang (115kg) en finishte in een seconde of 30. Zo ging het verhaal verder.....Achteraf blijkt toen Johannes Arsjo de truck niet van de plaats kreeg dat er iets mis ging met het hydraulisch remsysteem van de truck (wat een oud barrel was). Maar goed daar mocht verder niet over gesproken worden. De kans op 4e en zelfs 5e worden in deze groep was dus verkeken, want ook laatste op truckpull.

Stones:ik was buiten de deur gaan eten. In het hotel niets dan slecht eten...gevolg...schijterij. Begon volledig drained aan dit event. Zelfs de 160 stone niet kunnen laden. Dat zegt genoeg! 5e hierop

Niet mijn geluksjaar. Enige positieve is dat ik toch naar WSM ben gegaan. Ik weet dat ik vanavond diep in het bierglas ga kijken en morgen aan de gezellige terugreis ga beginnen.
Er zijn nog wel meer ongelukkigen:
Misha Khoklayev: tricep afgescheurd en scheur in borstspier.
Loz: Quad ingescheurd
Jenkins: Bacteriele infectie
Poolse atleet: paspoort gestolen op vliegveld dus niet kunnen komen

stuk of 5 zware diaree gevallen

Groep 1: Thor & Robert Oberst (nieuwkomer maar F*cking huge)
Groep 2: Lalas en Arsjo (met overmacht)
Groep 3: Shaw (heeft zich alleen echt in moeten spannen op de kegtoss, maar dat was omdat ie als 3e van de 6 moest) & Hollands (voor mijn gevoel niet echt in vorm, maar groep schijnbaar te easy)
Groep 5: Ed Hall & Misha / Jenkins (weet het nog niet zeker)
Groep 4: Big Z en Burke

Shit zeg. ( letterlijk )

Je hebt je best gedaan onder erbarmelijke omstandigheden en jezelf heel gehouden *O*
Goede reis terug en geniet van het bier, ik zou de grootste nemen :eyebrow:

Oh, radzikowski toch verslagen door burke! :eek:

Klinkt als een amateuristische bende zo. Denk je dat dat met die vrachtwagen gewoon stom was of meer? In ieder geval mooi gestreden en niet kapot gegaan!

Weet zeker dat je goed gestreden hebt lex, dan maar kampioen bierglas kijken !

Goed gestreden kerel! Jammer van de amateuristische bende. Met zoveel dingen die mis gaan, heb je (en vele anderen) eigenlijk geen eerlijke kans gekregen. Van een WSM zou je beter mogen verwachten.

Zitten daar nou ook ex-wsm deelnemers in de organisatie of zijn het alleen maar van die commerciële pakken die het bedenken en regelen daar?

Jammer dat zo moet. Respectloos voor de deelnemers imo.

Update 20.08: Finalists

Hafthor Bjørnson
Robert Oberst
Vytautas Lalas
Johannes Årsjø
Brian Shaw
Terry hollands
Zydrunas Savickas
Mike Burke
Mike Jenkins
Mikhail Koklyaev

Damn, dat zijn schandalige praktijken! Ik begin te begrijpen waarom Jarno liever niet naar WSM ging vorig jaar. + met zo'n amateuristisch gedoe zal het ook wel geen geweldige wedstrijd zijn om naar te kijken.
Erg jammer voor je, maar je hebt je toch goed geweerd. En goed dat je er blijkbaar geen blessures aan hebt overgehouden (en dat je hamstring het heeft gehouden).

Zonde dat het door overmacht niet uitgekomen is. Maar alsnog respect voor jouw prestatie.

Terug
Naar boven