Fitness Seller

XBOX one VS PS4... Wat gaat het worden?

Peiling Peiling Wat gaat het worden dbb vriendjes?

• Totaal stemmers
    64
Ik ga voor de PS4. Ben altijd een trouwe Xbox fan geweest, en had gezworen nooit een PS te kopen. Maar voel me nu wel een beetje genaaid door MS. De Xbox One is hardwaretechnisch gewoon de mindere console. Daarnaast 100 euro duurder en wordt later uitgebracht in NL. De enige reden dat ik alsnog niet voor de PS4 wou gaan was de controller. Maar nadat ik de PS4 controller had geprobeerd was voor mij de keuze gemaakt. PS4+Battlefield 4:bow2:

Je hebt gelijk dat pc gaming superieur is, maar een gaming pc van 400 a 500 euro? Voor alles op low te zetten dan...dat tijdperk is voorbij.

Het is gewoon zo oneerlijk iemand die 20 fps haalt tegen over die 100+ fps haalt... Laat die is tegen elkaar spelen,...

Met een console strijd je met gelijke wapens, vanuit gaande dat er een minimum download en upload snelheid wordt gerespecteerd...en de ms van de monitors niet te hard afwijkt...

Ik heb vroeger echt hardcore counter-strike gespeeld ook op competitief niveau. Dat was de tijd dat niemand iets gaf om graphics, dpi van muizen, resolutie... 800x600 alles op low + nog wat tweaken met de config om toch nog die extra fps te halen...muis met een zo'n balletje,... Je moest letterlijk scheef schieten om iemand te raken, dat was de tijd dat je echt nog skills nodig had... Achjah waar is de tijd. Nu respawn je continue in iemand zijn rug om het nog wat makkelijker te maken (cod).

Het is ook veel te sociaal geworden naar mijn goesting met al die headphones, je bent meer bezig met te muten dan je aan het spelen bent.

Ja dan baseer ik mij puur op de Tweakers Best Buy guide. Het kan wel, maar de gemiddelde pc gamer zal natuurlijk al een groter budget reserveren. Goed punt wat betreft de verschillen in hardware, daar heb je als console gamer natuurlijk geen last van en wat dat betreft wat eerlijker. Maar internetconnecties blijft toch de grootste probleem op continentaal en wereldniveau. Niet ieder land is zo ontwikkeld als NL qua internetsnelheden. Verschil tussen dedicated servers of local hosts blijft ook een aardig vervelend probleem (Black Ops 2 bijv.). Ook daar zit je met consoles wat veiliger natuurlijk en beter geregeld, daar betaal je ook voor.

Ik speel zelf SC2 op redelijk niveau, mijn GPU kan makkelijker 1080p @ 60fps op ultra, maar ik verlaag juist zoveel mogelijk irrelevante video settings (AA bijvoorbeeld) zodat je minder last hebt van frame drops etc. Is ook niet het meest GPU intensieve spel/voorbeeld uiteraard, maar just saying ;)

Laatst bewerkt:
Ja sc2 is wel een ander verhaal, ik baseerde mij voornamelijk op shooters.

SC2 is trouwens een van de weinige spellen, die echt nog een hardcore community heeft, echte vormen van competitie. Respect dat je dat op redelijk niveau speelt...

Maar ik ben meer voor de shooters te vinden...

Eerlijk gezegd vind ik consoles ook te traag (gameplay) om echt buiten de extreme gevallen er hinder van te hebben (ping, choke).

Als voorbeeld haal ik dit aan, het tempo op de pc is gewoon vele hoger, elke fps minder voel je gewoon...

http://www.youtube.com/watch?v=kRMn1tj5-Nc

Laatst bewerkt:
PS4, betere hardware, apparaat is gewoon stil (staan hoop reviews inmiddels) qua release games vallen beide tegen helaas maar dat is niet anders, denk dat ik killzone of Battlefield 4 ga halen, PSN online is zwaar verbeterd dus dat is ook al positief, controller van PS4 is goed (ken wat xbox gamers die PS4 controller in handen hebben gehad en zeer lovend zijn), en er zijn er nu miljoenen verkocht en inderdaad een paar kapotte. Maar fail rate ligt nog steeds zeer laag op het totale aantal wat al in de markt is. Verder is komende vrijdag de launch ook in Nederland van de PS4, komende week zullen er dus al een hoop Nederlandse reviews binnen gaan stromen.

