AndroidHealthClinic

yeremy building for more

Denk dat je na een bepaald aantal trainingen zelf wel ziet, verrek ik ben sterker geworden. Je hoeft dit niet perse bij te houden.

En altijd aardig tegen elkaar blijven. Misschien heb je elkaar ooit nodig :D
You never know.

Aardig blijven is vaak erg moeilijk ...... mensen voelen zich soms erg snel persoonlijk aangevallen als je alleen maar een andere mening of visie hebt over iets waar ze zelfs niets mee te maken hebben.

Je ziet inderdaad wel in je trainingen of je sterker bent geworden. De gewichten gaan altijd wel wat omhoog of de aantallen reps kunnen omhoog/het wordt te makkelijk.
Je vorm van de dag en het moment bepaalt hoeveel je pakt die dag of die bepaalde oefening.
De volgorde van oefeningen en het soort oefening kan ook aardig wat verschil geven in de rest van de training.

---------- Toegevoegd om 10:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:27 ----------

met die 15/20reppers zal me maag ook niet altijd prettig voelen..

45gr legpress en stifflegged hoeveel reps pak je daar per set?

De legpress deze periode ook gewoon 15-20 reps.
De stifflegged ging minder want was leeg.
Probeerde wel richting de 15 aan te houden maar bleef uiteindelijk hangen op ongeveer 10 reps.
Soms als er heel even wat geouweneeld wordt schieten de reps flink omhoog. Hoeft maar een minuutje te zijn, maar dan schiet ik gelijk van 10 reps door naar 20.

M'n maag/buik vinden 8 tot 12 reps ook vaak niet fijn hoor ... :( gewichten zijn dan dubbel zo hoog maar tempo blijft ook zo hoog.

Helemaal mee eens Martin,

20 reps voor benen :D, werkt altijd goed althans bij de meeste dan.

Gisteren rug getraind, iets meer focus op invulling/dikte van de rug.

4 sets normale latpull
3 sets latpull btn
4 sets t bar row
4 sets seated cable row
5 sets straight arm pulldown variatie in afstand
4 sets cable for traps/reardelts
4 sets reverse fly for traps/delts.

Alles tot waar mogelijk 15 tot 20 reps en squeeze waar kon.
Optimale rom zoeken en aanspannen.

Bij veel oefeningen eerst aanspannen dan de rep maken. Dus niet eerst gaan trekken en dan maar zien wanneer we contractie hebben. Focus op de spieren en bewust contractie.

Weet welke spieren je traint. Waar ze zitten en wat ze doen.

Misschien volgende week wat deadlifts of rackpulls er tussen proppen.

Vanavond borst en extra benen. Benen hebben extra training en volume nodig, ze moeten ff opblazen.

vandaag 3e eiwitdag....... pffff. :cool:

---------- Toegevoegd om 20:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:05 ----------

Ik ga ff een tijdje Mario volgen. Ken 'm al een tijdje maar ga nu even volgen wat hij gaat bloggen, leuke trainingen doet ie trouwens:
http://www.musculi.com/blog/starting_prep-nordic-pro-2015

sterke gast die mario

Training van donderdag,

Borst en wat benen.

Even totaal iets anders gedaan.

3 sets chestpress machine met straight press
3 sets decline machine press.

5 sets pecdeck machine. Lekker ouderwets oud ijzer apparaat. Voelde 'm goed.
4 sets pecfly hoge grip - incline
2 sets pecfly laag. Borst was leeg, schouder ging zeuren.

alles 15-20 reps
Pec's zaten lekker vol. En groei zit er lekker in weer.

Benen

8 sets x 15-20 reps legextensions
4 sets x 20 reps horizontale legpress.
Benen/quads waren erg aan het branden en opgezwollen na de training.
2 uurtjes later nog aan het nagloeien.

Volgende benentraining is plus legcurl of stifflegged dl.

Bedoeling voor benen is meermalen per week flink te branden en opblazen op volume.
Er moeten centimeters bij ... dus pompen pompen pompen.
GVT style maar dan ff anders.

Heb nog steeds geen carbs genomen.
Morgenavond gaan reloaden. Met ........ patat. Spieren weer lekker vullen.

