XXL Nutrition

13-04-10 log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.

simsonleeuw

Advanced Bodybuilder
Waardering
85
Lengte
1m78
Massa
86kg
Vetpercentage
21%
Simsons LOG Nieuw

Vorig jaar februari besloot ik opnieuw te gaan sporten en één van mijn dromen te verwezenlijken, namelijk de Mont ventoux , alpe duez, Galibier en de Telgrapfe te fietsen. Dat lukte mij vorige zomer. Dat deed ik omdat mijn sportleven helemaal ingestort was, na jaren van veel gesport te hebben (lees: Luchtmobiel, Marinier, bergsport, Thaiboxen, Sportklimmen etc..). Ik was echt een slappe vaatdoek geworden. Vraag me niet waarom, zal iets met motivatie te maken hebben gehad.. waarom zou je je moe maken als dat niet hoeft? Daarbij ook nog eens een gewoonte drinker gaan worden (tussen de 3 en 6 bliksje bier) :bierbang:

Maar goed, nadat ik de droom van het fietsen had waargemaakt wilde ik een andere droom verwezenlijken, nl: groter worden. Dit ging nooit in combinatie met mijn andere sporten. Afgelopen maart, besloot ik hiervoor te gaan.

Gestopt met drinken, leren goed te eten, en de BBoefeningen leren waren mijn eerste doelen. Met name vanwege het voedingsgebeuren heb ik hier veel geleerd. En nog steeds. Deze dingen heb ik nu redelijk op orde wat betekend dat ik de volgende doelen kan gaan halen. Die zijn voor mij:

Ik ben nu 73 kg bij een vetpercentage van 11,5. Dat was toen ik begon in maart: 70,3 bij 12,5% bij een lengte van 1,78

Doel1: Ik wil voor het einde van het jaar 85 kg zijn bij een vetpercentage van 10% (realistisch/uitdagend genoeg?)

Doel 2: Meer inzicht krijgen in oefenschema’s, en weten wat ik moet doen om datgene te krijgen wat ik wil met mijn lichaam

Doel 3: Inzicht in voeding en de uitwerkingen daarvan

Belangrijk voor mij is dat alles naturel is.

Eind maart heb ik de compoundoefeningen geleerd, die ben ik nu voornamelijk op techniek aan het doen, gewicht komt wel.

Een goed schema heb ik nog niet, alles is rondom de compounds gebouwd nu met wat exra oefeningen. Maar dat schema maken is dus een van de doelstellingen. Vandaar ook dit log, voor advies en tips sta ik helemaal open.

Update: ga rippetoe doen!

Wat eten betreft moest ik ook een hele slag maken, ik at soms maar 1 maaltijd per dag! Hoe ongezond kan een mens worden zeg.. dus dat moest drastisch veranderen, ik zit nu gemiddeld rond de 3000 Kcal. Dat heeft mij wel moeite gekost, men maag was daar helemaal niet op berekend. Mede door wat ik hier las is het me gelukt om nu 6 maaltijden naar binnen te werken (lees: tegenzin). Nu merk ik gelukkig dat het makkelijker gaat. Als extra gebruik ik whey. Verder veel kwark, melk, tonijn, brinta, nutrix, banaan etc..

Ik zal hier nu gaan bijhouden alles wat mij bezighoud rond dit onderwerp.

Update:
Mijn schema voor de komende 3 maanden:

A
Squat 3x5
Benchpress 3x5
Deadlift 1x5

B
Squat 3x5
B.O.R. 3x5
Standing/seated millitary press 3x5

om de week ABA en BAB.
warming-up:
2x5xstang
1x5x50%
1x3x70%
1x2x90%
3x5xwerkset

Start gewichten: (ik doe ze nu een maand, ik weet nu wat mijn max gewicht is. Afgelopen week heb ik de BOR en MP geleerd, dus nu kan ik officieel starten)

Squat: 65 kg
Benchpress:40 kg
Deadlift:55
BOR:30 kg (deze gaat nog omhoog. het was de eerste keer, dus meer op techniek.)
MP: 30 kg
aangepast, verkeerd gerekend.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Hier onder zie je mijn gemiddelde voedingspatroon van dit moment:

Ontbijt 08:00
50 gram brinta/havermout
30 gram whey
250 ml volle melk
1 banaan

10:00
2 broodjes pindakaas met boter
50 gram brinta
250 ml volle melk

12:00
2 broodjes met 3 eieren geklutst
1 broodje pindakaas
250 gram kwark/of melk

14:00
Broodje kipfilet
250 ml volle melk
30 gram whey

16:00
Broodje met kipfilet

18:00
150 gram rijst
150 gram kipfilet
250 kwark
Banaan

Of iets anders wat de pot schaft.

