AndroidHealthClinic

100 kg eind jaar

• Topic Starter Topic Starter
Maak je er muesli bollen van als je geen boterham eet
Kijk sinds januari ben ik 1.5 kg aangekomen is natuurlijk niet heel veel maar beter dan 1.5 kg afvallen en ik ben sterker dan ooit. Daarom heb ik zelfvertrouwen. Als ik een pr niet haal dan weet ik dat ik gewoon meer kcal moet eten. Nu eet ik gewoon wat ik wil en het werkt nog

Jawel maar meer eten is niet zo makkelijk als je denkt. Manne vragen mij hier om 12 boterhammen op een middag te eten terwijl ik niet eens eentje eet. En Bench zit niet in m'n schema omdat het altijd bezet is. Maar zodra ik met school klaar ben doe ik die er meteen in
Dan pak je brinta of havermout.

En Bench zit niet in m'n schema omdat het altijd bezet is.
Bij mij in de sportschool staat alle jeugd van jou leeftijd er strak na etenstijd(half 7) en loopt het tegen half 8 a 8 uur leeg. Weet niet hoelaat jij nu heen gaat maar ga een keer wat later waarschijnlijk dat hij dan wel vrij is.

• Like
Waarderingen: K82
Bij mij in de sportschool staat alle jeugd van jou leeftijd er strak na etenstijd(half 7) en loopt het tegen half 8 a 8 uur leeg. Weet niet hoelaat jij nu heen gaat maar ga een keer wat later waarschijnlijk dat hij dan wel vrij is.
Ja in de avond is het echt druk ook na 8. Daarom ga Ik nu altijd middag alleen eind van de middag is het ook druk.

• Like
Bench Press 3x3-5
Incline Dumbbell Bench Press 2x 8-12
Shoulder Press 3x 6-10
Chest Fly 2x 8-12
Tricep V pushdown 3x 6-10
Cable Lateral Raise 3x 8-15

Dit word dan binnenkort mijn push schema maar moet ik wel of niet tot falen. En als ik Bench Press niet tot falen doe en de andere oefeningen wel.

Jawel maar meer eten is niet zo makkelijk als je denkt. Manne vragen mij hier om 12 boterhammen op een middag te eten terwijl ik niet eens eentje eet. En Bench zit niet in m'n schema omdat het altijd bezet is. Maar zodra ik met school klaar ben doe ik die er meteen in
Als het doel is om meer te eten kan je dit ook stapsgewijs opbouwen. Of je dit doet door de voorbeelden en adviezen (bv brood) of er een eigen invulling aan geeft (bv rijst) maakt niet uit. Zolang je gestaag aankomt zit je op de goede weg.

Je kan proberen een moment te zoeken dat de BP niet bezet is, dat je vaak naar alternatieven grijpt snap ik ook. Het helpt je max op de BP wel heel erg door dit regelmatig te doen (Niet het maxxen, maar het bankdrukken). Probeer in mogelijkheden te denken.

Ik mag dan her en der wat sceptisch zijn over je aanpak, ik zou het leuk vinden als je jet gewoon haalt.

• Heart
Bench Press 3x3-5
Shoulder Press 3x 6-10
Chest Fly 2x 8-12

Dit word dan binnenkort mijn push schema maar moet ik wel of niet tot falen. En als ik Bench Press niet tot falen doe en de andere oefeningen wel.
Als je 3x3-5 bench doet met een RPE9 á 10 dan moet er sowieso geen ruimte zijn om nog een dikke AMRAP tot falen te doen i.m.o.
Zo'n incline DB press of Chest Fly kan je wel 2x 8-12 + 1x AMRAP doen.

Als je 3x3-5 bench doet met een RPE9 á 10 dan moet er sowieso geen ruimte zijn om nog een dikke AMRAP tot falen te doen i.m.o.
Zo'n incline DB press of Chest Fly kan je wel 2x 8-12 + 1x AMRAP doen.
De rpe van Bench is denk ik alleen 9 op de laatste set. Maar dat is eigenlijk bij alle oefeningen wel.

Bench Press 3x3-5
Shoulder Press 3x 6-10
Chest Fly 2x 8-12

Ik heb van @@harpep geleerd dat je die 3 x 3-5 niet tot falen doet, maar 1 of 2 back off setjes toevoegt van 60-85% werkgewicht die je wel tot falen brengt.

Ik heb van @@harpep geleerd dat je die 3 x 3-5 niet tot falen doet, maar 1 of 2 back off setjes toevoegt van 60-85% werkgewicht die je wel tot falen brengt.
Dus dan 3x3 en daarachter nog 2 tot falen. En dan 2 sets Incline En flys?

