Fitness Seller

Welke vechtsport voor stoere meid

Bezoekers in dit topic

JackyvDijk

Novice
Lid geworden
7 aug 2011
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m66
Massa
64kg
Hi iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum en heb gelijk een vraag voor jullie.

Ik ben niet bepaald een meisje meisje. Dus kom niet aan met het is een meisje, laat die die vechtsport maar doen, want dat is voor meisjes.

Ik zoek namelijk een ideale combinatie van 2 vechtsporten. Eentje voor veraf vechten, als je tegenstander redelijk ver van je af staat en eentje voor close combat en/of voor op de vloer.

Reden?

Ok ik ben een vrouw. Dat is een feit en ik kan er niet omheen. Dit betekent dat als ik ergens in het donker in mijn eentje ben, dat ik op mezelf ben aangewezen en er sommige heren graag gebruik willen maken van deze situatie voor hun eigen belangen. En natuurlijk ben ik hier niet van gediend. Dat is reden 1. Reden 2: Mocht er tijdens het uitgaan iemand mot met mij willen zoeken, wil ik natuurlijk niet weerloos zijn. Nu heb ik altijd wel 2 stoere kerels mee die wel aardig thuis zijn in de vechtsport, maar ik wil dit natuurlijk ook wel zelf kunnen oplossen. En als laatste reden: Mocht er een groepje zich dreigend opstellen ergens, los van het uitgaansgebied, zou ik er niet graag als iets nutteloos bij willen staan. Ik zou graag ook iets willen doen en niet de dame in nood zijn als het even kan.

Dus een verdedigingssport en een vechtsport aka eentje waarbij ik iemand flink zijn gedachten kan laten veranderen. Als jullie begrijpen wat ik bedoel ^^:D.

Wie kan mij helpen met het uitkiezen van een vechtsport. Ik kan tegen een stootje.
 
Een MMA school zoeken bij jou in de buurt waar je dan bijv. jiujitsu, kickboxen en grappling kan leren...
 
pepperspray
 
Als je het puur doet om op straat niet reddeloos te zijn, zou ik je Krav Maga aanraden.
 
MMA/Muay Thai/Krav maga

waarschijnlijk is krav maga het best op straat
 
ballen (figuurlijk uiteraard) en lijp worden
 

Als je wil vluchten kan dat handig zijn maar bedenk wel dat elk wapen en dus ook pepperspray door een sterker / behendiger iemand zo afgepakt kan worden en tegen je gebruikt.

En wat vechtsport betreft, vraag eens in je gemeente wat er is voor zelfverdediging voor vrouwen. Dat is een goede introductie. Sporten als krav magna zijn meer voor als je de sport ook zelf leuk vind om te doen. Dat kan je na de introductie wel zien of en waarmee je verder wil.
 
Laatst bewerkt:
Hey,

Ik doe nu al ruim 2,5jaar aan thaiboksen, heeeeerrrlijk!!!
Je leert incasseren en verdedigen, maar ook uitdelen en ben me daardoor op straat een stuk sterker gaan voelen!
Ik ben ook geen meisjemeisje en vind het heerlijk om met de jongens te sparren, maar er zijn ook genoeg meisjesmeisjes die thaiboksen leuk vinden!
 
Hey,

Ik doe nu al ruim 2,5jaar aan thaiboksen, heeeeerrrlijk!!!
Je leert incasseren en verdedigen, maar ook uitdelen en ben me daardoor op straat een stuk sterker gaan voelen!
Ik ben ook geen meisjemeisje en vind het heerlijk om met de jongens te sparren, maar er zijn ook genoeg meisjesmeisjes die thaiboksen leuk vinden!
Dragen jullie meisjes bij het trainen/sparren wel of geen tok?
 
zoals al verondersteld, kickboksen of thaiboksen voor staand en voor grondgevecht jiu jitsu. Krav Maga is ook erg populair aan het worden maar naast dat het door het Israelische leger gebruikt word ik weet hier weinig over.

---------- Post toegevoegd Fri 12 Aug 2011 om 19:19 ----------

maar tenzij je echt heel erg goed blijkt te zijn in deze sporten raad ik je toch aan geen gevecht aan te gaan met een man. Ballen/ogen goed raken en vluchten is dan een wijzer plan. Je bent nu eenmaal een vrouw en als het op vechten aan komt geeft je dat een enorme achterstand...
 
Mixed fight , Krav Maga , Systema
 
Hi iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum en heb gelijk een vraag voor jullie.

Ik ben niet bepaald een meisje meisje. Dus kom niet aan met het is een meisje, laat die die vechtsport maar doen, want dat is voor meisjes.

Ik zoek namelijk een ideale combinatie van 2 vechtsporten. Eentje voor veraf vechten, als je tegenstander redelijk ver van je af staat en eentje voor close combat en/of voor op de vloer.

