XXL Nutrition

Sponsored sticky XXLNutrition.nl

• Topic Starter Topic Starter
  • #31.541
ik bestel alles bij jullie behalve oats,
bodyenfit is hierin gewoon goedkoper..
en ondanks hun negatieve suiker show.. kan er met oats weinig mis zijn

wanneer gaan jullie concurreren met hun prijs?

:thumbs:

Over de oats, ik heb dit al meerdere malen toegelicht en uitgelegd, ik ga niet weer in herhaling treden ;)

Probleem met creashock weer top opgelost door Rene.:thumb:

haver is glutenvrij maar haver wordt verbouwd om velden waar ook tarwe heeft gestaan. en het is niet te voorkomen dat er enkele tarweplanten worden mee geoogst. ik denk dat daarom 100% glutenvrije haver niet bestaat wat iemand ook claimt op de verpakking.

QUOTE]

duidelijk antwoord; thanks!

Nog een actie op de planning staan, ben weer van plan een bestelling te doen? :D

Misschien dan toch maar op nemen in de Q&A op je website. Scheelt je wat tijd als zoveel mensen het willen weten :D Wel een unieke kans om nog meer B&F klanten te krijgen.. die laat je toch niet liggen...?

• Topic Starter Topic Starter
  • #31.549
welgeteld 1 resultaat kunnen vinden in dit topic de afgelopen 5 maanden. :rolleyes:
andere vraag dan, wanneer komt het in een pot?

Er komen geen potten van oats en ricepowder, zijn producten met een minimale marge en een pot met label zijn voor de producten met deze prijs te duur.

Oh nee, moet je het nu allemaal helemaal opnieuw gaan uitleggen Rene?

haha :p

---------- Toegevoegd om 16:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:48 ----------

Misschien dan toch maar op nemen in de Q&A op je website. Scheelt je wat tijd als zoveel mensen het willen weten :D

Zal hier en daar een link maken naar DBB posts :D

Hoe kan het eigenlijk dat de rijdtpoeder bij jullie dik een euro duurder is dan bij B&F dan?

Wij hebben vrijwel geen marge op dit product, het is echt een service product dus daar zal het niet aan liggen :p We hebben tijdens het kiezen van een rijstpoeder 5 verschillende soorten getest. Degene die we nu hebben vonden we het beste, deze was helaas ook de duurste van de 5. We kijken altijd eerst welke grondstof we de beste vinden en daarna kijk ik pas naar de inkoopprijs. Ik heb het idee dan de concurrent andersom werkt.

De rijst wordt tijdens het vermalen kortstondig verhit maar verder niet gekookt, heb daar navraag over gedaan.

Dat kan vaak kloppen wat je aangeeft maar deze betreffende leveranciers hebben altijd verschillende kwaliteiten van deze producten. Dan is het maar net welke je kiest.

Laat ik alleen nog zeggen dat als leveranciers bij ons komen we ook te horen krijgen hoe andere bedrijven inkopen en tegen grondstoffen aankijken. Ik wil er niet teveel over uit wijden verder, dan ga ik mogelijk leveranciers in diskrediet brengen. Maar wij hebben duidelijk een andere visie op grondstoffen dan de concurrent dat hoor ik keer op keer.

Van de concurrent zijn volgens mij 4 producten getest en geen enkele was goed, zelfs bij D3 klopte niets van de dosering. Dat zegt iets over de kwaliteit grondstof die je inkoopt. Laten we die discussie maar niet weer gaan oprakelen verder. Er is genoeg over gezegd. Ik ga lekker trainen nu :wl:

Komen jullie ook met een goedkopere variant van perfect oats? Vind 3,50 per kg best duur voor havermout.

Dat gaat helaas niet, ook hier maken we eigenlijk geen marge op. Ik heb hier gekozen voor een biologische variant (dat was overigens toeval, maar vonden we de beste versie) en verkoopprijs ligt inclusief verpakking vrijwel gelijk aan onze inkoopprijs.

10 euro is wel een hoop geld man. Rijst is doorgaans hetzelfde. Je hebt wel foodgrade maar alles wat in Nederland verkocht wordt is eigenlijk foodgrade volgens mij. Echt veel verschil zul je dus niet hebben. Het is dan ook meer een marketingpraatje van veel bedrijven als ze iets duurder aanbieden. Zelf heb ik stage gelopen bij een producent levensmiddelenbedrijf die oa salades maakte voor supermarkten. Vanuit levenmissdelen industrie oogpunt is het echt leuk om zo'n proces eens te zien. Je gaat dan de betrouwbaarheid van leveranciers, grondstoffen etc na. Ik durf er wel geld op te zetten dat jullie oats, rijst en andere "bulk" producten 9/10x bij dezelfde leveranciers vandaan komen. :) Vandaar je met beide ook prima gainz kan maken.