Training was schouders,

beetje standaard.

shoulder frontpress
seated lateral raises
seated posterial raises
barbell heffen voor lateral heads
reverse fly
straight shoulderpresses

Nog paar setjes ff borst gepompt en paar setjes pecfly ff lekker.

in de avond lading patat genomen om te reloaden en na training shake hydrolisaat/whey en maize.

Ben benieuwd hoe ik er morgen bij sta.

Na zondag weer dezelfde cycle 3 of 4 dagen no carbs of misschien ergens low carbs en dan ws vrijdag weer reload.

Over een paar weken weer normaal dieet.

Je wilt in de toekomst wel weer het podium op ?

Zou mooi zij als je een keer foto's kunt plaatsen.

Je wilt in de toekomst wel weer het podium op ?

Zou mooi zij als je een keer foto's kunt plaatsen.

Ja plan is in november weer het podium op te gaan Open Nk van de YBF.
En hoop dat te mogen staan tegenover een paar goede vrienden van me. Maar gaat zwaar worden die draaien internationaal.

Ze staan op deze foto van WBPF EK van dit weekend en zijn reps 6e en 3e geworden. (2e van rechts en de 2e van links)
IK zal dus erg hard moeten werken en alles zeer strict blijven doen om dat niveau te halen.

Foto's van mij komen wel. Hebt geduld.

2ajtmhu.jpg

Ja plan is in november weer het podium op te gaan Open Nk van de YBF. En hoop dat te mogen staan tegenover een paar goede vrienden van me. Maar gaat zwaar worden die draaien internationaal. Ze staan op deze foto van WBPF EK van dit weekend en zijn reps 6e en 3e geworden. (2e van rechts en de 2e van links) IK zal dus erg hard moeten werken en alles zeer strict blijven doen om dat niveau te halen. Foto's van mij komen wel. Hebt geduld.
2ajtmhu.jpg

Goeie grutten, nou ik ben benieuwd hoe het in nov gaat dan.
;)

Goeie grutten, nou ik ben benieuwd hoe het in nov gaat dan.
;)

Als alles gaat zoals het nu gaat en ik goed strict eet wat ik moet eten dan gaat het helemaal goed komen in november.
Wat ik eet de komende maanden gaat het verschil maken.

Afgelopen week 3 eiwitdagen gehad en vanaf vrijdag refeed/reload met koolhydraten.
Gewicht dropte naar iets onder de 115kg en nu weer boven de 116kg en vet % iets lager.

Voor de liefhebbers hier een infovid met wat ik ook meestal wel toepas in de trainingen.

[Link niet meer beschikbaar]

dit kan je ook vast wel op youtube vinden.

Kijk ook veel video's van Ben Pakulski voor zinvolle training informatie.

Het stricte werk beperkt wel wat de krachtgroei. Ik gebruik daarom de technieken gemengd met het gewone zwaardere stampwerk.
Maar focus ligt bij mij altijd in alle trainingen en alle oefeningen sowieso grotendeels op de ligging en werking van de spier en een optimale contractie van de spieren die ik train.

Gisteren 2 trainingen gedaan.

Eerst in de ochtend met de ene trainee benen aangepakt en in de avond met de trainee die voor een wedstrijd begeleiding krijgt een rugtraining.

Wel tussendoor nog even tukkie gedaan maar kwam voor het mooie toch wat energie te kort in de avond met rug trainen.

Kracht loopt weer lekker op nu.
Gisteren ook weer eerste eiwitdag van de week en gaat lekker zo.

Vanavond met m'n vrouw aan de gang. Ze gaat ook een wedstrijd doen volgend jaar dus af en toe lekker samen knallen als ik de tijd en ruimte heb.

Volume in de benen trekt lekker bij, moet nog zat bovenop maar heb nog even de tijd dus komt wel goed.
Verder alles aardig in verhouding en lekker groot.

2 trainingen per dag, leven van een echte pro :).

Wel leuk dat je vrouw ook ermee bezig is en een wedstrijd gaat doen , motiveerd elkaar wel wat meer lijkt me.

Ja ik moet wat, moet snel weer op gewenste niveau komen.
Stond wel al in de planning om een paar keer dubbele trainingen te doen, maar toevallig kwam het gister gewoon zo uit dat de ene in de ochtend moest en de ander in de avond en het 2 verschillende trainingen waren.

