MuscleMeat

Sticky Zo maak je magere kwark (platte kaas) lekker

Bezoekers in dit topic

Ik mix het gewoon met anderhalve schep whey (banaansmaak)
 
Ziet en smaakt aardig!! Net ff gemaakt, en nu in de koelkast gezet..

Alleen had het fout gedaan, haha.. was vergeten de eiwitten als 1st op te kloppen. Maar ben tog blij met het BIJNA "Eindresultaat" xD Smaakt fantastish voor zo'n eiwit bom.

Voor de mensen die het ook zo wel willen proberen,

Gewoon alles in 1 grote kom gooien, en geperste aardbeien erbij ;P stuk of 4-5
niet opkloppen de ei eiwitten

groeten, en bedankt voor het recept! :D
 
waarom whey in de kwark zit toch al genoeg eiwitten voor ed smaak kun je ook roosvicee pakken stukken goedkoper ook
 
waarom whey in de kwark zit toch al genoeg eiwitten voor ed smaak kun je ook roosvicee pakken stukken goedkoper ook

Omdat in whey alleen eiwit zit en haast geen suikers zitten
integenstelling tot roosvicee ..
 
Net weer ff lekker 1kg 'enhanced' kwark gemaakt :D nog lekkerder als de vorige..

Heb deze keer een andere pad gevolgt, banaan ;)

2 kleine banaantjes erin, 60-70 gram choco whey, 1 kg franse magere kwark, en ofcourse 6 eggs ^^

Denk dat ik teveel whey heb gedaan, maar ach boeit dat me ;P hijs perfect ;)

Thx voor de recept, TS
 
heb hem nu in mijn koelkast staan:D
jammer dat ik alleen cookies&cream heb, hopelijk smaakt die ook goed:)
harstikke simpel om te maken!
 
waarom whey in de kwark zit toch al genoeg eiwitten voor ed smaak kun je ook roosvicee pakken stukken goedkoper ook

Kwark bevat vooral caseïne-eiwit, whey- en ei-eiwit erbij zorgt voor een betere verdeling van de soorten eiwitten. Whey- en ei-eiwit hebben voordelen die caseïne niet heeft.

En het hogere eiwitgehalte is juist handig, hoef je minder kwark te eten per keer.

En ten slotte roosvicee barst van de suiker en kcal. Het punt is juist om geen suiker in je kwark te doen...

---------- Post toegevoegd Sat 3 Mar 2012 om 20:23 ----------

heb hem nu in mijn koelkast staan:D
jammer dat ik alleen cookies&cream heb, hopelijk smaakt die ook goed:)
harstikke simpel om te maken!
Ben er wel benieuwd naar, heb nooit iets anders dan aardbei geprobeerd. Weet alleen van horen zeggen dat choco niet lekker is.
 
zelf gooi ik altijd een beetje slimpie siroop erbij.
dit recept ga ik binnenkort eens proberen, lijkt me wel wat.
 
Gooi zelf in mijn kwark altijd een halve maatschep whey (15gr) Het verbeterd het aminozuur profiel, En het is verbeterd de smaak van kwark.
 
Ben er wel benieuwd naar, heb nooit iets anders dan aardbei geprobeerd. Weet alleen van horen zeggen dat choco niet lekker is.

wa... C&C is niet zo voor dit receptje. toch wel lekker hoor, zeker voor herhaling vatbaar:meal:
volgende potje whey wordt ice coffee, benieuwd hoe die gaat smaken hierin:)
 
inderdaad!!!

moet mezelf soms verplichten om 1 dag te junken... en 's avonds baal ik dan omdat ik zo gezondigd heb... maar ja, het moet

Waarom moet je junken dan?
Je kan toch ook gezonde recepten kei lekker maken:)

Ik doe wel eens een beetje koffie poeder door de kwark:)
Dat maakt 't echt lekker! + wat zoetstof.
Of met kaneel.

Al vind ik het naturel ook erg lekker.
 
Ziet en smaakt aardig!! Net ff gemaakt, en nu in de koelkast gezet..

Alleen had het fout gedaan, haha.. was vergeten de eiwitten als 1st op te kloppen. Maar ben tog blij met het BIJNA "Eindresultaat" xD Smaakt fantastish voor zo'n eiwit bom.

Voor de mensen die het ook zo wel willen proberen,

Gewoon alles in 1 grote kom gooien, en geperste aardbeien erbij ;P stuk of 4-5
niet opkloppen de ei eiwitten

groeten, en bedankt voor het recept! :D

en kan dit ook in de blender...
 
Laatst bewerkt:
250 gram kwark
25 gram pindakaas

Wel ervoor zorgen dat je zachte pindakaas hebt, zodat je deze gemakkelijk kan mengen onder je kwark.
Daarna zet ik die even terug in de vriezer, om het wat 'stijver' te doen maken.
Echt heerlijk!
 
250 gram kwark
25 gram pindakaas

Wel ervoor zorgen dat je zachte pindakaas hebt, zodat je deze gemakkelijk kan mengen onder je kwark.
Daarna zet ik die even terug in de vriezer, om het wat 'stijver' te doen maken.
Echt heerlijk!

Pindakaas even in de magnetron doen voordat je hem bij de kwark doet,
Dan is het heel goed mengbaar ;)
 
Pindakaas even in de magnetron doen voordat je hem bij de kwark doet,
Dan is het heel goed mengbaar ;)

Ja inderdaad.
Maar ik vind die van Calvé op zich al goed mengen.
Misschien dat je een huismerk beter kan opwarmen.
Vandaag ga ik nog wat pinda's crushen & erbij smijten :)
 
Laatst bewerkt:
Damn, top recept dit! Is binnen 2 minuutjes klaar, en ook nog eens super lekker. Genieten dit.
 
Ziet er heerlijk uit, zal die zure meuk eindelijk te eten worden?
ik ga het vanmiddag maar eens maken!
 
Je kan dit trouwens ook zonder de opgeklopte eiwitten maken. Dus gewoon de whey mengen met de kwark en nog water erbij. Dan krijg je een soort yoghurt, is ook lekker. Je kan er zelfs een eiwitrijke drinkyoghurt van maken, gewoon meer water toevoegen en goed mengen met garde.

Nog eens vermelden dat het alleen werkt met fruitsmaken. Nooit met choco oid. Cookies en cream kan er ook nog door.
 
Ik heb een keer whey banaan & aardbei bij mijn kwark gedaan.. was ronduit niet te vreten. Ik houd het gewoon bij 400 gram kwark en wat zoetstof :o
 
Kwark bevat vooral caseïne-eiwit, whey- en ei-eiwit erbij zorgt voor een betere verdeling van de soorten eiwitten. Whey- en ei-eiwit hebben voordelen die caseïne niet heeft.

En het hogere eiwitgehalte is juist handig, hoef je minder kwark te eten per keer.

En ten slotte roosvicee barst van de suiker en kcal. Het punt is juist om geen suiker in je kwark te doen...

---------- Post toegevoegd Sat 3 Mar 2012 om 20:23 ----------


Ben er wel benieuwd naar, heb nooit iets anders dan aardbei geprobeerd. Weet alleen van horen zeggen dat choco niet lekker is.

Ik had in het begin kwark c1000 eigen merk(bijv: Aardbeienkwark met magere yoghurt en room) met 13.5 gram suikers wtf en 4 gram vet per 100gr, hoe slecht is dat?
Tegenwoordig heb ik naturel en kijk goed wat erin zit.
 
Back
Naar boven