XXL Nutrition

XXL Base Fitness APP

• Topic Starter Topic Starter
Begrijp wat je bedoeld, maar alles horizontaal maakt een mooie scheiding tussen de dagen en is overzichtelijker dan alles onder elkaar.
2hptym1.png

Als je dan een setje extra doet (wat niet zichtbaar is in het voorbeeld) dan is dat ook gelijk duidelijk doordat de voorgaande dag/cel leeg blijft.

Ziet er goed uit zo! Zullen er eens naar kijken!

Als je in de app naar Records gaat, dan kun je in principe ook zo'n view zien, oftewel een geschiedenis van een bepaalde oefening onder elkaar (Tab 1RM). Dus denk dat de functionaliteit er voor een gedeelte al in zit :)

ps, als ik een schema bewerk dan wil ik daar nog wel eens het 'record' bij zetten zodat ik dat niet tijdens het sporten hoef op te zoeken. Zodra je dan op de groene onderstreepte oefening klikt en dan voor Records kiest....... dan gebeurt er niks.....bug?

Laatst bewerkt:
Hi creamers,

de popup in schema's moet inderdaad nog geimplementeerd worden. Dat nemen we in de volgende versie mee!

Voor de Excel sheet snap ik wat je bedoelt, maar er zitten wel wat haken en ogen aan. Voor een 1RM progressie is het formaat dat je voorstelt inderdaad erg handig; maar voor sommige oefeningen heb je ook tijd en/of afstand (voor een totaal van 5 kolommen per dag) en sommige oefeningen worden in super of dropsets gedaan waardoor je ze misschien ook horizontaal wilt zetten en het nog onoverzichtelijker wordt. Verder is het mogelijk dat je niet 3x maar 4x of 6x (2x 3x) een oefening op een dag doet waardoor je ook veel lege rijen krijgt.

Het is misschien handiger om daarom een Excel macro te maken die de data zoals die nog wordt aangeboden her-berekent tot het formaat dat jij zou willen.

Heb nu als oplossing dat ik elk trainingslog naar mezelf mail en dit in excel plak, dan krijg je een soort gelijk overzicht.

ps, is het mogelijk om dat 'klap' geluid uit te zetten? :)

ps2, die timer die zichzelf reset is erg onhandig. Lijkt wel of die niet altijd door blijft lopen...terwijl ik die functie juist über vind, maar dan moet ie wel betrouwbaar zijn....;)

Laatst bewerkt:
Heb nu als oplossing dat ik elk trainingslog naar mezelf mail en dit in excel plak, dan krijg je een soort gelijk overzicht.

ps, is het mogelijk om dat 'klap' geluid uit te zetten? :)

ps2, die timer die zichzelf reset is erg onhandig. Lijkt wel of die niet altijd door blijft lopen...terwijl ik die functie juist über vind, maar dan moet ie wel betrouwbaar zijn....;)

Ps 1: Je kan toch het geluid van je telefoon op stil zetten?

Ps 2: timer is een fix voor en wordt geupdate:)

Thx voor de feedback!

Ik zou het ook wel leuk vinden als de app vpr's zou registreren. Nu wordt een pr alleen geteld als je zwaarder gewicht tilt. Bij planken zou het ook leuk zijn als gewoon de secondes geteld worden, nu wordt het omgerekend naar reps per seconde ofzo, heel vreemd bij planken.

Ps 1: Ik luister muziek op mn phone en natuurlijk de xxl base timer ;)
Ps2: Thx!! Die app is echt super handig en de progressie is veel beter te 'meten' op deze manier

Andere tip: het geluid van de timer valt helaas met android niet onder het 'volume' - 'meldingen' , maar onder 'volume'-'media' waardoor het geluid van de timer niet apart te regelen is zoals de andere meldingen van android. Het geluid van de timer gaat nu net zo hard als de muziek (en soms zelf nog harder).