Maar ik raad het niemand aan hoor. Ik ben niet anders gewend al m'n hele leven alles vol gas te doen. Ik trainde vroeger ook periodes 10 x per week. Maar je lichaam moet er tegen kunnen en je moet daar wel van kunnen herstellen dus alles moet kloppen wat betreft voeding en rust anders raak je vlot overtraind.

Ja cool man m'n vrouw die nu ook het podium een keer op wilt. Lekker elkaar motiveren.
Ze gaat ook erg hard altijd als het eenmaal loopt. Ze gaat ook altijd vol gas en goede training en de juiste voeding doet echt veel.

gebruik je iets op dit moment?

.

Laatst bewerkt:
Gisteren borst getraind. Ging matig.

Had zondag al borst getraind en dan maandag 2 trainingen, plus nocarbs .... dus miste een beetje kracht en schouder ging wat zeuren.
Probleem als je wat sneller leeg bent en kracht mist dat dan de schouders net ff teveel gaan meewerken.
Triceps bleven nog wel goed buiten spel.

oefeningen:
benchpress breed, zakken naar keel
chestpress machine setjes hoge greep en setjes lage greep
pecfly machine
cable fly/cable cross schouder wilde niet meer, zelfs op licht gewicht.

Paar setjes shoulderpress machine frontpress gedaan. Bij juiste houding is het meer incline press dan schouderpress.

Vanavond weer ff kijken hoe het er voor staat met kracht en energie.

Ondertussen alweer een benen training gedaan en vanavond (is alweer gisteravond) rugtraining.

Benen training was voornamelijk leg extensions en legpress. Zat weer een beetje kracht in dus full stack. Horizontale legpress en de extension beide hoog volume en fullstack weer. Afgemaakt met legcurls op medium gewicht en hoog volume.

No carbs hakt er wel telkens even in kracht is redelijk hoog maar kortdurend.
Met de rugtraining latpull vrijwel direct de biceps en onderarmen die tegen sputterden en teveel gingen meezeuren. Wilde full stack gaan maar ging 'm niet worden.
Nog wel evengoed 5 sets gedaan maar snel overgegaan op bend over straight arm cable pulldown om de focus weer beter op de lats te krijgen.
Ging beter. Daarna nog row machine gepakt. Kracht was er al wat uit dus gewicht viel me tegen.
Nog een keer wat latpulls gedaan, even paar setjes behind the neck met relatief laag gewicht. Die oefening komt er wat vaker in is wel ff lekker met hele rug aanspannen.
Daarna nog one arm dumbell row gepakt. Redelijk lichte dumbells.

Gewicht iets minder gedropt dan vorige week. Alhoewel ik wel meer moest pissen ..... groei zit er lekker in alles komt lekker in shape.
Ben benieuwd naar het resultaat na morgen avond met reload.

Plannen voor volgende week zijn er nog niet. Eerst zien hoe ik het weekend door kom met de reload. Ik verwacht wel op de 117kg uit te komen en weer wat lager bf% natuurlijk.

Of ik doe nog een week low en no carbs en reload of ik ga direct weer meer eten en meer massa en kracht pakken.

Morgen is m'n trainee er weer, die was ziek een paar dagen dus moest even lichaam eerst goed laten herstellen. Morgen lekker knallen op borst. Borst moet even wat extra's krijgen weer.

Shape gaat goed na reload dus denk dat ik de voeding ga opschroeven de komende week en weer carbs neem overdag.
Laatste maaltijd voor training worden eiwitten en vetten. Weet nog niet hoe ik het na de training ga invullen.
Ik zal sowieso vanaf komende week weer even gaan zoeken naar de voor mij ideale verhoudingen en voeding op dit moment.

Er moet in ieder geval wat massa bij en vooral hier en daar nog aardig wat verbeteren dus ik ga voorlopig vol gas en proberen de voeding weer optimaal te krijgen.

Benen worden alweer wat voller maar nog niet naar mijn zin. Moet groter en vooral beter. En m'n borst heb ik altijd minder gevonden dus die krijgt naast de benen ook iets meer aandacht.
Met benen zit ik nu op minimaal 3 x per week borst minimaal 2x per week. Rug krijgt aandacht voor dikte.

Terug
Naar boven