Lekker wezen trainen?

Mijn doel is niet om een discussie op te rakelen Rene.

Dan weet je ook dat leveranciers vaak dingen zeggen over anderen (concurrenten van hunzelf en van jou) om of hun in discrediet te brengen of om een wit voetje te halen bij jou.
En ik snap heel goed dat je zulke dingen niet kan delen inderdaad.

Maar ik vraag me wel af op welke basis je dan voor de ene of andere rijst gekozen hebt.
Dat is toch een legitieme vraag?

Overigens doelde ik niet op de concurrent die je nu aankaart en als je de discussie niet wil oprakelen verder, dan zou ik ook niet zelf meteen andere zaken erbij halen waar het nu niet over gaat.
Het gaat puur om de rijst.

haha koken met sterren.

Wij hebben gekozen voor een gemalen zilvervlies basmatirijst deze is duurder dan een gemalen Chinese rijst bijvoorbeeld. Maar we vonden deze rijstpoeder het beste ook vanwege betere GI waarden van basmatirijst.

Je kan naar leveranciers en vragen wat is het goedkoopste rijstpoeder wat je hebt of je kan vragen wat heb je allemaal te bieden en laat het me zien. We hebben overigens 5 leveranciers benaderd van rijstpoeder en van allen meerdere samples getest en gevraagd naar de oorsprong van het rijstpoeder. Of het gemalen is in Europa of buiten de EU dit speelde allemaal mee bij de keuze van ons rijstpoeder. Ons rijstpoeder wordt dus gemaakt van basmati rijst welke in Duitsland gemalen wordt. Tijdens het malen wordt het met hoge temperatuur kortstondig verhit.

Als ik morgen onze visie op grondstoffen zou veranderen kan ik alles wat we verkopen aanzienlijk in prijs verlagen (door lagere inkoopprijs). Als de markt hier steeds meer naar gaat vragen in de toekomst moeten we dit mogelijk overwegen.

Deze samples hebben we getest op: smaak, oplosbaarheid grofheid van maling. Daarbij kijken we naar de voedingswaarden, rijstsoort, oorsprong van de rijst, waar is de rijst gemalen en nog verhit of niet.

Die testen we met het personeel, iedereen bij ons traint ook en de helft zit op een dieet ;)

Ps. over een wit voetje halen van leveranciers. Ik loop al wat langer mee en laat me echt niets wijs maken hoor ;). Wij vragen natuurlijk ook wel aan leveranciers > hey! hoe kan het dat het hier of daar zo goedkoop is. Dan laten ze me gewoon zien wat voor grondstof dat is en dat ik die ook kan inkopen.

:meal: :eating:

Vind het wel top van je dat je daarop let en test.:woot:

Dat weet ik ook wel dat je je niks wijs laat maken.
Alleen heb ik ooit 2 leveranciers (compleet andere branch) een keer tegen elkaar uitgespeeld. En beiden zeiden dat bedrijf A bij hun inkocht, terwijl ik zeker wist dat bedrijf A bij geen van beide ooit ingekocht heeft. Maar ik kon betere prijzen krijgen dan bedrijf A..
Dat bedoel ik met wit voetje halen.

Nog een actie op de planning staan, ben weer van plan een bestelling te doen? :D

Deze worden meestal niet gepland (soms wel) maar op dit moment staat er niets gepland

..

René,

Is de smaak perzik van Complex Carb Gainer te vergelijken met de Fristi smaak perzik?:p

Rene

relax van jullie kan ik die gewoon bij me kwark pakke voor et slape gaan of liever een half uur eerder of later ?

Denk dat de meesten dan wel snappen wat ik bedoel. Heb vaak genoeg smaken gehad waarvan ik dacht, nee dit wordt m niet. Verder zijn supps prijzig voor een student en doe ik liever geen miskopen.

Was ook geen aanval! Vond het gewoon een komische vraag. Begrijp heel goed wat je bedoelt.

Bestelling geplaatst! (482608) Vind het wel jammer dat er geen samples zijn van night protein.

Terug
Naar boven