Fitness Seller

140kg x18 Bankdrukken, wtf?

Ligt er maar helemaal aan hoe je manier van drukken is. Deze jongen drukt er een beetje tussen in vind ik. Het lijkt meer bb stijl omdat hij helemaal niet arched. Hoe wijder de grip en je minder tucked hoe meer kracht er uit de pecs moet komen, als je het dan nog eens gaat overdrijven gaat de meeste kracht wel uit de pecs komen.
vb mijn trainingsmaat is ook even sterk in shoulder press, small grip benchpress als mij. bor is hij sterker. flat bench druk ik 10-20 kg meer, een duidelijk verschil. waardoor komt dat verschil, triceps en schouders zijn immers even sterk? ook archen we beide niet, alleen is mijn grip veel wijder en tuck ik ook niet. Dan ga je toch wel denken dat het verschil uit de pecs moet komen

Natuurlijk, zo'n klein verschil (10-20 kilo) kan makkelijk door een achterlopende spiergroep zoals borst komen. Of door minder ontwikkelde schouders, traps, wat dan ook. Of door een mindere techniek.
Door te varieren in gripwijdte maak je een heel andere beweging, waardoor het best 10 of 20 kilo kan schelen als de pecs van één persoon wat minder sterk zijn.
Het feit dat triceps van beide personen even sterk zijn op ondersteunende oefeningen, betekent trouwens niet automatisch dat ze ook evenveel gemobiliseerd worden tijdens de benchpress. Misschien heeft je maat nog niet de juiste techniek gevonden, weet hij de duwkracht niet over te brengen, heeft hij te weinig snelheid onderin, of wat dan ook.

---------- Toegevoegd om 08:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:25 ----------

Zo zie je maar weer, je hoeft niet ''groot'' te worden om sterk te zijn. Ik ken veel bodybuilders die altijd licht en intensief trainen. Ze zien er beest uit, maar zijn niet beestelijk sterk.

De reden waarom ik deze video's poste is omdat ik overtuigd ben dat je trainingsmethode veel over jezelf zegt. Ik zie heel veel olympische gewichtheffers die ontzettend sterk zijn maar ook nog eens dun eruitzien integenstelling tot hun kracht. Ligt natuurlijk aan genetics, maar sommige zien er buitengewoon mager uit, en toch presteren ze evengoed of zelfs beter.

De wetenschap moet zich veel meer in kracht training investeren vind ik.

Deze gozer in de video benchd aan het zelfde niveau als Arnold Swarchenegger.

Ik heb volgens mij ergens gelezen dat Arnold trainde met 400 pond x 8, volgens mij is dat 180kg x8.

Deze gast doet 170kg x10, met een veel minder opgepomte fysiek. Vergeet niet dat Arnold ongeveer rond de 110kg weegde, misschien zelfs meer off-season. En hij doet 't met een BW van 79kg.

Die gene die echt gespecializeerd zijn in kracht zijn de gasten van West Side Barbell opgericht door Loui Simons. Maarjah die mensen die hebben nog nooit van dieet gehoord. Zij eten door totdat ze over de 160kg wegen en ze zitten aan de juice/anabolen.

Ik heb altijd het vermoeden gehad dat kracht vooral neurologisch is. Ik heb een keer op een calorie tekort van -800 getrained voor 2 maanden lang en toch zijn sommige lifts van mij verbeterd qua 1rep max. Puur omdat ik soms een paar singles hier en daar deed en bleef intensief trainen, maar wel met minder volume/sets.

Anyways, ik hoop op wat interessante discussies rondt het wetenschap van kracht training. Heeft iemand ervaringen hiermee die hij wilt delen?

Raar verhaal. Iedereen weet toch dat (prof)bodybuilders niet trainen om zo zwaar mogelijke gewichten op te tillen. Er zitten wel een paar sterke bankdrukkers tussen in de bodybuilderswereld, maar het is nooit hun main goal. Het trainingsprogramma van een profbodybuilder is op geen enkele manier te vergelijken met dat van deze jongen. Het is een geheel andere sport.

• Topic Starter Topic Starter
Iedereen weet toch dat (prof)bodybuilders niet trainen om zo zwaar mogelijke gewichten op te tillen.
Je hebt gelijk dat deze jongen daar niet in geintereseerd is. Maar ik maakte de vergelijking omdat er genoeg bodybuilders zijn die hun fysiek hebben opgebouwd met een powerlifting mentaliteit van zo zwaar mogelijke gewichten. Of ze het meest succesvolle zijn valt over te beargumenteren.

