XXL Nutrition

Zoranos need to bulk log

• Topic Starter Topic Starter
Hey man ik woog een jaar geleden ook ongeveer 58kg op 1m80. Ben nu in januari begonnen met krachttraining op 61kg en zit nu op ongeveer 69kg al. Ik weet dus wel een beetje hoe je je voelt in verband met schamen voor je gewicht maar eetstoornissen heb ik geen ervaring mee. Toch ga ik hier mee volgen en wens ik je veel succes!
Top!!

Houd je zelf nou niet voor de gek en luister naar @marina1975 haar advies. Je kunt praktisch alles blenden. OOK calorierijke voeding.

Houd je zelf nou niet voor de gek en luister naar @marina1975 haar advies. Je kunt praktisch alles blenden. OOK calorierijke voeding.
Ze heeft ook zeker gelijk dat het veel te veel eiwitten zijn + jij hebt ook gelijk hoor...ik heb ook die Bambix rijstebloem vanille gehaald waar ik ga koolhydraten shakes van ga maken..fruit shakes etc,verder bewaar ik de havermout voor het trainen, als middageten-avond eten word prak ik aardappels met groenten,rijst met groenten.

2500 kcal is misschien nog niet echt genoeg,maar ik hou dit eventjes aan voor een kleine week... kom ik niet aan ga ik naar de 2800 en zo ik ga door.

Verder ben ik ook heeeel moeilijk te wegen,een paar weken terug woog ik 64 kilo door de zware constipatie problemen + vocht vasthoudende laxeermiddellen.

Laatst bewerkt:
Daarom wat meer vetten. Zal je constipatie ook ten goede komen.
Bambix is een prima oplossing en rijstpoeder ook. Maar gooi er een scheutje olie door of toch ook daardoor een lepel pindakaas.
Je zal zien dat je constipatie ook minder zal worden. Vetten zijn echt je vriend op veel gebieden... niet je vijand.

Daarom wat meer vetten. Zal je constipatie ook ten goede komen.
Bambix is een prima oplossing en rijstpoeder ook. Maar gooi er een scheutje olie door of toch ook daardoor een lepel pindakaas.
Je zal zien dat je constipatie ook minder zal worden. Vetten zijn echt je vriend op veel gebieden... niet je vijand.
De constipatie is al iets beter (soms 4 keer per dag kan ik naar de toilet al) gebruik nu magnesiumhydroxide op advies van mijn internist,het grootste probleem is nu die vernauwing in mijn slokdarm..zelfs praten is moeilijk zo nu en dan..ook heel erg kortademig erdoor.

Betreft vetten heb je zeker gelijk in,welke rijstpoeder raad jij aan Marina? groeten

Dat klinkt niet fijn allemaal. :(

Ik zou echt de vetten omhoog halen. Rijstpoeder van XXL is erg goed.

Zonnebloempitten/olie
Olijfolie
Allerlei soorten notenolieen en notenboters
Noten, pinda's pindakaas etc
Roomboter (door de havermout of in te bakken oid)
volle zuivel
Meer chocolade pakken
Eitjes

er zijn zat soorten vetten te pakken behalve lijnzaadolie.

Training:

Legg extensions 5x10
Barbell row: 5x5
Small grip pushdown 3x12-10-8
Dumbbel press 5x8
Cable flyes 3x12-10-8
Seated dumbbel front raise 3x15
Standing dumbbel flyes 3x15
Skullcrushers 4 x 12
Hammer curl 3 x 12
Seated dumbbel curls 3 x 12
Cable crunches 3 x 25
15 min crosstrainer

Voeding:

1: 100 gram havermout - 30 gram whey - 1 banaan - 5 gram cacao poeder

2: post workout : 40 gram whey

3: 400 gram zoete aardappels - 350 gram broccoli (stampot) - 10 ml olijffolie - 200 gram griekse yoghurt - 50 gram frambozen

4: 100 gram avocado - 150 kipfilet - 300 gram snijbonen - 10 ml olijfolie

5. 500 gram kwark + 30 gram pindakaas

Kcal: 2375+ : Koolhydraten : 233 - Eiwitten : 198 - Vet : 63

Lekker getraind!

