XXL Nutrition

Wat tilt een man gemiddeld

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Denk dat de gem. man van 75kg BW zo rond de 55-60kg op 1RM bench press zal halen, zij het met waardeloze vorm ;)
In de deadlift zo rond 90kg en bij de squat zo rond de 60kg.
 
Achja ik vind die hele bodyweight ratios eigenlijk vrij harde bullshit. Zoals 2x BW om "sterke deadlifter" te zijn. Iemand van 60 kilo zal snel 120 kilo kunne deadliften, maar er lopen ook sterke mannen rond die 200 BW hebben, en zij zouden dan 400 moeten deadliften om sterk beschouwd te worden?

Als je gaat voor zo sterk mogelijk pound for pound is het natuurlijk wel een goede vergelijking, maar als je gaat voor gewoon zo sterk mogelijk, vind ik het vrij hard te verwaarlozen.

Squatten, dunno, squatten is ook zo'n oefening waar je enorm snel in groeit als je het tegoei leert, en gaan 1RMen op de squat wordt meestal pas gedaan na lange tijd. Maar tzou wel kunnen dat gemiddeld iemand zn eigen BW kan squatten van iemand die niet traint. Deadlift zal dan iets meer zijn wss.
 
Ik kan mijn BW 1rm benchen... maar dat ligt aan mijn BW :( :D
 
Achja ik vind die hele bodyweight ratios eigenlijk vrij harde bullshit. Zoals 2x BW om "sterke deadlifter" te zijn. Iemand van 60 kilo zal snel 120 kilo kunne deadliften, maar er lopen ook sterke mannen rond die 200 BW hebben, en zij zouden dan 400 moeten deadliften om sterk beschouwd te worden?

Als je gaat voor zo sterk mogelijk pound for pound is het natuurlijk wel een goede vergelijking, maar als je gaat voor gewoon zo sterk mogelijk, vind ik het vrij hard te verwaarlozen.

Squatten, dunno, squatten is ook zo'n oefening waar je enorm snel in groeit als je het tegoei leert, en gaan 1RMen op de squat wordt meestal pas gedaan na lange tijd. Maar tzou wel kunnen dat gemiddeld iemand zn eigen BW kan squatten van iemand die niet traint. Deadlift zal dan iets meer zijn wss.

Je kunt mogelijk ook uitgaan van VVM, want dat is immers het werkzame bestanddeel.

Trouwens een 60kg squat voor 1RM geeft dat die persoon in staat moet zijn om toch 10-15 reps met 40kg eruit te krijgen.
 
Je kunt mogelijk ook uitgaan van VVM, want dat is immers het werkzame bestanddeel.

Das dan mss al een betere vergelijking ja.


Enja, er zijn in mn gym letterlijk 5 mensen die squatten, dus ik heb er zo geen beeld op wat het niveau is van een beginner bij squat :P.
 
Enja, er zijn in mn gym letterlijk 5 mensen die squatten, dus ik heb er zo geen beeld op wat het niveau is van een beginner bij squat :P.

Hoezo?
Trainen er maar 5 mensen dan? :o
 
Hoezo?
Trainen er maar 5 mensen dan? :o

Nee :D
Commerciele gym, ben al blij dat er een squatrack is. Al wordt hij voor 95% gebruikt voor barbell curls:D.

Ktrain er al 2,5 jaar en kheb er in die tijd al zo'n 10tal mense zien squatte, nu zijn er nog 5 van over als ik goed tel. Samen met mij. En 2 vrienden die ik dwing om te squatten :D.
 
Sterker nog, vriend van me die zwarte band karaté heeft(dus verondersteld om "sterk" te zijn) haalt na 7 jaar karaté en 3 jaar gym erbij ook nog altijd niet zn eigen bodyweight in bench. En hij heeft laag % in vet(in tegenstelling to mij :P)

maybe wat offtopic, maar als je na 3 jaar nog steeds geen bw kan benchen heb je gewoon nooit serieus gebenched ofzo
 
maybe wat offtopic, maar als je na 3 jaar nog steeds geen bw kan benchen heb je gewoon nooit serieus gebenched ofzo

ik wou net het zelfde zeggen...

@mike t... in het begin meteen je bw benchen dat denk ik niet... voor de rest heb je volkomen gelijk...
 
Hahaha....ja eigenlijk helemaal niks.
Laatst naar de apenheul geweest en me daar laten vertellen hoe sterk zo'n zilverrug nu eigenlijk is.
Dat kwam gelijk bij me op.
Vergeet het maar, anders is het niet leuk meer....;) :D

Wat zijn de stats van Bokito?
 
Denk dat het heel erg verschilt. Toen ik voor het eerst deadliftte deed ik denk ik 70 of 80 kg max, dat vond ik echt zwaar. M'n maatje stapte de gym binnen en deed met ruktechniek 110 of 120 kg voor reps, vanaf een plateau, en squatte denk ik 80 of 90 kg. Ik kon in het begin net 35 ofzo denk ik :)

Maak anders effe een poll, kun je checken hoe het hier met beginner-stats was.
 
maybe wat offtopic, maar als je na 3 jaar nog steeds geen bw kan benchen heb je gewoon nooit serieus gebenched ofzo

Again, verander bw naar vvm en ik ben akkoord :P.
Trouwens'serieus' benchen heeft nix met je niveau te maken.
 
mijn beginnersstats... eerste keer bench 40kg eerste keer squat 90kg.. eerste keer deadlift 160kg of 170kg weet niet meer
 
mijn beginnersstats... eerste keer bench 40kg eerste keer squat 90kg.. eerste keer deadlift 160kg of 170kg weet niet meer
Squaten heeft ook invloed op je dl.
 
stats half januari 07 ( toen begonnen )
- 20
- 1m94
- 118 kg
- 40,40,50 bench ( 3 x 8 )
- 70kg squat ( 6x )
- deadlift toen niet gedaan

stats 15 maart 07
- 112kg
- 2 x 6 x 60, 2 x 6 x 66 bench ( 2MR ligt op 76 )
- 110 squat ( 2x )
- 110 deadlift ( 8x )
 
Bij de start benched ik 55kg bij 55+- bw. Squat was wat moeilijk door m'n knieen en was 45-50kg.
 
Ik geloof dat ik 10x30 bankt in de smith ahha maar was ook 15 daarna jaren niks meer gedaan maar dat was de 1ex..
Deadlift was 1ex 120 2 maand later 190 daarna ging het wat slomer lol.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven