Gisteren geen zin gehad om een update te doen. Leek me ook verstandiger omdat ik anders dingen ga zeggen waar ik later spijt van zou krijgen!
Fingal Fingers: bij opwarmen voelde het super easy en dacht hier ook wel wat punten te kunnen sprokkelen. Op de 2e finger begonnen mijn schouders en borstspieren helemaal te verkrampen. Uiteindelijk de 4e een heel eind maar op moeten geven. Denk dat de vikingpress van een dag te voren er nog behoorlijk in zat. Laatste op dit onderdeel. Verschil met voorheen: de fingers mochten niet meer geschouderd worden vanwege veiligheids redenen. Dat begrijp ik wel, maar maakt het voor de kleinere atleten haast onmogelijk om ze alle 5e te doen.
Meantime: 6 uur wachten in 35 graden met alleen water en cola
Truckpull: mijn 2e joker om wat schade aan te richten bij de grote jongens, tenminste dat dacht ik! In de eerste heat kregen 2 atleten hem niet van de plaats en Thor (wat de beste truckpuller van de wereld is in harnas & touw) kreeg hem maar 10 meter. Lauri Nami won het ruim van hem door een tijd neer te zetten. Geloof me dit is onmogelijk. Daarna was mijn groep met ik als eerst. Ik heb me letterlijk het licht uit de ogen getrokken bij de start en kwam tot 12 meter. Daarna was Solvang (115kg) en finishte in een seconde of 30. Zo ging het verhaal verder.....Achteraf blijkt toen Johannes Arsjo de truck niet van de plaats kreeg dat er iets mis ging met het hydraulisch remsysteem van de truck (wat een oud barrel was). Maar goed daar mocht verder niet over gesproken worden. De kans op 4e en zelfs 5e worden in deze groep was dus verkeken, want ook laatste op truckpull.
Stones:ik was buiten de deur gaan eten. In het hotel niets dan slecht eten...gevolg...schijterij. Begon volledig drained aan dit event. Zelfs de 160 stone niet kunnen laden. Dat zegt genoeg! 5e hierop
Niet mijn geluksjaar. Enige positieve is dat ik toch naar WSM ben gegaan. Ik weet dat ik vanavond diep in het bierglas ga kijken en morgen aan de gezellige terugreis ga beginnen.
Er zijn nog wel meer ongelukkigen:
Misha Khoklayev: tricep afgescheurd en scheur in borstspier.
Loz: Quad ingescheurd
Jenkins: Bacteriele infectie
Poolse atleet: paspoort gestolen op vliegveld dus niet kunnen komen
stuk of 5 zware diaree gevallen
Groep 1: Thor & Robert Oberst (nieuwkomer maar F*cking huge)
Groep 2: Lalas en Arsjo (met overmacht)
Groep 3: Shaw (heeft zich alleen echt in moeten spannen op de kegtoss, maar dat was omdat ie als 3e van de 6 moest) & Hollands (voor mijn gevoel niet echt in vorm, maar groep schijnbaar te easy)
Groep 5: Ed Hall & Misha / Jenkins (weet het nog niet zeker)
Groep 4: Big Z en Burke