Fitness Seller

100 kg eind jaar

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb in die boksschool gemerkt dat dat niet zo is. Zelf ben ik ook nog kogelstoter en discuswerper geweest bij de junioren en toen kon ik ook met grote moeite 70kg.
Het zijn natuurlijk ook gewoon genen. Ik woog 63 en kon 60 op het begin. Een vriend van mij weegt 60 en kan 30. Zelfde lengte

Dit dus na 3 maanden trainen.
Hoezo kon je niet meer dan je BW benchen vanaf dag 1?

Praatjesmaker..
Ik kon 60 op 63 in eerste week als 16 jarige. Ik had toen 67.5 gehaald en toen gestopt. Nu ben ik weer op m'n huidge niveau als toen

Ik kon 60 op 63 in eerste week als 16 jarige

Gefeliciteerd. Het is gewoon niet zo dat als je meer weegt, je meer kunt benchen.
Het is niet zo dat als je 100 kg weegt en nooit getraind hebt, je bizar veel spiermassa op je armen, borst en schouders draagt en daardoor 'natuurlijk' 70 kg+ kunt benchen..

Zit 9/10 keer gewoon op de buik/heupen/bovenbenen.. :o in de vorm van vet.

Gefeliciteerd. Het is gewoon niet zo dat als je meer weegt, je meer kunt benchen.
Het is niet zo dat als je 100 kg weegt en nooit getraind hebt, je bizar veel spiermassa op je armen, borst en schouders draagt en daardoor 'natuurlijk' 70 kg+ kunt benchen..

Zit 9/10 keer gewoon op de buik/heupen/bovenbenen.. :o in de vorm van vet.
Het zijn gewoon genen klaar

Feit blijft dat als je 100 kg weegt en nog nooit getraind hebt, 70 kg bench binnen 1 week wel sterk is.

Maar @TheFiemd traint wel en we zullen het zien.

Verschilt dat niet ook van 20% main lifts en 80% accessoire, met daar bovenop nog eens conditietraining, tot 80% main lifts en weinig accessoire of conditie?

Edit: tut is ook zeker een ding in de powerlifting.
E.e.a. hangt er natuurlijk van af in welke fase je van een trainingsschema zit. Als je dicht tegen een pl meet of peakmoment aan zit zal je normaal gesproken aanzienlijk minder assistance doen. Maar ik denk dat hier op dit forum en misschien ook wel op andere plekken schromelijk wordt onderschat hoe belangrijk voor powerlifters assistance, isolatie, accessory lifts of hoe je het ook wilt noemen is, en daarmee ook trainen tot of in de buurt van failure en misschien zelfs forced / cheat reps en dat soort zaken. Meer massa verplaatst meer gewicht.
Bodybuilder is trainen tot falen en zoveel mogelijk spieren willen en powrrliften niet trainen tot falen voor herstel en alsndoel sterker willen worden
Grote verschil zit eerder tussen natural en non-natural denk ik, en in voeding.

Terug
Naar boven