AndroidHealthClinic

Get fit

Heb je een oven of airfryer?

Overweeg lekker kruiden of marineren. Zijn wel wat extra kcal.

Airfryer of oven heb je geen olie nodig. Bakpapier is wel handig.

Kruiden
Kerrie peper zout
Paprika peper zout
Djahe komijn kaneel peper zout
Kant en klare kruidenmix (kipkruiden, bruchetta mix, Indiase kruiden etc. Lidl heeft vaak bij de landen aanbiedingen kruidenmixen)

Marinade
Ketjap, sambal, knoflook
Yoghurt kerrie zout koriander (paar uur laten marineren)
Scheutje wijn of bier peper zout tijm

Voor de afwisseling. Strooi er wat grove havervlokken overheen en dan even grillen. Wordt t krokant.

Er zijn zoveel kruiden mogelijk en bakken dus in de airfyer of oven.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Thx. Wij belgen zijn zo niet echt thuis in het kruiden van gerechten. Als ik zie wat ze allemaal in de AH hebben van kruiden.

Thx. Wij belgen zijn zo niet echt thuis in het kruiden van gerechten. Als ik zie wat ze allemaal in de AH hebben van kruiden.
Misschien toch eens iets om te proberen. Het is echt de moeite waard en enorm simpel.

Een lekker "kook/stoof" gerecht voor kip (is eigenlijk voor beenham...)
Kruid de kip met peper en zout.
Pan even insmeren met wat olie of een goede anti aanbakk pan. Kip op hoog vuur even dichtschroeien, glas cola erbij (kan ook met light maar smaak is iets minder) en dan gaat laten worden in dat vocht.
Kip blijft sappig en wordt wat zoeter. Vocht kan je gebruiken als jus/saus.

Andere optie is kip kruiden met peper, zout, kaneel, komijn. Net zoals hierboven even dichtschroeien. 1 kop sterke koffie erbij en gaar stoven. Nog lekkerder als je er wat gedroogde gewelde abrikozen tijdens stoven bij doet. Maar ja... das kcal...

• Like
Waarderingen: GVW
22/6: 115kg
29/6: 112,1kg
02/7: 110,8
06/7: 109,6
12/7: 108,8
17/7: 106,9
21/7: 105,3
03/8: 103,3 na een weekje vakantie.
17/8: 101,8

23/8: 100,6

Ik denk dat ik mijn plateau heb bereikt.
Ik eet ongeveer 1500kcal per dag.
Wat op zich waarschijnlijk te weinig is, maar als je zolang met overgewicht hebt gesukkeld blijft de angst om teveel te eten in je hoofd spoken.
Op Reddit lees ik dat er mensen zijn die meer calorieën eten waarna het gewichtsverlies zich weer verder zet.
Ik ben te lang opzoek naar de heilige graal van wat eet ik iedere dag om perfect en een gezond metabolisme te hebben waardoor ik een gezond gewicht krijg met ook vooral een sterk lichaam.
In de vakterm noemt men dit een eetstoornis…

23/8: 100,6

Ik denk dat ik mijn plateau heb bereikt.
Ik eet ongeveer 1500kcal per dag.
Wat op zich waarschijnlijk te weinig is, maar als je zolang met overgewicht hebt gesukkeld blijft de angst om teveel te eten in je hoofd spoken.
Op Reddit lees ik dat er mensen zijn die meer calorieën eten waarna het gewichtsverlies zich weer verder zet.
Ik ben te lang opzoek naar de heilige graal van wat eet ik iedere dag om perfect en een gezond metabolisme te hebben waardoor ik een gezond gewicht krijg met ook vooral een sterk lichaam.
In de vakterm noemt men dit een eetstoornis…
Hoe gaat het met je? Wellicht nuttig om eens te praten met iemand hierover, want het lijkt me dat (op termijn) een evenwicht zoeken belangrijk voor je kan zijn.

Deze ochtend 98,9kg. Het plateau lijkt doorbroken.

Deze ochtend 97kg. Zopas een bloedafname gedaan met ook een test naar mijn testosteron waarde. Maandagavond heb ik het resultaat. Ik ben eens benieuwd.

Het resultaat van mijn testosteron in de ochtend.

Totaal testosteron: 17.10 nmoL/L

Kan er iemand iets mee met deze meetwaarde.
Kan ik op een “ natuurlijke “ wijze spiermassa krijgen of is dit voor een bijna 50 jarige onmogelijk?

Wees niet bang voor wat meer te eten. Kan zo zijn dat je metabolisme een boost krijgt en daar door juist wel weer sneller vet gaat verbranden. Je testosteron is best hoog voor een 50 jarige. Meer spiervolume is ook nog wel mogelijk.

• Like
Hoe gaat het hier?

Goed weegschaal staat op 95,5.
Na een weekje vakantie waar geen krachttraining mogelijk is, gaan we terug naar de gym.
Bedoeling om toch het vetpercentage naar beneden te krijgen en wat gespierder te komen.

Deze morgen om 4u15

FB 1
Monday, 3 November 2025 at 04:45

Leg Press
Set 1: 135 kg × 12
Set 2: 175,7 kg × 12
Set 3: 175,6 kg × 12

Shoulder Press (Machine)
Set 1: 36 kg × 12
Set 2: 36 kg × 12
Set 3: 36 kg × 10

Seated Row (Cable)
Set 1: 52 kg × 12
Set 2: 52 kg × 10
Set 3: 52 kg × 9

Notes: Close grip

Incline Bench Press (Dumbbell)
Set 1: 14 kg × 12
Set 2: 14 kg × 9
Set 3: 14 kg × 10

Lat Pulldown (Cable)
Set 1: 47,3 kg × 9
Set 2: 47,3 kg × 9
Set 3: 47,3 kg × 9

Notes: Wide grip

Incline Curl (Dumbbell)
Set 1: 10 kg × 9
Set 2: 10 kg × 7
Set 3: 10 kg × 8

Triceps Extension (Cable)
Set 1: 11,3 kg × 12
Set 2: 11,3 kg × 9
Set 3: 11,3 kg × 7

Notes: Stand 8

Vandaag 1843 kcal / - 461 kcal activiteit

IMG_6356.jpeg

Doe je geen cardio voor de training ?

• Like
Sowieso als je zijn logboek/dagboek bekijkt zie je dagelijks dat zijn activiteiten -300/500 kcal zijn, dit is gewoon vragen voor ellende.

Houd kcal x elke dag aan en daarop stuur je, kcal die je verbrand niet bij eten etc.

Als je al een trap op loopt en je hebt een apple smart watch geeft die aan dat je 350 kcal hebt verbrand, als je dit soort dingen meeneemt in je kcal budget is het gewoon vragen dat je vroeg of laat vastloopt. 1800 kcal op 100kg bw en niet afvallen is sowieso vraagtekens.

Je bent in ieder geval al 20kg kwijt sinds je log(👏), maar 1e kg’s overgewicht gaan het snelst. Dan stagneer je vaak ff en moet je de boel bijstellen, en serieuzer aan de bak.

• Like
Het resultaat van mijn testosteron in de ochtend.

Totaal testosteron: 17.10 nmoL/L

Kan er iemand iets mee met deze meetwaarde.
Kan ik op een “ natuurlijke “ wijze spiermassa krijgen of is dit voor een bijna 50 jarige onmogelijk?

17.1nmol/L is totaal niet slecht, zeker als je aan het afvallen bent.
8.6nmol/L is onderwaarde en +-29 bovenwaarde, dus met je leeftijd en uitslag zit het prima.

• Like
Terug
Naar boven