MuscleMeat

XXL Base Fitness APP

Goed om te horen! Dat is zeker mogelijk en kun je doen in de planning. Stel je gaat woensdag borst/triceps trainen, dan kan je via planning naar "importeer bestaand schema" -> zoek jou opgeslagen schema en ga naar de borst triceps dag -> druk op het scherm en plan welke dag van de week je maar wil. In dit geval woensdag dus:)

Train ze!

Yess dat zocht ik thanks!

• Topic Starter Topic Starter
Voorbeeld Screenshots Android en Apple door elkaar:

oge8p1.png

Ik hoor alleen slechte verhalen van de 5 daagse split schema. Te classic
Geen balans
1 spiergroep te weinig
Klop dat ?

Tags: 'Crossfit' :angstig:

Ik hoor alleen slechte verhalen van de 5 daagse split schema. Te classic
Geen balans
1 spiergroep te weinig
Klop dat ?

Trainingsschema's zijn en blijven persoonsgebonden, het kan zijn dat de een er gigantisch op vooruit gaat en de ander er helemaal niet goed op gaat. Met ervaring kom je erachter wat voor soort schema's wel aanslaan en welke niet. Overigens staan er genoeg andere standaard keuzes. Maar is het heel makkelijk een eigen schema in te voeren en op te slaan. Ik zou zeggen bekijk het schem en wanneer het je aanspreekt probeer hem!
Alle schema's in XXL Base zijn opgezet door gevorderde krachtsporters en coaches.

Hahaha jaa XXL Base kan ook de wods en dergelijke aan die er met crossfit veel gebruikt worden. De Apps die ik ken kunnen dat allemaal niet

Heb je ook schema voor 5 dagen elke spier groep 2x pw

Heb je ook schema voor 5 dagen elke spier groep 2x pw

Er zit geen standaard schema in dat je in 5 dagen alle spiergroepen 2x per week traint. Er zit wel een UB / LB in zodat je een 4 daags schema kan maken zodat je wel alle spiergroepen 2x per week traint.

Verder kan je jou eigen schema of een ander schema zo invoeren in de App en die gebruiken:)

Genoeg keus dus!

Laatst bewerkt:
In de aankomende update zit een gebruiksvriendelijke handeling voor in het logboek,

Het logboek herkent nu herhalingen en gewichten vanzelf, je hoeft deze dus NIET meer van eenheden te voorzien!

Voorbeeld oefening:

Barbell squat
8 40
8 80
8 100

Wordt automatisch door het logboek verandert in:

Barbell squat
8x 40kg
8x 80kg
8x 100kg

Deze uitleg krijgt iedere XXL Base gebruiker ook te zien in de vorm van een pushmelding wanneer de App geopend wordt.

Bij andere relevante updates in de toekomst zal ook een eenmalige pushmelding duidelijk maken wat er vernieuwd of verbeterd is.

Heb je verder nog vragen over XXL Base of features die absoluut niet mogen ontbreken in deze App, geef het ons aan!

Train ze:)

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf een schema aangemaakt, maar als ik dat nu probeer aan te passen lukt dat niet. Ik heb drie dagen ingevoerd, met steeds 6 of 7 oefeningen per dag. Zodra ik op "bewerken" klik, zie ik nog maar 6 oefeningen, de 7e is niet zichtbaar en kan ik dus ook niet aanpassen. Doe ik iets fout of is dit een probleem van de app?

Ik heb zelf een schema aangemaakt, maar als ik dat nu probeer aan te passen lukt dat niet. Ik heb drie dagen ingevoerd, met steeds 6 of 7 oefeningen per dag. Zodra ik op "bewerken" klik, zie ik nog maar 6 oefeningen, de 7e is niet zichtbaar en kan ik dus ook niet aanpassen. Doe ik iets fout of is dit een probleem van de app?

Heb het probleem bij mijzelf ook kunnen reproduceren! Wordt meteen verholpen en bij de eerst volgende update is dit probleem opgelost:)

Heb hem net gedownload, alleen wat ik me afvraag:

- Het lijkt me toch de bedoeling dat je je eigen trainingsschema erin kan importeren en dat je deze dan steeds kan opvragen om in je logboek te zetten?
Ik moet nu namelijk steeds zelf alles intypen (de oefeningen steeds opnieuw) hoe werkt dit?
- de records lijken me toch hoofdzakelijk belangrijk voor de grote lifts? Ik krijg nu m'n record op de bicep curl.

