Nador
Ripped Bodybuilder
- Waardering
- 175
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zie je deze meneer net zoveel drukken met een smalle grip? Ik niet. Met uit de borst drukken bedoel ik natuurlijk dat zijn pecs belangrijk zijn voor deze prestatie.
Hoezo? Dit topic gaat toch over zijn bankdrukprestaties? Maakt een 100, 200 of 300 kilo squat dat meer of minder impressive dan?

Hoezo? Dit topic gaat toch over zijn bankdrukprestaties? Maakt een 100, 200 of 300 kilo squat dat meer of minder impressive dan?
Gripwijdte is weer een heel ander punt. Hij pakt de halter idd niet smal beet, maar ook niet wijd, zo te zien is het een redelijk normale gripwijdte die hij hanteert. Heeft niet zoveel te maken met wat ik probeerde te zeggen.
Wat ik probeer te weerleggen is dat benchkracht vooral met sterke pecs te maken zou hebben. Benchpower wordt ontwikkeld door allerlei spieren, maar de borstspieren hebben hier bepaald niet de beelangrijkste rol in, zeker in vergelijking tot de triceps. Bodybuilders gebruiken de bankdrukbeweging om flinke contracties in de borst te verkrijgen, zeker, maar voor veel bodybuilders zijn oefeningen als de dumbbell press en dumbbell flyes belangrijkere massabouwers voor de borst dan de regular benchpress.
Een goed uitgevoerde pl-style benchpress heeft weinig te maken met bovengemiddeld ontwikkelde borstspieren. Zelfs een manier van bankdrukken die de jongen op dit filmpje gebruikt, heeft bepaald niet als belangrijkste factor de kracht van de borstspieren. De duwkracht wordt ontwikkeld door het gehele lichaam ervoor in te zetten. Een pl'er of bd'er is niet bezig om de borstspieren zoveel mogelijk aan te spannen, om hierdoor meer te kunnen benchen. Vooral door een arch te maken, de schouderbladen, de glutes, de hams, de kuiten, etc aan te spannen wordt de benodigde kracht ontwikkeld die de halter wegdrukt.
Standaard verhaaltje natuurlijk, maar het weerlegt het idee dat men "vanuit de borst zou duwen." Het al of niet tucken van de ellebogen heeft hier weinig mee van doen, zorgt alleen voor een kortere afstand die de halter aflegt.
kunnen ook lbs-schijven zijn waardoor ze wel aan 142kg komen![]()
Lol gaan we gelijk projecteren dat ik z'n prestatie minder zou vinden afhankelijk van z'n squat?Hoezo? Dit topic gaat toch over zijn bankdrukprestaties? Maakt een 100, 200 of 300 kilo squat dat meer of minder impressive dan?
Zo zie je maar weer, je hoeft niet ''groot'' te worden om sterk te zijn. Ik ken veel bodybuilders die altijd licht en intensief trainen. Ze zien er beest uit, maar zijn niet beestelijk sterk.
De reden waarom ik deze video's poste is omdat ik overtuigd ben dat je trainingsmethode veel over jezelf zegt. Ik zie heel veel olympische gewichtheffers die ontzettend sterk zijn maar ook nog eens dun eruitzien integenstelling tot hun kracht. Ligt natuurlijk aan genetics, maar sommige zien er buitengewoon mager uit, en toch presteren ze evengoed of zelfs beter.
De wetenschap moet zich veel meer in kracht training investeren vind ik.
Deze gozer in de video benchd aan het zelfde niveau als Arnold Swarchenegger.
Ik heb volgens mij ergens gelezen dat Arnold trainde met 400 pond x 8, volgens mij is dat 180kg x8.
Deze gast doet 170kg x10, met een veel minder opgepomte fysiek. Vergeet niet dat Arnold ongeveer rond de 110kg weegde, misschien zelfs meer off-season. En hij doet 't met een BW van 79kg.
Die gene die echt gespecializeerd zijn in kracht zijn de gasten van West Side Barbell opgericht door Loui Simons. Maarjah die mensen die hebben nog nooit van dieet gehoord. Zij eten door totdat ze over de 160kg wegen en ze zitten aan de juice/anabolen.
Ik heb altijd het vermoeden gehad dat kracht vooral neurologisch is. Ik heb een keer op een calorie tekort van -800 getrained voor 2 maanden lang en
toch zijn sommige lifts van mij verbeterd qua 1rep max. Puur omdat ik soms een paar singles hier en daar deed en bleef intensief trainen, maar wel met minder volume/sets.
Anyways, ik hoop op wat interessante discussies rondt het wetenschap van kracht training. Heeft iemand ervaringen hiermee die hij wilt delen?
Zo zie je maar weer, je hoeft niet ''groot'' te worden om sterk te zijn. Ik ken veel bodybuilders die altijd licht en intensief trainen. Ze zien er beest uit, maar zijn niet beestelijk sterk.
De reden waarom ik deze video's poste is omdat ik overtuigd ben dat je trainingsmethode veel over jezelf zegt. Ik zie heel veel olympische gewichtheffers die ontzettend sterk zijn maar ook nog eens dun eruitzien integenstelling tot hun kracht. Ligt natuurlijk aan genetics, maar sommige zien er buitengewoon mager uit, en toch presteren ze evengoed of zelfs beter.
De wetenschap moet zich veel meer in kracht training investeren vind ik.
Deze gozer in de video benchd aan het zelfde niveau als Arnold Swarchenegger.
Ik heb volgens mij ergens gelezen dat Arnold trainde met 400 pond x 8, volgens mij is dat 180kg x8.
Deze gast doet 170kg x10, met een veel minder opgepomte fysiek. Vergeet niet dat Arnold ongeveer rond de 110kg weegde, misschien zelfs meer off-season. En hij doet 't met een BW van 79kg.
Die gene die echt gespecializeerd zijn in kracht zijn de gasten van West Side Barbell opgericht door Loui Simons. Maarjah die mensen die hebben nog nooit van dieet gehoord. Zij eten door totdat ze over de 160kg wegen en ze zitten aan de juice/anabolen.
Ik heb altijd het vermoeden gehad dat kracht vooral neurologisch is. Ik heb een keer op een calorie tekort van -800 getrained voor 2 maanden lang en toch zijn sommige lifts van mij verbeterd qua 1rep max. Puur omdat ik soms een paar singles hier en daar deed en bleef intensief trainen, maar wel met minder volume/sets.
Anyways, ik hoop op wat interessante discussies rondt het wetenschap van kracht training. Heeft iemand ervaringen hiermee die hij wilt delen?