Je hebt gelijk dat deze jongen daar niet in geintereseerd is. Maar ik maakte de vergelijking omdat er genoeg bodybuilders zijn die hun fysiek hebben opgebouwd met een powerlifting mentaliteit van zo zwaar mogelijke gewichten. Of ze het meest succesvolle zijn valt over te beargumenteren.

Dan nog is het een heel ander verhaal.

Bodybuilders die veel kracht hebben en daarop trainen hebben wel een hardheid in hun spieren die anderen niet hebben vaak.
Kijk eens hoe goed Ibo heeft gepresteerd en hoe die met periodes traint.
Plus dat de Powerlifting-achtige trainingen hun meer kracht opleveren waardoor ze verder in de training ook meer presteren.
Heeft verder niets met de jongen uit het filmpje te maken hoor, maar de jonge gasten die denken dat ze binnen afzienbare tijd het podium op kunnen door lafhartige setjes concentration curls van 8-12 reps te doen moeten dit wel weten. ;)

---------- Toegevoegd om 16:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:23 ----------

Waarom Bodybuilders grotere spieren hebben dan Powerlifters, maar niet zo sterk zijn. :D

Strong bench press brah :o

Snap niet waarom mensen zijn fysiek bekritiseren, terwijl het enkel om zijn krachtstats op de bp gaat. Besides, de meeste pl zijn zo vet als wat... Gewoon respect dat iemand van zijn bw zoveel kan benchen

+ 2.

wat men zelf niet kent bekritiseerd hij/zij.
oftewel iemand die niks kent kraakt alles af.

hoelang zou je daarvoor moeten bankdrukken ?

Iedereen lult nu wel, maar niemand geeft antwoord over hoe dit echt kan?

Lolzz ik pomp mezelf vol met AAS weeg nu 91kg en bench nog maar 120kg voor 4 reps momenteel. Wel na 10 jaar maar goed.

Ronnie Coleman en Arnold Swarchengger moeten ff komen bijleren van deze gast :P

Zij waren beide mooi gespierd, daar hoef je niet persé met gigantisch hoog gewicht voor te trainen... en "als" de kilo's die er bij staan ook daadwerkelijk zijn wat er aan de stang hangt...

Denk je dan als je, je vol pompt met AAS je 200kg gaat benchen?

Nee maar je kunt wel kuurtjes nemen waar door je in eens 30kg meer op je bench kunt gooien voor setjes.
Ik zelfkuur puur voor het fysiek en had eingelijk al lang een hogere bench verwacht dan mijn BOR bvb (bnch kakt ook telkens weer in alsik of ga. Zal dus wel iets in de genen zijn ofzo.
Ik doe namelijk wel BOR horizontal met 160kg voor een keer of 6 off ;)

Wat voor kuurtjes neem je?

Mooi om te zien, altijd ook leuk mensen die zoeken naar 'foutjes' om zichzelf beter te voelen, simpelweg omdat ze het hem niet na kunnen doen.. beetje respect is wel op z'n plaats.

Nee licht niet aan de trainng ik heb iets van 20 verschillende benchpress schema's gedaan in het verleden niets werkt. Echter loopt mijn bost niet achter dus ik mag eingelijk niet klagen want ben een bb geen pler.

Zij waren beide mooi gespierd, daar hoef je niet persé met gigantisch hoog gewicht voor te trainen... en "als" de kilo's die er bij staan ook daadwerkelijk zijn wat er aan de stang hangt...

Lol er hangen ****ing eleiko plates aan die bar en nog twijfelen :roflol:

te netjes voor woorden, toon gewoon respect en geen jaloezie..

hoelang zou je daarvoor moeten bankdrukken ?

7 jaar, 3 maanden en 16 dagen.
Kan er een dagje naast zitten.

Haalt een gemiddelde persoon niet!
Dit is gewoon "TE"! ;)

Onzin.

Iedereen lult nu wel, maar niemand geeft antwoord over hoe dit echt kan?

...
Training, man.

Nee licht niet aan de trainng ik heb iets van 20 verschillende benchpress schema's gedaan in het verleden niets werkt. Echter loopt mijn bost niet achter dus ik mag eingelijk niet klagen want ben een bb geen pler.

Het ligt aan je training.
Je zegt zelf dat je bb'er bent en geen pl'er, dus daar heb je je antwoord...

Terug
Naar boven