AndroidHealthClinic

100 kg eind jaar

Als je met een goed kracht schema, althans voor bench, bezig bent, weet je ook of je sterker wordt als je steeds meer gewicht kan met bijvoorbeeld 3 sets van 5 reps.

Als je elke paar weken max bench doet, geef je je lichaam weinig stimulans om sterker te worden en elke keer na maxen moet je lichaam herstellen en alvorens je weer lekker bezig bent met kracht opbouwen, ga je weer maxen.

Dat is niet nodig en werkt tegen.
Zij heeft wel ervaring met powerlifting @TheFiemd , kun je zeer zeker wat van leren.

Ik gun het je van harte, maar ik denk het niet.

Met 2,5 kg per maand wordt het erg krap en er is een principe van de verminderde meeropbrengst.

Succes!
Anders haalt hij het gewoon een half jaar later. 100 is haalbaar voor veel serieuze krachtsporters, maar heb er bv. zelf ooit best veel moeite mee gehad op een laag BW.

• Bicep
Waarderingen: K82
  • Like
En wat wil hij krijgen van Sinterklaas. Dit is toch ook een infantiele wens.
Ik denk een setje van choclade getallen, de "1" en 2 x een "0".

Maar even serieus;
Zou het haalbaar kunnen zijn om aan het einde van dit jaar die 100 te kunnen drukken? Zou het met een goed programma en voldoende eten haalbaar kunnen zijn of zeg je van "dream on boy!" ?

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk een setje van choclade getallen, de "1" en 2 x een "0".

Maar even serieus;
Zou het haalbaar kunnen zijn om aan het einde van dit jaar die 100 te kunnen drukken? Zou het met een goed programma en voldoende eten haalbaar kunnen zijn of zeg je van "dream on boy!" ?
In januari deed ik 60 nu in mei ga ik 80 halen, terwijl ik maar 1kg ben aangekomen. Ik kan binnenkort altijd nog meer eten. En ik ga eerlijk zijn ik heb Bench Press nu niet eens in mijn schema

In januari deed ik 60 nu in mei ga ik 80 halen, terwijl ik maar 1kg ben aangekomen. Ik kan binnenkort altijd nog meer eten. En ik ga eerlijk zijn ik heb Bench Press nu niet eens in mijn schema
Waarom heb je bench niet in je schema? Ik neem aan dat je wel je borst traint?

Waarom zou je niet nu al meer gaan eten? En niet bankdrukken terwijl je juist dat wil verbeteren vind ik een rare keus.
Beide mee eens.

Al zou een maand of 2 dumbbell press ook moeten volstaan om kracht op te bouwen met benchpress

Het is sowieso allemaal raar..

Wil voor einde van het jaar 100 kg bankdrukken want 200 euro, maar wil er niks voor doen alleen beetje trainen en elke x weken maxen terwijl dat m'n doel tegenwerkt..

Het is sowieso allemaal raar..

Wil voor einde van het jaar 100 kg bankdrukken want 200 euro, maar wil er niks voor doen alleen beetje trainen en elke x weken maxen terwijl dat m'n doel tegenwerkt..
Ik denk dat OP verwacht de huidige progressie voort te kunnen zetten en/of met pas na de zomer iets meer specifiek te trainen er ook wel te kunnen komen.

Push:
Dumbbell Bench Press 2x 7 - 28 kg
Shoulder Press 3x 8 - 18 kg
Chest Fly 2x 12 - 41 kg
Tricep V pushdown 3x 8 - 59 kg
Cable Lateral Raise 3x 12 - 9 kg

Pull:
Lat Pulldown - 3x 10 - 54.5 kg
Bicep Curl 2x 9 - 12 kg
Hammer Curls 2x 6 - 12 kg
Rear Delt Fly 3x 11 - 41 kg
Crunches 3x 9 - 5 kg

Meeste tot falen

Dus je begon dit topic om advies te vragen, maar doet niks met het advies?

Dus je begon dit topic om advies te vragen, maar doet niks met het advies?
Jawel maar meer eten is niet zo makkelijk als je denkt. Manne vragen mij hier om 12 boterhammen op een middag te eten terwijl ik niet eens eentje eet. En Bench zit niet in m'n schema omdat het altijd bezet is. Maar zodra ik met school klaar ben doe ik die er meteen in

Jawel maar meer eten is niet zo makkelijk als je denkt. Manne vragen mij hier om 12 boterhammen op een middag te eten terwijl ik niet eens eentje eet. En Bench zit niet in m'n schema omdat het altijd bezet is. Maar zodra ik met school klaar ben doe ik die er meteen in
Maak je er muesli bollen van als je geen boterham eet

• Bicep
Terug
Naar boven