AndroidHealthClinic

XXL Nutrition atleet Ray Simon geeft tips over voeding

Avondeten, kaas, boter, verdeling van maaltijden

Avondeten bestaat voornamelijk uit groeten etc, maar verschilt dagelijks vanwege het mee eten met ouders... Kaas is overigens 1 plakje en boter is een dun laagje op een broodje... Zie niet helemaal wat daar fout aan is. Is evt wel overwegen waard te schrappen dan.

Wat is er mis met de verdeling dan?

Hi Ray,

Ben nu 2 maand bezig met fitniss en al 4 maand op me voeding aan het letten.

Maar bijkomen doe ik niet echt.

Weet jij ergens waar ze een voedingsschemasamen stellen en het ook helpt?
En welke suplementen ook echt vooruitgang boeken?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.366
Avondeten bestaat voornamelijk uit groeten etc, maar verschilt dagelijks vanwege het mee eten met ouders... Kaas is overigens 1 plakje en boter is een dun laagje op een broodje... Zie niet helemaal wat daar fout aan is. Is evt wel overwegen waard te schrappen dan.

Wat is er mis met de verdeling dan?

Carbs en eiwit beter verdelen. Eiwit zou ik ook verhogen

---------- Post toegevoegd Wed 16 Jan 2013 om 18:09 ----------

Dat neemt mijn punt niet weg. Zowel whey als kaas zijn het resultaat van kaasproductie. Kaas komt van melk, melk komt uit een koe. Wat maakt kaas dan niet "natuurlijk" genoeg, en whey wel?

En met dit xxl product kan ik wel op whey kauwen ;):
http://www.xxlnutrition.nl/delicious-pancakes-oats-protein/xxl-nutrition

Ja en boter ook. Supplementen valt niet onder voeding, en als dat niet in orde is hebben die supps ook geen zin

Vraagje wat vindt je van me trainings schema.

Maandag benen kuiten
Dinsdag Schouders triceps
Woensdag Rug met deatlift

Vrijdag Borst Hamstrings
Zaterdag Rug biceps

Donderdag en zondag rug.
Niet meer dan 3 a4 sets oef 3 a 4 rug soms 5 maar doen dan alles 3 sets.
Reps 6 a 15 soms hoge reps rond de 20 bij benen, meestal eens in de 3 a 4 weken.

wat vind je van carbs, bijvoorbeeld in een cut? zelf haal ik zoveel mogelijk carbs uit mijn cut dieet omdat ik veel meer waarde hecht aan eiwitten en vetten.....

Vraagje, ik heb Omega 3 Fish Oil gehaald bij XXL, er staat aanbevolenen 2 soft pills per dag bij de maaltijd. Is het dan beter om beide 's ochtends te pakken of één 's ochtends en één 's avonds?

• #1.370
Vraagje wat vindt je van me trainings schema.

Maandag benen kuiten
Dinsdag Schouders triceps
Woensdag Rug met deatlift

Vrijdag Borst Hamstrings
Zaterdag Rug biceps

Donderdag en zondag rug.
Niet meer dan 3 a4 sets oef 3 a 4 rug soms 5 maar doen dan alles 3 sets.
Reps 6 a 15 soms hoge reps rond de 20 bij benen, meestal eens in de 3 a 4 weken.

De opzet ziet er opzich goed uit. Maar het zegt niks over hoe traint, houding en uitvoering ;) ik neem aan dat je do en zo rust bedoeld..
Als je 2x een spiergroep pakt zou ik 1 training op lager intesiteit en meer op volume trainen

---------- Post toegevoegd Tue 29 Jan 2013 om 02:20 ----------

wat vind je van carbs, bijvoorbeeld in een cut? zelf haal ik zoveel mogelijk carbs uit mijn cut dieet omdat ik veel meer waarde hecht aan eiwitten en vetten.....