Ps 1: Ik luister muziek op mn phone en natuurlijk de xxl base timer ;)
Ps2: Thx!! Die app is echt super handig en de progressie is veel beter te 'meten' op deze manier

Andere tip: het geluid van de timer valt helaas met android niet onder het 'volume' - 'meldingen' , maar onder 'volume'-'media' waardoor het geluid van de timer niet apart te regelen is zoals de andere meldingen van android. Het geluid van de timer gaat nu net zo hard als de muziek (en soms zelf nog harder).

HI creamers,

in de update van vandaag kun je het applaus uitzetten onder Instellingen -> Geluid. Timer fix zit hier ook in.

Ik zou het ook wel leuk vinden als de app vpr's zou registreren. Nu wordt een pr alleen geteld als je zwaarder gewicht tilt. Bij planken zou het ook leuk zijn als gewoon de secondes geteld worden, nu wordt het omgerekend naar reps per seconde ofzo, heel vreemd bij planken.

Volume records staan op onze to do list! Die gaan er dus wel bijkomen:)
Het is wel "raar" dat je bij planken merkt dat hij herhalingen per seconden als records rekent.. Dat moet namelijk gewoon de langste duur zijn op dit moment.
De invoer van een plank behoort dus zo:

Plank
60s
60s
Of met gewicht toevoeging
30s 10kg
30s 15kg
30s 20kg

Bedankt voor je input! De volume PR's gaan we mee aan de slag!

Volume records staan op onze to do list! Die gaan er dus wel bijkomen:)
Het is wel "raar" dat je bij planken merkt dat hij herhalingen per seconden als records rekent.. Dat moet namelijk gewoon de langste duur zijn op dit moment.
De invoer van een plank behoort dus zo:

Plank
60s
60s
Of met gewicht toevoeging
30s 10kg
30s 15kg
30s 20kg

Bedankt voor je input! De volume PR's gaan we mee aan de slag!

Thanks, dan moet ik dus gewoon anders invoeren. Deed het nu als "1x 60s" en dan maakt hij er dus 0,025 s/rep van

Thanks, dan moet ik dus gewoon anders invoeren. Deed het nu als "1x 60s" en dan maakt hij er dus 0,025 s/rep van

Ja het kan natuurlijk zijn dat je een oefening gaat doen waarin je in ik noem even 5 min zoveel mogelijk herhalingen wil doen. Dan kan je daarvan de records ook bijhouden

HI creamers,

in de update van vandaag kun je het applaus uitzetten onder Instellingen -> Geluid. Timer fix zit hier ook in.

Whow,,,Thx!! Probeer het vanavond uit ! Super app Super service!

ps, hoe denk je hier over? :
quote: "Andere tip: het geluid van de timer valt helaas met android niet onder het 'volume' - 'meldingen' , maar onder 'volume'-'media' waardoor het geluid van de timer niet apart te regelen is zoals de andere meldingen van android. Het geluid van de timer gaat nu net zo hard als de muziek (en soms zelf nog harder)."

Laatst bewerkt:

quote: "Andere tip: het geluid van de timer valt helaas met android niet onder het 'volume' - 'meldingen' , maar onder 'volume'-'media' waardoor het geluid van de timer niet apart te regelen is zoals de andere meldingen van android. Het geluid van de timer gaat nu net zo hard als de muziek (en soms zelf nog harder)."

Ik heb de Android code eens bekeken en standaard wordt deze afgespeeld als ringtone, en dus met je ringtone volume. Het is mogelijk om dit als melding af te spelen en dus dat volume te gebruiken. We zullen het meenemen met de volgende update!

Kan je in de app je eigen schema maken, oefeningen, herhaling en gewicht en in dagen zeten?

ja, ja, ja, ja en ja.;) Je kunt een eigen schema maken (evt meerdere) en in je planning kun je aangeven wat je gaat trainen. In je trainingslog verschijnt je gewenst schema voor die dag. Door op een oefening ( tijdens je training in je trainingslog) te klikken krijg je gelijk een paar mooie progressie grafieken te zien en een overzicht van je 1RM 5RM 10RM maar ook meerdere laatste setjes van die oefening van de vorige trainingen. Erg gemakkelijk om gelijk te zien wat je minimaal moet scoren om progressie te maken ;)
Omdat in een progressieschema het ook belangrijk is hoeveel rust je tussen je setjes neemt hebben ze een timer ingebouwd. Dus na je setje wil je het resultaat in je trainingslog typen, maar daar heb je dan ook gelijk de Timer. Ik druk dus gelijk op die timer en heb een paar seconden nodig om mn resultaat te typen. Zodra ik in mn oortje een 'melding' hoor begin ik met mn volgende setje ;)