Dus dan 3x3 en daarachter nog 2 tot falen. En dan 2 sets Incline En flys?
Je kan ook 3 x 5 doen of van 3 x 3 naar 3 x 5 werken.

Dan doe je 1 of 2 setjes tot falen.

Hij heeft er vandaag over gepost, lees het zelf gewoon even.
Daar zijn 101 antwoorden en variaties op.

De essentie is en blijft dat je éérst de werksets doet met een (sub)maximaal gewicht (80-95% 1RM) en daarna gevolgd door 1 a 2 sets met een "bodybuild" gewicht (60-80% 1RM)
De rest is vooral ook een kwestie van zelf invullen en uitproberen wat je prettig vindt

Daarbij gelden de volgen belangrijke vuistregels:
- Bij gewichten tussen de 80-95% 1RM op compound oefeningen, kun je normaal gesproken 1-5 reps per sets doen en niet meer dan dat.
Kun je zonder problemen méér dan 5 reps per set doen, dan is het gewicht te licht.
Kun je amper 1 of 2 nette reps maken zonder paars aan te lopen, dan is het gewicht te zwaar.

- Doe 3 werksets met een gewicht tussen de 80 en 95% 1RM
Dat kan 3x5 zijn, 3x4 of 3x3
Het gaat er om dat je voldoende volume doet. (10-15 reps totaal)
Dat kan met een vast percentage, zoals de 90% in jouw voorbeeld, maar mag ook varieren.
(d.i. 5x80/85/90%) persoonlijk vind ik dat prettiger.

- Ga bij het trainen met (sub)maximale gewichten NOOIT tot falen.
Zorg ervoor dat je het zo doseert, dat je altijd minimaal 1 rep "in de tank laat" zogezegd
De nadruk bij dit soort sets ligt op zwaar en explosief uitvoeren, maar zeker niet tot uitputting!
(d.i. je stopt de set, ook al voel je dat je nog 1 a 2 reps had kunnen doen)

- De back-off sets doe je daarentegen juist wél tot (of bijna tot) falen.
De nadruk bij de back-off sets licht op zoveel mogelijk metabole stress en uitputten van de spiervezels

- Het aantal reps dat je kunt doen bij back-off sets dient -grofweg- zo tussen de 6 en 15 reps te liggen.
Haal je de 6 reps echt niet, dan is het gewicht te zwaar.
Haal je makkelijk meer dan 15 reps, dan is het gewicht te licht.
Gemiddeld genomen praten we dan over sets van 8-12 reps.

Als je je houdt aan deze vuistregels, dan zit je goed.

Om terug te komen op jouw voorbeeldtabel.
Zo lang wat je doet conform de "vuistregels' is die ik stelde, is dat prima.
Wat is je eigen conclusie daarbij?

Persoonlijk gebruik ik altijd liever ramping sets van 1-3 reps per set.
D.w.z. ik bouw per set gewicht op vanaf 50% 1RM

Vandaar ook het eerder voorbeeld dat ik gaf:
3x50/60/70/80/85/% 1RM, 1x1-3x90%1RM gevolgd door 1 a 2 sets tussen de 60 en 70% 1RM als back-off sets.

Da's ook een alternatief op wat ik eerder zei, inderdaad. Maar zou dan maar 1 backoff set tot falen doen.
Dus;

Warm up - X kg
Warm up - X kg
Werksets 3x3-5
Backoff 1x6 75% werkset
Backoff 1x6+ (AMRAP) 75% werkset

Met falen doel ik trouwens op de rep niet fatsoenlijk uitvoeren.
Dus zou zelf bij een RPE9 stoppen.

Da's ook een alternatief op wat ik eerder zei, inderdaad. Maar zou dan maar 1 backoff set tot falen doen.
Dus;

Warm up - X kg
Warm up - X kg
Werksets 3x3-5
Backoff 1x6 75% werkset
Backoff 1x6+ (AMRAP) 75% werkset

Met falen doel ik trouwens op de rep niet fatsoenlijk uitvoeren.
Dus zou zelf bij een RPE9 stoppen.
Ja dit ga ik doen man met daarna nog 2 sets Incline db Press. Dus de db Flat Press en pec Fly haal ik eruit

Je kan ook 3 x 5 doen of van 3 x 3 naar 3 x 5 werken.

Dan doe je 1 of 2 setjes tot falen.

Hij heeft er vandaag over gepost, lees het zelf gewoon even.
Je kan ook 3 x 5 doen of van 3 x 3 naar 3 x 5 werken. welke is het beste of maakt dat niet uit.

Terug
Naar boven