MuscleMeat

yeremy building for more

Bezoekers in dit topic

Sinds wanneer is het verboden om je mening in iemand zijn log neer te zetten om zo de vraag die je stelt wat onderbouwing te geven? Volgens mij komt dat in elke log wel voor geloof ik. Tuurlijk ben ik niet objectief..ik geef mijn mening, een mening is nooit objectief. Wellicht heb jij verkeerd begrepen hoe ik het allemaal bedoelde, aangezien jij het oppakt als negatief. De smiley die erbij staat: :roflol: is niet echt een negatieve smiley. Hoe komt het dan dat je het tóch negatief oppakt en dan ook nog persoonlijke dingen erbij gaat halen, wat totaal onnodig is. Als ik het negatief bedoelde en niet wilde laten weten dat het mijn mening is, dan had ik het er wel negatief neergezet.

Het is niet verboden om je mening in iemands topic te zetten, vanzelfsprekend moet je dat zelf weten.

Maar je stelt eerst een vraag en vervolgens komt daar een berg kritiek overheen.
Ik zie je dat vaker doen ook bij andere mensen, je hebt vaak commentaar (je weet het altijd (vaak) beter).
Laat ik het zo zeggen: "Je bent nou niet het toonbeeld van positiviteit hier op DBB".

Voor de rest ga ik er niet veel woorden meer aan besteden je bent vrij om te doen wat je wilt.
Dit moest ik in elk geval even kwijt, een stukje zelfreflectie zou je sieren Hell 93.

---------- Toegevoegd om 12:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:30 ----------

In :popcorn: Stel je voor dat je samen moet leven en iedere dag met zulke opmerkingen, discussie te maken krijgt. Tjees zeg. En dan zijn de mensen verbaasd dat er gezinsdrama's gebeuren...

Tja dan zouden ze bij mij aan het verkeerde adres zijn, met als gevolg: gezinsdrama's :D

Gelukkig heb ik een lieve vrouw die wat milder is ;)
 
Het is niet verboden om je mening in iemands topic te zetten, vanzelfsprekend moet je dat zelf weten.

Maar je stelt eerst een vraag en vervolgens komt daar een berg kritiek overheen.
Ik zie je dat vaker doen ook bij andere mensen, je hebt vaak commentaar (je weet het altijd (vaak) beter).
Laat ik het zo zeggen: "Je bent nou niet het toonbeeld van positiviteit hier op DBB".

Voor de rest ga ik er niet veel woorden meer aan besteden je bent vrij om te doen wat je wilt.
Dit moest ik in elk geval even kwijt, een stukje zelfreflectie zou je sieren Hell 93.

''Dat heeft toch helemaal geen zin :roflol: Nu kan je niet terugkijken hoe veel je deed (wat volgens mij een beetje het doel van een logje is, maar dat is mijn mening).''

Dat is in jouw ogen een berg kritiek? Mijn beeld van een berg kritiek is toch heel anders.

Over dat toonbeeld van positiviteit, de mensen die mij wel kennen (althans de moeite nemen om me te leren kennen) weten vaak wel dat ik niet duizend emoticons en ''hahahaha'' neerzet om positief over te komen. Mijn posts hebben wat meer aandacht voor de tekst zelf nodig.

Het stukje ''nu kan je niet terugkijken hoe veel je deed'' kun je namelijk ook prima oppakken als: wat zonde, het is juist zo handig om te kunnen kijken hoe veel je deed. Dit is ook mijn boodschap geweest, daar zit niet echt een berg kritiek op.
 
Welcome back Robke ;)



Okee mbt gewichten.

Voor een optimale contractie is een gewicht niet van eerste belang. Wel is de optimale weerstand binnen de optimale contractie van belang om spiergroei te bewerkstelligen.
De optimale weerstand en werking van de target spier kan met lage gewichten worden bereikt.

30 jaar geleden waren voor mij ook de gewichten belangrijk. Maar de gewichten zijn niet waar ik progressie op hoef te maken en niet de moeite om bij te houden. Het is wel lekker dat de kracht weer groeit maar van eerste en grootste belang is de effectiviteit in spiermassa groei.

De meest stricte optimale beweging en contractie maak je dus niet met de hoogste gewichten te pakken maar de gewichten te pakken waarmee je een effectieve beweging en contractie kan maken.


