Fitness Seller

100 kg eind jaar

dat zeg ik helemaal niet

Maar ik denk dat hier op dit forum en misschien ook wel op andere plekken schromelijk wordt onderschat hoe belangrijk voor powerlifters assistance, isolatie, accessory lifts of hoe je het ook wilt noemen is, en daarmee ook trainen tot of in de buurt van failure en misschien zelfs forced / cheat reps en dat soort zaken.
Waarschijnlijk wel.. de meeste mensen weten er weinig van.

Laat ik het zo formuleren, als je al wat langer traint en dit als natural doet denk ik dat je veel meer rekening moet houden met zaken als herstel, periodiseren, frequentie, volume, indeling over de week heen et cetera et cetera dan wanneer je niet als natural traint. In dat laatste geval kun je met meer 'weg komen'. En daarmee denk ik dus ook dat de verschillen tussen trainen als natural vs als non-natural mogelijk groter zijn dan trainen als bodybuilder vs als powerlifter. Ik leg dus een andere scheidslijn aan.

Ik mag hopen dat dat benoemd mag worden hier? Of worden we dan boos?

Granted dat dit waarschijnlijk niet echt voor de topicstarter op gaat verder aangezien hij naar ik aanneem nog een relatieve beginner is.

Begrijp niet dat in een topic van een 17 jarige gesproken moet worden over gebruik, en dat dat het verschil zou zijn met trainen als PL en BB !
Daar ging het namelijk om !

Hungry Ren And Stimpy GIF by NickRewind

Je hebt nog 9 maanden te gaan, en nog een paar weken van deze maand. Ik acht de kans aannemelijk dat je zeker veel progressie kunt behalen als je je voeding goed onder handen neemt, kijkt wat je BMR is en daar eens een kcal of 300 boven gaat zitten, echte powerlift programma's volgt (dus puur gericht op kracht) doe bijvoorbeeld het 3 x 3 of het 5 x 5 programma. Sowieso minimaal 2 keer per week bankdrukken, niet bij één keer laten maar minimaal 2 keer, voldoende rust tussen deze workouts en onderschat het drinken van voldoende water niet, wordt echt vaak over het hoofd gezien hoe enorm belangrijk en essentieel water is.

Je kunt het!

Je hebt nog 9 maanden te gaan, en nog een paar weken van deze maand. Ik acht de kans aannemlijk dat je zeker veel progressie kunt behalen als je je voeding goed onder handen neemt, kijkt wat je BMR is en daar eens een kcal of 300 boven gaat zitten, echte powerlift programma's volgt (dus puur gericht op kracht) doe bijvoorbeeld het 3 x 3 of het 5 x 5 programma. Sowieso minimaal 2 keer per week bankdrukken, niet bij één keer laten maar minimaal 2 keer, voldoende rust tussen deze workouts en onderschat het drinken van voldoende water niet, wordt echt vaak over het hoofd gezien hoe enorm belangrijk en essentieel water is.

Je kunt het!
Goede samenvatting.

Je hebt nog 9 maanden te gaan, en nog een paar weken van deze maand. Ik acht de kans aannemelijk dat je zeker veel progressie kunt behalen als je je voeding goed onder handen neemt, kijkt wat je BMR is en daar eens een kcal of 300 boven gaat zitten, echte powerlift programma's volgt (dus puur gericht op kracht) doe bijvoorbeeld het 3 x 3 of het 5 x 5 programma. Sowieso minimaal 2 keer per week bankdrukken, niet bij één keer laten maar minimaal 2 keer, voldoende rust tussen deze workouts en onderschat het drinken van voldoende water niet, wordt echt vaak over het hoofd gezien hoe enorm belangrijk en essentieel water is.

Je kunt het!
Hij gaat eerst even voor een beach body zegt 'ie..

Hoop toch echt dat dat een grap is.
Nee..

Edit: ohw wacht, toch niet.. een summer body

Dankjewel voor je bericht, ik wil ook zelf sterk zijn en ff snel de summer body halen voor in de zomer. Dus voor nu train ik nog als bodybuilder en misschien na de zomer als powerlifter. Ook heb ik steeds pijn aan me elleboog tijdens Dumbbell Bench Press of Shoulder press, hoe verwijder ik de pijn?

• Haha
Waarderingen: K82
Ik mis mijn opmerking, dat er misschien wel meer nodig is dan 3x3 of 5x5, in de samenvatting. :treuren:

• Topic Starter Topic Starter

Je kunt het!
Zou jij of iemand anders misschien ff kunnen uitleggen hoe het powerliften werkt

Ik heb de laatste 3 maanden een schema gebruikt die ik zelf heb gemaakt met oefeningen doe ik leuk vind. Ik doe alles tot falen, 3 min rust en 2-3 sets met 6-12 reps.

Bij bijvoorbeeld 3x5 moet je dan tot falen gaan of moet alleen de laatste rep moeilijk zijn van de laatste set. Ook zag ik dat je isolatie kan toevoegen maar hoe zit dat dan. Moet je die ook 3-5 sets doen en dan lage reps en niet tot falen. Bijvoorbeeld Cable Curls 5x5? Of kan dat gewoon 3x 8-12 tot falen. Moet ik ook 5 min rust nemen. Ik doe nu push pull.

Nee..

Edit: ohw wacht, toch niet.. een summer body
.... "ff snel"....man man man
Zou jij of iemand anders misschien ff kunnen uitleggen hoe het powerliften werkt

Ik heb de laatste 3 maanden een schema gebruikt die ik zelf heb gemaakt met oefeningen doe ik leuk vind. Ik doe alles tot falen, 3 min rust en 2-3 sets met 6-12 reps.

Bij bijvoorbeeld 3x5 moet je dan tot falen gaan of moet alleen de laatste rep moeilijk zijn van de laatste set. Ook zag ik dat je isolatie kan toevoegen maar hoe zit dat dan. Moet je die ook 3-5 sets doen en dan lage reps en niet tot falen. Bijvoorbeeld Cable Curls 5x5? Of kan dat gewoon 3x 8-12 tot falen. Moet ik ook 5 min rust nemen. Ik doe nu push pull.

Gebruik de link en lees wat er staat.

Echt waar, als je doet wat hier staat zul je zeer zeker veel sterker worden in relatief korte tijd en daarnaast wordt je er ook gespierder van.

Als je echt gemotiveerd bent dan komt alles goed.

Terug
Naar boven