22:00
250 gram kwark
1 blik tonijn

Je mag wel aan je squat en deadlift gaan werken, die zijn niet echt in verhouding met je bench. Maar met hard trainen en eten gaat dat wel goed komen. En volgens mij kan je een blikje tonijn beter in de middag eten. Die kan je verwisselen met de 250gr kwark dat je s'avonds 500gr kwark naar binnen werkt. Succes :D

Je mag wel aan je squat en deadlift gaan werken, die zijn niet echt in verhouding met je bench. Maar met hard trainen en eten gaat dat wel goed komen. En volgens mij kan je een blikje tonijn beter in de middag eten. Die kan je verwisselen met de 250gr kwark dat je s'avonds 500gr kwark naar binnen werkt. Succes :D

Hey, thanks voor je reactie. Aan squat en deadlift word zeker gewerkt:D

Ik doe het op advies van velen, sommige raden mij zelf alleen de stang aan, maar dat ging me te makkelijk. Ik heb nog werkelijk geen idee wat men max is. Ook de bench kan zwaarder voor men gevoel, maar... men techniek gaat goed volgens de mensen die het me zien doen:)

Thanks voor de tips over eten, ga ik aanpassen.

Gewoon lekker door blijven gaan dus en zelf voelen hoe je het beste traint. Zoiezo niet overhaasten dat je perse meer moet squaten en liften komt vanzelf. Ik bankte eerst ook meer dan squat maar dit was binnen no-time opgelost :D

Het lijkt me slim van jou simson om eerst puur op die techniek te werken, de gewichten idd die volgen dan wel! Respect dat je beslist om zo drastisch je levensgewoonte te veranderen, dat kan ik alleen maar aanmoedigen. Je voedingsschema ziet er wel goed uit, belangrijk is echter dat je egt zeer veel gaat vreten, op die manier ga je ook steeds meer gaan heffen, gezond eten is belangrijk, het kan echter geen kwaad van af en toe ook eens zeer veel en ongezond te eten, tot je niet meer kan (all you can eat maaltijd).
Zoals je in mijn log zag train ik volgens de texas method, ik kan jou die manier van trainen ten zeerste aanbevelen!
Doe je nog iets van sport naast het krachttrainen?

Veel succes in ieder geval, ik ga jou volgen!!

---------- Toegevoegd om 09:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:03 ----------

BTw zie dat je log staat in het bodybuilding gedeelte. Als je op de grote 3 traint zou ik een log openen in de powerlifting, strongmen sectie. Wat betreft de grote 3 zal je in deze sectie wss meer en betere raad krijgen:).

Het lijkt me slim van jou simson om eerst puur op die techniek te werken, de gewichten idd die volgen dan wel! Respect dat je beslist om zo drastisch je levensgewoonte te veranderen, dat kan ik alleen maar aanmoedigen. Je voedingsschema ziet er wel goed uit, belangrijk is echter dat je egt zeer veel gaat vreten, op die manier ga je ook steeds meer gaan heffen, gezond eten is belangrijk, het kan echter geen kwaad van af en toe ook eens zeer veel en ongezond te eten, tot je niet meer kan (all you can eat maaltijd).
Zoals je in mijn log zag train ik volgens de texas method, ik kan jou die manier van trainen ten zeerste aanbevelen!
Doe je nog iets van sport naast het krachttrainen?

Veel succes in ieder geval, ik ga jou volgen!!

---------- Toegevoegd om 09:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:03 ----------

BTw zie dat je log staat in het bodybuilding gedeelte. Als je op de grote 3 traint zou ik een log openen in de powerlifting, strongmen sectie. Wat betreft de grote 3 zal je in deze sectie wss meer en betere raad krijgen:).

Ha, vanwege dat texas gebeuren kwam ik bij jou terecht, toevallig he, haha. Ik kwam eerst rippetoe tegen, en dacht laat ik eens beginnen met de squat en deadlift etc. Moest ze toch eerst nog leren. Ik wil wel meer weten van texas. Ik zal er verder op googlen.