De wedstrijden waar ik op het podium stond werd er ook nooit door een jury gevraagd hoeveel ik kan bankdrukken of wat ook ....... en misschien drukte degene die 2e werd of 3e wel 50 kilo meer ......

Het logje is building for more. Meer massa, meer compleet, meer balans/proportie en meer definitie.
 
Ik weet het niet he, ik train op kracht, maar groeien je spieren niet beter als je steeds in gewicht verhoogd? Prima natuurlijk als jij het voor jezelf kan onthouden en bijhouden, ikzelf vergeet het gewoon te snel en vind het juist handig om de gewichten erbij te zetten.
Hierom dus ook mijn reactie, geen kritiek. Ieder heeft zijn eigen methode.
 
Daar gaan we weer (blinde vlek misschien ?), dat vindt jij. de waarheid ligt sowieso in het midden, of heb jij die in pacht ?

Hij heeft toch duidelijk omschreven hoe hij er momenteel nog in staat ?
Laat het los dan aub zeg.
Ik ga er verder geen woorden meer aan spenderen, jij mag het laatste woord hebben Hell93.

Zou het feit dat je tig keer op de negeerlijst staat misschien een afspiegeling kunnen zijn van hoe jij je profileert ?
 
? Ik ben nooit weg geweest ?

weet ik toch..... :D
maar welkom terug in mijn log/leven. Ik was een jaar weg.

Volgens mij heb je me niet eens gemist. :p
 
weet ik toch..... :D
maar welkom terug in mijn log/leven. Ik was een jaar weg.

Volgens mij heb je me niet eens gemist. :p

Zag je wel eens op FB voorbij komen ;) Dus kon daar :wanker: :roflol:
 
Kusje voor jou Hell93
 
Laatst bewerkt:
nvm
marr (en martin aka yeremy ook), je gaat op negeer, dit slaat alles. Lees gewoon wat ik zeg tegen martin (niet tegen jou) en probeer dat eens op een positieve manier te lezen in plaats van negatief. Dat helpt misschien.
 
Laatst bewerkt:
Daar gaan we weer (blinde vlek misschien ?), dat vindt jij. de waarheid ligt sowieso in het midden, of heb jij die in pacht ?

Hij heeft toch duidelijk omschreven hoe hij er momenteel nog in staat ?
Laat het los dan aub zeg.
Ik ga er verder geen woorden meer aan spenderen, jij mag het laatste woord hebben Hell93.

Zou het feit dat je tig keer op de negeerlijst staat misschien een afspiegeling kunnen zijn van hoe jij je profileert ?

Laat maar piepen dat kuiken. Ze staat inderdaad bij erg veel op negeerlijst.

---------- Toegevoegd om 14:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:48 ----------

Zag je wel eens op FB voorbij komen ;) Dus kon daar :wanker: :roflol:

hahahah :eek: lekker ding :eyes:
 
nvm marr, je gaat op negeer, dit slaat alles. Lees gewoon wat ik zeg tegen martin (niet tegen jou) en probeer dat eens op een positieve manier te lezen in plaats van negatief. Dat helpt misschien.

Fijn liefje, this is the end :rolleyes:
 
Fijn liefje, this is the end :rolleyes:

Marr je staat op negeer .... you win ;)

Ik heb d'r ook op negeer staan dus kan het toch niet lezen. Voegt niets toe.
 
Marr je staat op negeer .... you win ;) Ik heb d'r ook op negeer staan dus kan het toch niet lezen. Voegt niets toe.

Haha, ik ga de negeer ook maar eens inschakelen.
Scheelt weer wat irritatie.
 
maar groeien je spieren niet beter als je steeds in gewicht verhoogd?


Niet persé in alle omstandigheden.

Er zitten subtiele verschillen tussen optimaal bewegings-gericht (maximaalkracht) en optimaal 'spiergericht' hypertrofie trainen.