Ikzelf schrap ze nooit helemaal, zelfs niet onder de 3-4%. Je moet ze alleen verstandig gebruiken om evengoed hard te kunnen trainen :)

Ray is nog hele nacht aan het doorbikkelen met advies geven :clap:

hey Ray,

neem jij wel eens een rust week of neem je wel eens bewust gas terug qua trainen? (met uitzondering na de wedstrijd).
plan je dit zorgvuldig of doe je dit alleen wanneer je denkt dit nodig te hebben.

en hoe doe jij dit dan? (minder trainen, minder intesiteit, ander schema enz.)
hoevaak en hoelang? 1 week ofzo...
doe je in zo'n periode ook iets anders qua voeding?

groeten,
maarten

• #1.374
hey Ray,

neem jij wel eens een rust week of neem je wel eens bewust gas terug qua trainen? (met uitzondering na de wedstrijd).
plan je dit zorgvuldig of doe je dit alleen wanneer je denkt dit nodig te hebben.

en hoe doe jij dit dan? (minder trainen, minder intesiteit, ander schema enz.)
hoevaak en hoelang? 1 week ofzo...
doe je in zo'n periode ook iets anders qua voeding?

groeten,
maarten

Vroeger deed ik dit wel. En dan deed ik dit als mijn lichaam uitgeput was, ongeveer na 2mnd hard trainen.
Tegenwoordig train ik in fases, en neem dan geen hele week rust meer. Soms neem ik wel eens een extra dag rust als ik me 'sore' voel :)
Mijn voeding blijft dan het zelfde of wat hoger in carbs om bij te laden. Net in welke fase ik zit.

Heey Ray! Echt tof dat je dit doet:)
Heb een vraagje.. ik ben momenteel bezig met bulken omdat ik heel moeilijk aankom.
Ben 5 kg aangekomen in een half jaar tijd maar nu blijf ik hangen op een punt.
Mijn voedingsschemabestaat momenteel uit +-5200 kcal.
Ekv = 350 - 640 - 160.
Train momenteel 5x in de week minimaal 1.5 uur met haast geen cardio.

Heb je misschien tips? Ik wil zoveel mogelijk aankomen, zou er graag wat `vetter` bij willen lopen.

• #1.376
Probeer eens 3-4x te trainen max uur lang

De opzet ziet er opzich goed uit. Maar het zegt niks over hoe traint, houding en uitvoering ;) ik neem aan dat je do en zo rust bedoeld..
Als je 2x een spiergroep pakt zou ik 1 training op lager intesiteit en meer op volume trainen

---------- Post toegevoegd Tue 29 Jan 2013 om 02:20 ----------

Ikzelf schrap ze nooit helemaal, zelfs niet onder de 3-4%. Je moet ze alleen verstandig gebruiken om evengoed hard te kunnen trainen :)

Hey oke dankje.

Ja hihih sorry ja donderdag rust soms een beetje cardio maar niet te gek hor.

Oke dankje ik zal zeker iets meer op me houding lette.

Goeie punt !!!

Groetjes Kyro.

Hey Ray, ik ben nu een weekje begonnen met mijn eerste cut. Enige op/aanmerkingen op mijn voedingsschema?
En denk je dat het mogelijk is hiermee op zon 9 a 10% uit te komen?

Brinta 100 gram
Melk 300 ml
Whey 20 gram
pindakaas 50 gram

Ei 4 stuks
Whey 20 gram

pasta (volkoren) 100 gram (ongekookt)
bol saus 100 ml

Zilvervliesrijst 100 gram (ongekookt)
Sperziebonen 200gram
Kipfilet 200 gram
Ketjap 15 ml
Melk 250 ml

Whey 20 gram
appel 1 stuk

Kwark 450 gram

totaal:
2918 KCAL
236,6 Eiwit
301,1 KH
78,65 vet

• #1.380

Bij elke maaltijd mag. Wat je wilt. Persoonlijk heb ik de voorkeur om het uit verse produkten te halen als vette vis of lijnzaad

---------- Post toegevoegd Wed 30 Jan 2013 om 12:05 ----------

Hey Ray, ik ben nu een weekje begonnen met mijn eerste cut. Enige op/aanmerkingen op mijn voedingsschema?
En denk je dat het mogelijk is hiermee op zon 9 a 10% uit te komen?

Brinta 100 gram
Melk 300 ml
Whey 20 gram
pindakaas 50 gram

Ei 4 stuks
Whey 20 gram

pasta (volkoren) 100 gram (ongekookt)
bol saus 100 ml

Zilvervliesrijst 100 gram (ongekookt)
Sperziebonen 200gram
Kipfilet 200 gram
Ketjap 15 ml
Melk 250 ml

Whey 20 gram
appel 1 stuk

Kwark 450 gram

totaal:
2918 KCAL
236,6 Eiwit
301,1 KH
78,65 vet

Hangt er vanaf wat je vorige dieet was. Carbs kun je beter een beetje verdelen bv bij maaltijd 2 en bij je pasta een eiwitbron toevoegen

Terug
Naar boven