Reden?

Ok ik ben een vrouw. Dat is een feit en ik kan er niet omheen. Dit betekent dat als ik ergens in het donker in mijn eentje ben, dat ik op mezelf ben aangewezen en er sommige heren graag gebruik willen maken van deze situatie voor hun eigen belangen. En natuurlijk ben ik hier niet van gediend. Dat is reden 1. Reden 2: Mocht er tijdens het uitgaan iemand mot met mij willen zoeken, wil ik natuurlijk niet weerloos zijn. Nu heb ik altijd wel 2 stoere kerels mee die wel aardig thuis zijn in de vechtsport, maar ik wil dit natuurlijk ook wel zelf kunnen oplossen. En als laatste reden: Mocht er een groepje zich dreigend opstellen ergens, los van het uitgaansgebied, zou ik er niet graag als iets nutteloos bij willen staan. Ik zou graag ook iets willen doen en niet de dame in nood zijn als het even kan.

Dus een verdedigingssport en een vechtsport aka eentje waarbij ik iemand flink zijn gedachten kan laten veranderen. Als jullie begrijpen wat ik bedoel ^^:D.

Wie kan mij helpen met het uitkiezen van een vechtsport. Ik kan tegen een stootje.


Als je wedstrijden wilt doen of iets in die trend; MMA / Muay Thai
als je straat gericht kijkt; krav maga / systema

Krav maga is relatief gemakkelijk aan te leren en is ook donders effectief.. dus is mijn persoonlijke nummer 1. ;)
 
Dragen jullie meisjes bij het trainen/sparren wel of geen tok?
Tijdens de wedstrijd moet ik er wel een dragen omdat het verplicht is, maar ik vind het verschrikkelijke ondingen!! Dus op de training draag ik er geen, met als gevolg dat ik wel eens een keihard knie op in mn kruis moet incasseren, en jaaa dat doet ook bij dames zeer!!
 
Een stoere meid vraagt geen raad op een website :)
 
Tijdens de wedstrijd moet ik er wel een dragen omdat het verplicht is, maar ik vind het verschrikkelijke ondingen!! Dus op de training draag ik er geen, met als gevolg dat ik wel eens een keihard knie op in mn kruis moet incasseren, en jaaa dat doet ook bij dames zeer!!
Snap ik. Heb wel is eerder vol een front kick in het kruis gegeven bij een meisje.
Verwachtte dat ze bij het sparren minstens wel een tok aan zou doen, begrijp dan ook niet dat over het algemeen vrouwen zoiets nalaten.
Je in moeten houden omdat je een vrouw tegenover je hebt is niet wat jullie zelf willen neem ik aan.
 
Snap ik. Heb wel is eerder vol een front kick in het kruis gegeven bij een meisje.
Verwachtte dat ze bij het sparren minstens wel een tok aan zou doen, begrijp dan ook niet dat over het algemeen vrouwen zoiets nalaten.
Je in moeten houden omdat je een vrouw tegenover je hebt is niet wat jullie zelf willen neem ik aan.
Ik heb liever ff de pijn van een trap/knie in het kruis dan dat irritante ding aan. Is heel anders dan bij de mannen hè die tok, is van zacht materiaal gemaakt dus als ie raak is voel je het toch wel. En 't zit niet straks, dus draait de hele tijd. Kortom: ondingen
http://www.fightshop4u.nl/bescherming/toks/damestok-booster.html

En als jongens evengroot zijn of een beetje groter of zwaarder heb ik liever niet dat ze zich inhouden, kan wel tegen een stootje. Natuurlijk als een jongen 2 koppen groter is dan ik, heeft het weinig zin als hij voluit op mij in gaat rammen:p
 
Ik heb liever ff de pijn van een trap/knie in het kruis dan dat irritante ding aan. Is heel anders dan bij de mannen hè die tok, is van zacht materiaal gemaakt dus als ie raak is voel je het toch wel. En 't zit niet straks, dus draait de hele tijd. Kortom: ondingen
http://www.fightshop4u.nl/bescherming/toks/damestok-booster.html

En als jongens evengroot zijn of een beetje groter of zwaarder heb ik liever niet dat ze zich inhouden, kan wel tegen een stootje. Natuurlijk als een jongen 2 koppen groter is dan ik, heeft het weinig zin als hij voluit op mij in gaat rammen:p

+1 ik denk dat je tegen mij geen enkele schijn van kans maakt (1M93, nooit aan gevechtsport gedaan).
Ik kan me niet voorstellen dat een meisje mij in elkaar zou kunnen rammen, dan pak ik die fragiele armpjes vast en zet ik haar in een selfhug-greep.
 
Je kan ook psychologie studeren en je tegenstanders een minderwaardigheidscomplex aanpraten.
Komt harder aan dan een paar tikken hoor :D
 
Back
Naar boven