Vanwaar dat veel en ongezond eten? Leuk dat je me gaat volgen, ik kan wel wat advies etc gebruiken.

Ik zal hoogstens een keer in de week gaan fietsen, maar niet zoveel als voorheen, ik wil nu groeien. Ander sporten allemaal op lag pitje nu.

---------- Toegevoegd om 09:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:11 ----------

[/COLOR]BTw zie dat je log staat in het bodybuilding gedeelte. Als je op de grote 3 traint zou ik een log openen in de powerlifting, strongmen sectie. Wat betreft de grote 3 zal je in deze sectie wss meer en betere raad krijgen:).[/QUOTE]

Okeej, ik train btw niet specifiek voor powerlift, of strongman.

IK had niet gezegd veel ongezond eten hé:). Ik bedoel veel eten en voornamelijk gezond eten! En af en toe zo één keer in de week een enorme boefmaaltijd houden kan handig zijn om extra kilo's en kracht aan te komen. Persoonlijk eet ik vrij veel en ik tracht het zo gezond mogelijk te houden, ik merk bij mezelf dat als ik zeer veel en gevarieerd eet, ik ook e stuk meer kan liften:). Momenteel sta ik aan 83kg en ik schat een 14 a 15% vetpercentage. Conditietraining tracht ik ook zo laag mogelijk te houden, toch ga ik minstens 1x per week gaan zwemmen omdat mijn conditie toch onderhouden dient te worden.

Dit is een goede link voor de texas method, zeer goede site voor andere trainingsmethoden ook trouwens: http://stronglifts.com/the-texas-method-strength-training-for-intermediate-lifters/

Ik train ook niet specifiek voor strongmen of powerliftwedstrijden maar als je jou vooral toelegt op de grote 3 hoor je meer thuis in het powerlift en strongmenforum vind ik:).

Goede site, die ga ik even doorspitten.

Ik heb op dit moment een junkfooddag :) dan vreet ik shoarma kip, whaaaa lekker!! Met dikke frieten!! Hhaahaha. De andere dagen eet ik steeds meer, zoals ik al zei was mijn eetgewoonte echt heel erg slecht. Ik at echt niet meer als 1800KCal, alleen de blikjes bier trokken dat weer omhoog. Man man, wat slecht. Maar goed daar ben ik nu gelukkig vanaf! Ik moest wel opnieuw leren eten. Ik eet nu de hele dag door, en probeer dat beetje bij beetje te vermeerderen. Aangezien ik aankom, 2,5 kilo in anderhalve maand, en 1% vet afval, denk ik dat ik de juiste richting op ga.. Gebruik jij ook gewicht gainers? Of andere suplementen?

Ik: whey, vitaminepillen, Lijnzaadolie

Hoe verplaats je een topic?

---------- Toegevoegd om 11:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:08 ----------

Update:

Wel leuk hier even te vermelden misschien..

Wanneer je iets nieuws gaat doen als (in mijn geval BB) gaat het meestal over de dingen die je moet gaan doen. Ikzelf dacht tijdens die eerste keren, wat zou ik kunnen laten om sneller resultaten te boeken. Wat wil ik opofferen? Dat was snel te beantwoorden voor mij, juist die dingen die BB tegengaan. Roken, en drinken. Klinkt makkelijk, zo voelde het niet.

Uiteindelijk toch besloten beide dingen voor eens en altijd uit te bannen. Niet zonder hulp, ik kocht via bol.com 2 boeken, van dezelfde schrijver. Stop met alcohol, en stop met roken.

1e boek in 2 dagen uit, na het lezen geen enkele behoefte aan alcohol meer!! Echt apart, terwijl ik steeds maar dacht dat ik iets ging opofferen Zo enthousiast was ik dat ik direct het tweede boek begon, die was voor mij lastiger, aangezien ik jaartje of 15-16 rook. Ook dit boek in 2 dagen uit. Zo kon het dus zijn dat ik binnen 2 dagen , met twee nare gewoonten ophield. Echt.. dat voelt zo lekker! Ik hoop ook dat ik het zal merken in de resultaten!

Goed bezig dat je na 15 jaar ff stopt met roken en drinken voor het BB'en :D En je gaat het verschil zeker merken. Merk zelf al een veel verschil als ik zaterdag wat bier op heb en maandag ga tainen. Dan gaat het gewoon k*t. Hoe gaat het trainen verder? :D

hey strand! leuk dat je weer ff langs komt.