Timer enzo vind ik voor mij onnodig, ik hou rust zolang als ik wil en niet een vastgesteld aantal seconden. Ik wil tijdens trainen ook met trainen bezig zijn en niet met mijn telefoon plus bijkomende deuntjes en tril allarmen. Ik gebruik nu excel voor mijn schema, als de app makkelijk werkt gebruik ik het om soms een geheugensteuntje te hebben voor het gewicht en oefeningen.
Is deze app beter dan soortgelijke gratis apps? Wat Is het voordeel van deze app?

Timer enzo vind ik voor mij onnodig, ik hou rust zolang als ik wil en niet een vastgesteld aantal seconden. Ik wil tijdens trainen ook met trainen bezig zijn en niet met mijn telefoon plus bijkomende deuntjes en tril allarmen. Ik gebruik nu excel voor mijn schema, als de app makkelijk werkt gebruik ik het om soms een geheugensteuntje te hebben voor het gewicht en oefeningen.
Is deze app beter dan soortgelijke gratis apps? Wat Is het voordeel van deze app?

Wellicht voor jou een belangrijk voordeel is dat je de data van je logboek kan exporteren naar Excel:) scheelt dus enorm veel typewerk! Zeker als je beide platformen dus wilt gebruiken!

Lees anders een de omschrijving in de stores, wellicht dat dat je wat meer inzicht geeft over de mogelijkheden binnen de app.

Versie 1.75 is uit! Beter zo?

Zal nog wel ff duren ofzo, maar in de playstore staat nog 1.71 Zodra ik em kan updaten zal ik het uitproberen ;) Thx!

Tiny bug nog in versie 1.71, zet de timer aan zodat deze begint af te lopen, klik dan op een oefening om de Records te zien en laat het scherm hier op staan en druk pas op de 'back' knop als je weet dat de timer is afgelopen. Waarom? : de timer hoor je niet afgaan als het scherm van Records open staat en als je dan op terug gaat zie je de timer op negatief staan en hoor je pas het geluid.

@sharp89, voorheen had ik ook nooit een timer, maar op gevoel schat je (ik in ieder geval) de tijd altijd verkeerd in en daarbij is je progressie nauwkeuriger bij te houden dan wanneer je de ene keer meer rust neemt dan de andere keer. Maar ja, ieder z'n ding ;) Me like it ;) en de support is super zoals je kunt lezen ;)

Zal nog wel ff duren ofzo, maar in de playstore staat nog 1.71 Zodra ik em kan updaten zal ik het uitproberen ;) Thx!

Tiny bug nog in versie 1.71, zet de timer aan zodat deze begint af te lopen, klik dan op een oefening om de Records te zien en laat het scherm hier op staan en druk pas op de 'back' knop als je weet dat de timer is afgelopen. Waarom? : de timer hoor je niet afgaan als het scherm van Records open staat en als je dan op terug gaat zie je de timer op negatief staan en hoor je pas het geluid.

@sharp89, voorheen had ik ook nooit een timer, maar op gevoel schat je (ik in ieder geval) de tijd altijd verkeerd in en daarbij is je progressie nauwkeuriger bij te houden dan wanneer je de ene keer meer rust neemt dan de andere keer. Maar ja, ieder z'n ding ;) Me like it ;) en de support is super zoals je kunt lezen ;)

Die 30 seconden meer of minder zal het verschil niet maken. Timer zegt overigens nog niks, ik trainde vroeger mdt saturatiemeter, dan zie je pas waneer je klaar bent voor je volgende set, de ene keer duurt dat 1 minuut, de andere keer 5. Ik kan dat nu prima op gevoel doen na al die jaren.

Terug
Naar boven