Even het motortopic levend houden...
Ik heb dus eindelijk m'n XR weer in elkaar zitten. Het hele ding is uit elkaar geweest, tot en met kaal frame. Ik heb het frame/swingarm, carterdeksels, kleppendeksel, triple tree en nog wat los sup laten poedercoaten. 1 punt hogere compressie zuiger erin (11:1), stage 1 cam, gloednieuwe Edelbrock pumper carburateur, FMF uitlaatspruitstuk, nieuwe lagers en de fiets volledig nagelopen qua onderhoud.
Het hele project heeft zo'n 2 maanden in beslag genomen, maar ik ben erg blij met het resultaat. Dit is de eerste keer dat ik zo diep ben gegaan in een sleutelproject en dus ook de eerste keer dat ik serieus motorwerk heb verricht (als in zuiger vervangen etc.).
Alles is net ingereden en m'n schatje is dus klaar om te vlammen.
Hij gaat op de dyno zodra er minimaal 6 a 700 km's opzitten. Ik schat een pk of 5-6 extra door de mods.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Laatst ook eindelijk de RC8 gezien voor het eerst op de lokale bike night (enkele honderden motorfietsen elke dinsdagavond bij een lokale burger joint). Wat een schitterende motorfiets is dat!!!