Weet je wat ik merk, dat men gewichten bij sommige machines verdubbeld zijn!! ik merk dat men shirtjes te klein geworden zijn, ik merk dat men romp sterker is, ik merk echt van alles. Ik ben nu benieuwd na roken drinken wat er gebeuren gaat. Maar goed ben nu gestopt met de machines, en doe sinds kort de compounds. Kreeg net schema "texas" toegestuurd, ff kijken of dat mijn eerste echte schema kan worden. Ken jij die Strand?

Oja,ik heb de mogelijkheid om 4 keer te trainen per week, ik doe nu 3 keer. Wat is beter?

Gaat goed dus zo te lezen :D. Beter dat je van de machines naar het echte werk bent gegaan ;) Af en toe zijn die machines ook wel lekker hoor. Het Texas schema heb ik nog nooit van gehoord haha. Post hem anders ff kunnen we ff kijken of het wat is de naam 'texas' klinkt opzich wel goed :D

Wat je zelf wilt, doe je nu full body? of split?
Ik doe zelf altijd 4-daagse split zodat ik lekker tot faillure kan gaan puur omdat ik dat het lekkerst aan vind voelen :D

Goede site, die ga ik even doorspitten.

Ik heb op dit moment een junkfooddag :) dan vreet ik shoarma kip, whaaaa lekker!! Met dikke frieten!! Hhaahaha. De andere dagen eet ik steeds meer, zoals ik al zei was mijn eetgewoonte echt heel erg slecht. Ik at echt niet meer als 1800KCal, alleen de blikjes bier trokken dat weer omhoog. Man man, wat slecht. Maar goed daar ben ik nu gelukkig vanaf! Ik moest wel opnieuw leren eten. Ik eet nu de hele dag door, en probeer dat beetje bij beetje te vermeerderen. Aangezien ik aankom, 2,5 kilo in anderhalve maand, en 1% vet afval, denk ik dat ik de juiste richting op ga.. Gebruik jij ook gewicht gainers? Of andere suplementen?

Ik: whey, vitaminepillen, Lijnzaadolie

Hoe verplaats je een topic?

---------- Toegevoegd om 11:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:08 ----------

Update:

Wel leuk hier even te vermelden misschien..

Wanneer je iets nieuws gaat doen als (in mijn geval BB) gaat het meestal over de dingen die je moet gaan doen. Ikzelf dacht tijdens die eerste keren, wat zou ik kunnen laten om sneller resultaten te boeken. Wat wil ik opofferen? Dat was snel te beantwoorden voor mij, juist die dingen die BB tegengaan. Roken, en drinken. Klinkt makkelijk, zo voelde het niet.

Uiteindelijk toch besloten beide dingen voor eens en altijd uit te bannen. Niet zonder hulp, ik kocht via bol.com 2 boeken, van dezelfde schrijver. Stop met alcohol, en stop met roken.

1e boek in 2 dagen uit, na het lezen geen enkele behoefte aan alcohol meer!! Echt apart, terwijl ik steeds maar dacht dat ik iets ging opofferen Zo enthousiast was ik dat ik direct het tweede boek begon, die was voor mij lastiger, aangezien ik jaartje of 15-16 rook. Ook dit boek in 2 dagen uit. Zo kon het dus zijn dat ik binnen 2 dagen , met twee nare gewoonten ophield. Echt.. dat voelt zo lekker! Ik hoop ook dat ik het zal merken in de resultaten!

IK heb egt grote bewondering voor jou simson, hoe jij alles overboord hebt gegooid en een nieuwe start maakt, sterk, heel sterk. Wat betreft voeding heb je dus blijkbaar ook al vooruitgang geboekt, probeer een soort van vast stramien in je voeding te steken en tracht idd voornamelijk veel en gezond te eten en zo een fastfood dag in de week, daar is niets mis mee, zeker niet als je op kracht traint, als je wil bodybuilden, dan moet je natuurlijk heeeeel strikt eten, das dan weer een ander verhaal.

Supplementen die neem ik niet, kvind ze duur en kvind ze niet egt nodig, kprobeer het uit mijn voeding te halen allemaal. De supplementen die jij neemt daar is echter niets mis mee, lijkt me een goede ondersteuning:).