Er is bij het toevoegen van meer gewicht altijd een soort noodzakelijk overgangspunt van focus op de spiercontractie naar meer focus op het maken van de beweging zelf.
Je merkt dan dat het noodzakelijk wordt om je meer te concentreren op een technische uitvoering van de beweging die meer ten gunste is van optimale hefboomfactoren, inschakelen van synergisten naast de doelspiergroep en het manipuleren van kinetische energie (bouncing, stretch reflex e.d.)
Daarnaast is het zo dat de hoeveelheid Volume die je kunt doen ook steeds minder wordt als je steeds zwaarder gaat (%1RM)




Het antwoord op jouw vraag is dan ook: Ja, mits het gebruik van extra gewicht maar geen belemmerende invloed heeft op de factoren die maximale hypertrofie stimuleren

Ik bedoel dan dus:

- De kwaliteit van de contractie op de doelspiergroep. (mechanische, intramusculaire tensie op de betrokken spiervezels)

- Voldoende metabole stress en energetische uitputting van de spiercellen van desbetreffende doelspiergroep. (voldoende Volume bij voldoende Intensiteit)
 
Niet persé in alle omstandigheden.

Er zitten subtiele verschillen tussen optimaal bewegings-gericht (maximaalkracht) en optimaal 'spiergericht' hypertrofie trainen.

Er is bij het toevoegen van meer gewicht altijd een soort noodzakelijk overgangspunt van focus op de spiercontractie naar meer focus op het maken van de beweging zelf.
Je merkt dan dat het noodzakelijk wordt om je meer te concentreren op een technische uitvoering van de beweging die meer ten gunste is van optimale hefboomfactoren, inschakelen van synergisten naast de doelspiergroep en het manipuleren van kinetische energie (bouncing, stretch reflex e.d.)
Daarnaast is het zo dat de hoeveelheid Volume die je kunt doen ook steeds minder wordt als je steeds zwaarder gaat (%1RM)




Het antwoord op jouw vraag is dan ook: Ja, mits het gebruik van extra gewicht maar geen belemmerende invloed heeft op de factoren die maximale hypertrofie stimuleren

Ik bedoel dan dus:

- De kwaliteit van de contractie op de doelspiergroep. (mechanische, intramusculaire tensie op de betrokken spiervezels)

- Voldoende metabole stress en energetische uitputting van de spiercellen van desbetreffende doelspiergroep. (voldoende Volume bij voldoende Intensiteit)

Bedankt voor je antwoord :thumbs: Iemand die wél moeite doet om mijn vraag serieus te nemen :)
Ik begrijp het nu helemaal :D
 
Danku Harpep. ;)

dat is 'm inderdaad.


mbt gewichten verhogen, ja er is wel een bepaalde mate van progressief laden maar is vaak marginaal.
als de reps aantallen te hoog dreigen te gaan worden door een te laag gewicht om een oefening effectief te houden dan moet er wat gewicht bij.
Verder zijn de gewichten van redelijk ondergeschikt belang. Als de spier maar een optimale weerstand en contractie heeft en de beweging in lijn ligt met de ligging en werking van de targetspieren.

Focus .... on the muscles and the function.

---------- Toegevoegd om 18:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:22 ----------

Hier een voorbeeldje van hoe er getraind wordt. Puur op de optimale ROM en contractie.


https://www.youtube.com/watch?v=QPGwI4d-eHY
 
Gisteravond benentraining.

opwarmen en opblazen met legextensions wel oplopend gewicht.

5 sets 15-20reps legextensions
5 sets 15-20reps horizontale legpress
5 sets 15-20reps legcurls
4 sets 45gr legpress voeten midden + 4 sets voeten hoog breed. + dropsets tot leeg
4 sets stifflegged deadlift

squat ging 'm niet worden. Geen ruimte.

ondanks veel tijd tussen eten en training begon maag/buik het minder prettig te vinden af en toe.
Scheelde weinig ..... emmer was bijna nodig. Het was erg intensief, mega zweten. Tempo was flink hoog.
Elke keer dat de rust even te lang duurde door ff ouwehoeren, reps d'r bij en doorgaan. Gebeurde 3x dat de rust tussen de sets ietsjes langer duurde naar maximaal 2 minuten.


Wat voeding betreft, gisteren eiwitdag. Dus alleen eiwitten en vetten. NO carbs.
Vandaag weer een eiwitdag. Misschien morgen ook een eiwitdag en dan vrijdag weer wat carbs laden.
 
Denk dat je na een bepaald aantal trainingen zelf wel ziet, verrek ik ben sterker geworden. Je hoeft dit niet perse bij te houden.

En altijd aardig tegen elkaar blijven. Misschien heb je elkaar ooit nodig :D
You never know.
 
met die 15/20reppers zal me maag ook niet altijd prettig voelen..

45gr legpress en stifflegged hoeveel reps pak je daar per set?
 
Back
Naar boven