Maar als je zoveel moeite hebt met aan je kcal komen.. waarom dan zo veel groentes? Kan je beter wat meer vetten pakken.
En waarom als post workout alleen maar een shake? Gooi er wat koolhydraten bij.
Ook bij je avond tussendoor. Je hebt zat aan 120-150 gram eiwitten. Doe de helft van de kwark er wat rijstpoeder oid door.

Je maakt het jezelf best moeilijk door zoveel volume te eten en er relatief weinig kcal in te stoppen.

Overigens.. met maag/darm problemen is broccolli ook niet echt een vriendelijke groente.

Lekker getraind!

Maar als je zoveel moeite hebt met aan je kcal komen.. waarom dan zo veel groentes? Kan je beter wat meer vetten pakken.
En waarom als post workout alleen maar een shake? Gooi er wat koolhydraten bij.
Ook bij je avond tussendoor. Je hebt zat aan 120-150 gram eiwitten. Doe de helft van de kwark er wat rijstpoeder oid door.

Je maakt het jezelf best moeilijk door zoveel volume te eten en er relatief weinig kcal in te stoppen.

Overigens.. met maag/darm problemen is broccolli ook niet echt een vriendelijke groente.
Helemaal gelijk , groentes gepureerd gaat nog wel..ook puur omdat ik het ook lekker vind...maar kipfilet gaat m voorlopig niet meer worden,witte vis of zalm wel.
Avocado kreeg ik trouwens wel makkelijk weg.

Thnx

Probeer dan wat meer koolhydraten overal door te doen of wat meer vetten.

Kijk ook eens naar kipgehakt of gewoon runder gehakt. Rul bakken en door de aardappelpuree doen. Lekker met een flinke schep creme fraiche erdoor en wat kruiden. Je moet kijken naar wat makkelijk eet dus maak het ook makkelijker.

Denk ook aan bijvoorbeeld kikkererwten/bruine/witte bonen/doperwten etc. als groente. Zijn ook zacht en makkelijk pureerbaar en zit net wat meer aan kcal in. Dieprvries spinazie met wat kruidenroomkaas erdoorheen. Zalig met een stukje zalm en aardappelpuree met creme fraiche (kant en klaar maggi :D )

Die avocado er dan zeker lekker inhouden!

Vaak wordt aan gepureerd eten aardappelzetmeel en wat olie toegevoegd om het slikken te vergemakkelijken en ook aan je kcal te komen.
Maar denk ook eens aan een lepel pesto ergens doorheen. Er zijn best aardig wat meer mogelijkheden. Je voeding blijft erg magertjes... zowel in hoeveelheid kcal als vetten.

Al eens gekeken hoe zacht gekookte eitjes gaan? Eet ook makkelijk weg qua slikken.

Probeer dan wat meer koolhydraten overal door te doen of wat meer vetten.

Kijk ook eens naar kipgehakt of gewoon runder gehakt. Rul bakken en door de aardappelpuree doen. Lekker met een flinke schep creme fraiche erdoor en wat kruiden. Je moet kijken naar wat makkelijk eet dus maak het ook makkelijker.

Denk ook aan bijvoorbeeld kikkererwten/bruine/witte bonen/doperwten etc. als groente. Zijn ook zacht en makkelijk pureerbaar en zit net wat meer aan kcal in. Dieprvries spinazie met wat kruidenroomkaas erdoorheen. Zalig met een stukje zalm en aardappelpuree met creme fraiche (kant en klaar maggi :D )

Die avocado er dan zeker lekker inhouden!

Vaak wordt aan gepureerd eten aardappelzetmeel en wat olie toegevoegd om het slikken te vergemakkelijken en ook aan je kcal te komen.
Maar denk ook eens aan een lepel pesto ergens doorheen. Er zijn best aardig wat meer mogelijkheden. Je voeding blijft erg magertjes... zowel in hoeveelheid kcal als vetten.