Daarnaast is de xbox one een multimedia systeem en iets dat andere apparaten wil vervangen in de woonkamer. Daar heb ik zelf totaal geen behoefte aan.

En met kerst zullen er nog geen aanbiedingen komen. Hooguit de Killzone bundel maar die is overal zwaar uitverkocht. Ik zit bij een tweede levering maar wanneer die zullen komen is nog niet bekend. Verwachting is ergens begin december.

en zoals met elke console zal er uiteindelijk wel een slim versie op de markt komen. Dat is met de 360 en ps3 ook gebeurd dus zal nu ook wel gaan gebeuren. Verwacht dit overigens niet op korte termijn.

Zat te twijfelen om xbox one te kopen voor de media opties. Even kijken hoe dat zich ontwikkeld.

Qua game ervaring zal het voor mij toch nooit beter worden dan UT99 met toetsenbord en muis.

http://www.youtube.com/watch?v=aSFkDmY5-ag

Geen enkele andere game heeft me ooit kunnen boeien als UT dat deed. En op consoles is het helemaal lastig. Controller is wel lekker makkelijk, maar de adrenaline rush van een FPS op de pc is voor mij niet te evenaren.

Ps4

PS4 natuurlijk

Vrijdag haal ik mn ps4 in huis:)

Vind wel k*t dat de Xbox pas later in NL komt...
Tegen die tijd dat hij uitkomt is ook The Elder Scrolls Online er, die ik ook zeker weten helemaal kapot ga spelen.
Weinig tijd om dan ook mijn felbegeerde Forza 5 er naast te spelen.

Xbox One natuurlijk.

Mensen die de PS4 deze week/volgende week binnen krijgen, laten jullie weten hoe ie is?:cool:

Thanks, de eerste recensies zijn al in het voordeel van xbox.;)

Kijk ook maar goed welke sites de review schrijft bro. Geloof me maar dat er amper objectieve reviewers zijn. Beiden systemen hebben hun voor en nadelen, het is maar net wat je eigen voorkeur is.

Kijk ook maar goed welke sites de review schrijft bro. Geloof me maar dat er amper objectieve reviewers zijn. Beiden systemen hebben hun voor en nadelen, het is maar net wat je eigen voorkeur is.
De voorkeur gaat meestal naar het systeem die je vrienden gebruiken.
De multi media opties stoor ik me niet aan iig dat is gewoon iets extra´s.
En qua speelbaarheid en spelkwaliteit zullen ze uiteindelijk niet veel verschillen.

De voorkeur gaat meestal naar het systeem die je vrienden gebruiken.
De multi media opties stoor ik me niet aan iig dat is gewoon iets extra´s.
En qua speelbaarheid en spelkwaliteit zullen ze uiteindelijk niet veel verschillen.

+1.
Ga zelf voor PS4, maar had net zo goed een X1 kunnen zijn. Nog 2 dagen :)

Haal AC4 en Fifa14 erbij zoals het er nu uit ziet, BF4 nog niet. Heb BF3, was er niet zo'n grote fan van.. eerst maar eens testen bij een maat van me.

Ik heb gister nog een PS4 kunnen bestellen bij Bart Smit :D Ik heb BF4 besteld en zit te bedenken welke game ik nog meer wil hebben. Weinig goeie launchtitels volgens mij

Ik heb gister nog een PS4 kunnen bestellen bij Bart Smit :D Ik heb BF4 besteld en zit te bedenken welke game ik nog meer wil hebben. Weinig goeie launchtitels volgens mij

Die van mij komt ook morgen nog. Status is ineens veranderd bij MM. Ga denk ik fifa maar halen.

Terug
Naar boven