Tips: - de iconen op de hoofdpagina staan niet recht onder elkaar. (Niet heel boeiend) en ze zijn een beetje onscherp op mijn iPhone 5s

Ik hoor graag van jullie, gr.

Heb hem net gedownload, alleen wat ik me afvraag:

- Het lijkt me toch de bedoeling dat je je eigen trainingsschema erin kan importeren en dat je deze dan steeds kan opvragen om in je logboek te zetten?
Ik moet nu namelijk steeds zelf alles intypen (de oefeningen steeds opnieuw) hoe werkt dit?
- de records lijken me toch hoofdzakelijk belangrijk voor de grote lifts? Ik krijg nu m'n record op de bicep curl.

Tips: - de iconen op de hoofdpagina staan niet recht onder elkaar. (Niet heel boeiend) en ze zijn een beetje onscherp op mijn iPhone 5s

Ik hoor graag van jullie, gr.

Je eigen trainingsschema kan je invoeren en opslaan in de planning, vul 1 weekschema helemaal in en sla deze op als nieuw trainingsschema. Je kan dit trainingsschema ook elke keer vooruit plannen als je wil.
Een andere optie is om via het logboek elke keer je training te kopieeren naar de dag van vandaag. (Deze beide opties worden veel gebruikt)

Als je bij deze App iets niet behoort te doen is het elke keer veel typewerk. Hij is zo ontwikkeld dat het juist erg handig is veel vrijheid en weinig type werk!:)
Mocht je er niet uitkomen hoor ik het graag!

Dat de records belangrijker zijn bij de grote lifts kan ik me voorstellen, toch is het handig om te weten of je ook vooruit gaat bij een bicep curl. Nu zul je overal records van meekrijgen omdat je net begint met loggen. Dit zal snel al minder worden en je zult later zelfs blij zijn als je weer een record tezien krijgt:)
Tip: mocht je de records niet willen horen kan je het geluid gewoon uitzetten wanneer je in de App werkt.

De pictogrammen zijn gecentreerd in het midden van de vakjes, de vakjes staan inderdaad met opzet niet recht onder elkaar.

We zijn bezig met 2 video's een die het logboek uitlegd en een die de planning uitlegd + opslaan trainingsschema.

Verder komen er exclusieve trainingsschema's in de App van bekende atleten!
Leuk om te zien hoe verschillend de schema's zijn! Binnenkort dus in de nieuwe update!!

De tutorial video van het logboek voor Apple gebruikers:

(verwerkt in de applicatie maar dacht ook hier maar even plaatsen)

Tutorial video's voor Android en de planning van Apple komen er ook aan!

Voor nu train ze!

Zou het een mogelijkheid zijn dat de export anders wordt ingericht?
Nu krijg je de dagen onder elkaar, maar het gaat er imo erom dat je per oefening je progressie kunt zien.
Dus oefeningen verticaal (onder elkaar) en de dagen in de kolommen. Dan kun je per oefening enigszins de progressie zien.
Als je dan het excel met iemand deelt (trainer/begeleider) is het voor hem/haar ook beter te lezen/te beoordelen hoe je progressie eruit ziet en waar zaken aangepast moeten worden. Just an idea....

Zou het een mogelijkheid zijn dat de export anders wordt ingericht?
Nu krijg je de dagen onder elkaar, maar het gaat er imo erom dat je per oefening je progressie kunt zien.
Dus oefeningen verticaal (onder elkaar) en de dagen in de kolommen. Dan kun je per oefening enigszins de progressie zien.
Als je dan het excel met iemand deelt (trainer/begeleider) is het voor hem/haar ook beter te lezen/te beoordelen hoe je progressie eruit ziet en waar zaken aangepast moeten worden. Just an idea....

Het lastige van een spreadsheet is dat je het nooit voor iedereen helemaal ideaal kan maken, maar we kunnen hier best wat in sleutelen, alleen de vraag van mij of dat sorteren op oefening kolom A en tijd als kolom B niet al bereikt wat je wil?

Begrijp wat je bedoeld, maar alles horizontaal maakt een mooie scheiding tussen de dagen en is overzichtelijker dan alles onder elkaar.
2hptym1.png

Als je dan een setje extra doet (wat niet zichtbaar is in het voorbeeld) dan is dat ook gelijk duidelijk doordat de voorgaande dag/cel leeg blijft.

Terug
Naar boven