Al eens gekeken hoe zacht gekookte eitjes gaan? Eet ook makkelijk weg qua slikken.
Gehakt is inderdaad ook een goed idee, ik heb ook mixer besteld .. morgen word het inderdaad een eiersalade en bonen etc, zo stamp ik maar de kcal voorlopig in... de kip werd maar een eiwitshake omdat ik niks anders in huis heb,Naja word morgen gebeld door Mn internist ff kijken wat hij voorlopig kan doen tot het maagonderzoek want dit is slopend,niet alleen het eten maar vooral het kortademig etc.. vanaf morgen even elke dag wegen voor een week.

Gehakt is inderdaad ook een goed idee, ik heb ook mixer besteld .. morgen word het inderdaad een eiersalade en bonen etc, zo stamp ik maar de kcal voorlopig in... de kip werd maar een eiwitshake omdat ik niks anders in huis heb,Naja word morgen gebeld door Mn internist ff kijken wat hij voorlopig kan doen tot het maagonderzoek want dit is slopend,niet alleen het eten maar vooral het kortademig etc.. vanaf morgen even elke dag wegen voor een week.
Ik denk dat je ook die kwark eens een keer moet schrappen om te kijken wat dat doet. Is zwaar op de maag en darmen vaak.
En de shake aanvullen met koolhydraten en vetten. Met veel volume eten en weinig kcal in dat volume wordt je ook niet lekker en kortademig omdat je zo vol zit. Dus probeer meer kcal houdend eten te pakken met weinig volume.
Je internist kan niets anders doen dan het onderzoek voorschrijven. Hooguit je naar een dietist verwijzen maar die zal je dezelfde tips geven (en die afspraak had ej al staan toch?). Meer voeding met veel kcal per volume eten. Dat kan je gewoon helpen.
(geloof me... het helpt.... ik at op een moment naast mijn 6 maaltijden per dag gewoon 3 repen chocolade van 100 gram erbij per dag... eenvoudige kcal en smelt in de mond. dus slikt makkelijk weg.)

enne... morgen een klodder mayo door die eiersalade en wat olie door je bonen. Zal allicht al veel helpen. ;)
Sterkte en succes!

Ik denk dat je ook die kwark eens een keer moet schrappen om te kijken wat dat doet. Is zwaar op de maag en darmen vaak.
En de shake aanvullen met koolhydraten en vetten. Met veel volume eten en weinig kcal in dat volume wordt je ook niet lekker en kortademig omdat je zo vol zit. Dus probeer meer kcal houdend eten te pakken met weinig volume.
Je internist kan niets anders doen dan het onderzoek voorschrijven. Hooguit je naar een dietist verwijzen maar die zal je dezelfde tips geven (en die afspraak had ej al staan toch?). Meer voeding met veel kcal per volume eten. Dat kan je gewoon helpen.
(geloof me... het helpt.... ik at op een moment naast mijn 6 maaltijden per dag gewoon 3 repen chocolade van 100 gram erbij per dag... eenvoudige kcal en smelt in de mond. dus slikt makkelijk weg.)

enne... morgen een klodder mayo door die eiersalade en wat olie door je bonen. Zal allicht al veel helpen. ;)
Sterkte en succes!
ja morgen een telefonische afspraak!

Bedankt voor je tips!! Inderdaad de kwark halfveren in ieder geval en wat meer vet er doorheen is een goed idee, anders misschien een night protein bestellen van xxl.

Bedankt voor je tips!! Inderdaad de kwark halfveren in ieder geval en wat meer vet er doorheen is een goed idee, anders misschien een night protein bestellen van xxl.
Waarom zoveel eiwitpoeders bestellen?
Neem gewoon een paar gekookte eitjes of wat eiersalade.
Shakes worden alsnog gemaakt van zuivel. Dus die gewoon even laten voor wat het is en normale voeding nemen.
Dan weet je ook meteen wat zuivel doet op je maag ;)

Terug
Naar boven