Keep up the good work en blijven volhouden!!!

lekker

Vandaag gedaan:

squat: eerst warmup daarna 3x5x55
Deadlift warm up daarna 1x5x50
Benchpress: warm up daarna 3x5x50

Voor het eerts voelde ik spierpijn bij deadlift, dus ik denk dat ik dit als mijn startgewicht kan gebruiken. Nu elke keer iets omhoog. Benchpress kon ik de laatste 2 net niet meer zelf. Squat gaat lekker.

Netjes getraind jong, blijven doorgaan! Mss paar pull ups en dips toevoegen als assistance, hoewel dit niet noodzakelijk is, maar het is wel een goede ondersteuning:). Vreten maar vandaag!

eten vandaag:

8 uur 100 gram mout plus melk
22 gr whey
banaan
lijnzaadolie

100 ml melk

75 gram brinta
200 melk
gainer

2 broodjes ei
1 broodje pindakaas

appel

175 gram kip
sla
broodjes 2

Laatst bewerkt:
Zo vandaag weer getraind. Deze keer heb ik de "bent over row" en de "millitairy press" geleerd.

Vooral de row is wel ff wennen de eerste keer. Ik heb er aan beide kanten 10 kilo aan gedaan, maar ik verwacht dat die wel omhoog gaat nog. In ieder geval drie setjes van 5 herhalingen keer 40 kg voor de eerste keer.

Daarna de Millitairy pres. Eerst deed ik hem staand, daarna zittend. Zittend is wel makkelijker als staand. Wat is het verschil eigenlijk tussen die twee, voor je spieren?
Deze oefening deed ik uiteindelijk drie setjes van 17,5 kilo aan elke kant. dus 35 zonder stang

Ook de squat vandaag weer, deze heb ik gedaan op 65 kg. En dan drie setjes. Zo zwaar had ik hem nog niet gehad. Ik merk dat ik dus elke week nog kilo's er bij kan doen, gaat goed dus. Ik heb nu ook alle oefeningen geleerd voor Rippetoe. Dus kan ik nu officieel gaan beginnen.

Daarbij ben ik nu 5 dagen gestopt, en dat betekend dat mijn lichaam niet meer vraagt om nicotine!! yesss. Dus nu alleen nog het psychologische monster en dan ben ik daar ook vanaf.

Alcohol doe ik nu een week niet meer, geen druppel! Dat is een stuk makkelijker dan niet roken, maar evengoed ben ik er blij mee.

Oja.. ik ben er weer een kilo bij gekomen. Vetpercentage staat op 11% met een gewicht nu van 75 kg. Ik moet steeds meer eiwitten eten :-)

Woensdag weer, dan bench, en deadlift! En squat natuurlijk!

---------- Toegevoegd om 18:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:42 ----------

Ik zie trouwens op mijn armen aders lopen... is dat normaal na het trainen (2 uur later).

Laatst bewerkt:
Over anderhalf uur ben ik precies een week gestopt met roken! en 8 dagen met alcohol!! yesssss!

Ben er erg blij mee, voelt steeds lekkerder helemaal vrij te zijn. De vraag die mij bezighield voordat ik deze stap zette, was: wat zou je willen opofferen om je doel te bereiken? (gezond, gespierd, massa) Dat werd dus roken en bier. Nu maar afwachten wat het met men resultaten gaat doen. Voordelen die ik u al merk:

Slaap langer, beter en dieper
Prettig gevoel geen slaaf meer te zijn van een drug
Niet meer hoesten (echt niets)
Geen pijn in men keel
Geen hoofdpijn in de ochtend
Huis ruikt al veel lekkerder
Men kleding stinkt niet meer
geen nare smaak in men mond
Gele vinger weg
Geen nare gedachten over rookgedrag
Pff, ik kan nog wel een eind doorgaan merk ik

Nadelen:

Geen :)

Zo weer getraind:
( vorige keer --> deze keer)
Squat: 65 kg --> 70
Benchpress:45 kg --> 50
Deadlift:55 --> 60

Overal dus wat bij yesss! Benchpres had ik misgerekend vorige keer, nu staat hij dus echt op 50. Volgens zeggen zou de deadlift zwaarder moeten dan de squat, ik denk dat dat nog komt. Wil de techniek 100% goed hebben.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven