Fitness Seller

Hoeveel kg doe je dumbbell flyes?

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik maak de bicep gains van mn leven sinds ik 24/7 benchpress.
 
18 kg per hand incline.
 
Dumbbells zijn te ligt, ik doe 'farmers flyes' ;)
 
De voor mij correcte uitvoering doe ik met 28/34 kg.
 
22-24kg plat liggend. Incline 18-20kg
 
Met goede vorm rond de 20 kilo, maar is wel m'n allerlaatste borst oefening dus ben flink vermoeid
 
Met goede vorm rond de 20 kilo, maar is wel m'n allerlaatste borst oefening dus ben flink vermoeid

lijkt me beter als je fly's voor bp pakt

dacht namelijk een iso voor compound toch ??

correct me if i'm wrong :o
 
Pak maar eens DB fly's na BP, DB Incline presses en cable crossovers.
Je voelt je borst gewoon verzuren en met lichte gewichten is het al dodelijk..

No pain no gain, maar probeer maar eens..
 
als 1e oefeningen poosje terug toen ik pre-exhaust deed 18kg incline per hand. Na een borst training nog 16 plat ofso

@ Murf
Maakt niet uit of je het ervoor of erna doet, wat voor jou beter werkt. Als bij jou je tricep/voorkant schouder sterk ontwikkeld zijn kun je fly's ervoor doen om zo je borst meer te belasten ( pre-exhaust )
 
lijkt me beter als je fly's voor bp pakt

dacht namelijk een iso voor compound toch ??

correct me if i'm wrong :o

Compound voor iso, compound is juist om alle spiergroepen aan te spreken, door de iso's eerst te doen verneuk je het idee van een compound...
 
6x42,5kg per hand, maar is al een tijdje geleden. Laatst deed ik nog 3x12x35kg, doe nu met kabels.
 
3x10 met 20kg
 
lijkt me beter als je fly's voor bp pakt

dacht namelijk een iso voor compound toch ??

correct me if i'm wrong :o


Pre-exhaust is een leuke theorie, maar in praktijk levert het niet veel op. Gouden regel is compounds voor isolatie.

---------- Post toegevoegd Fri 5 Aug 2011 om 08:49 ----------

Nee, biceps word gebruikt voor een trekkende beweging, bench press is een duwende beweging... (stabilisatie uitgezonderd)

Natuurlijk gebruik je je biceps wel bij bankdrukken en niet alleen voor stabilisatie.

CONCLUSIONS
Our findings suggest that in the pec deck and bench press exercises the brachial biceps and triceps muscles act constantly during the performance of the exercise and increase their activity as the exercise load is increased, and may reach levels of up to 44% of maximum.

http://forum.dutchbodybuilding.com/...-pec-deck-and-bench-press-201728/#post3606951

Electromyographic activity was detected in all motions examined, suggesting that the biceps muscle acts as a flexor and an abductor of the shoulder. Both heads of the biceps muscle had higher activities during external rotation than during internal rotation for most motions.
http://forum.dutchbodybuilding.com/...function-the-biceps-brachii-muscle-du-113446/







---------- Post toegevoegd Fri 5 Aug 2011 om 08:51 ----------

ja daar heb je toevallig dan wel gelijk in, vraag is zul je grotere biceps krijgen van benchen of van roeien/curls?;)

Eerlijk gezeg denk ik dat je van geen van beide grote biceps zult krijgen, vooral niet omdat bij rows ed de meest betrokken arm flexor de brachialis is en niet de biceps.
 
Laatst bewerkt:
Ik voel men biceps altijd wel aardig na 48kg flys
 
26 kg 12 reps
 
Laatst bewerkt:
Natuurlijk gebruik je je biceps wel bij bankdrukken en niet alleen voor stabilisatie.

kun je dit ook uitleggen?

dat een ARMBUIGER bij de BP op een andere manier betrokken is dan stabiliserend?

ik bedoel, de positieve beweging is die bij welke de arm weer gestrekt wordt.
dus triceps.en ja ik weet wel dat BP een complexe oefening is waarbij eigenlijk heel je lichaam meewerkt (ik heb al eens een lichte hamstringblessure opgelopen door BP).
maar we hebben het over de spieren die een echte trainingsprikkel krijgen nu he.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven