Fitness Seller

16 jr V beginnen met bodybuilden?

zquinta

Novice
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
56kg
Ik ben een meisje van 16 jaar en ik doe aan judo (minimaal 1 of 2 uur per week maximaal 3,5). Ik wil mijn spiermassa vergroten en een betere conditie krijgen doormiddel van bodybuilding. Maar kan je als je pro bodybuildster bent (vb. Saskia Salemink) nog kinderen krijgen?
Het klinkt misschien raar, maar is het dan zo dat je spieren zo strak staan dat je baby niet kan groeien?
En welke poses zijn er voor bodybuilden? Ik wil me hier namelijk toch wel meer in verdiepen.

Het is niet zo dat je even 1 2 3 pro word hoor, hiervoor moet je echt (tientallen)jaren hard gedisciplineerd voor trainen/leven.
Over dat baby verhaal, zo lang je geen verboden middeltjes gaat gebruiken moet het geen probleem zijn kinderen te krijgen.
Poses moet je even voor google'n en op youtube kijken, maar je kan beter eerst jezelf gaan informeren over trainingschema's en voeding.

Ik ben een meisje van 16 jaar en ik doe aan judo (minimaal 1 of 2 uur per week maximaal 3,5). Ik wil mijn spiermassa vergroten en een betere conditie krijgen doormiddel van bodybuilding. Maar kan je als je pro bodybuildster bent (vb. Saskia Salemink) nog kinderen krijgen?
Het klinkt misschien raar, maar is het dan zo dat je spieren zo strak staan dat je baby niet kan groeien?
En welke poses zijn er voor bodybuilden? Ik wil me hier namelijk toch wel meer in verdiepen.

Naast verminderde vruchtbaarheid kun je wel zwanger raken met bovendien het risico op vermannelijking van de vrouwelijke foetus.

En natuurlijk moet je dit als pro-builder ook niet erg vinden:

- monsterjaws
- mannenstem
- clitoris die groter wordt
- gezicht- en lichaamsbeharing
- borsten kunnen kleiner worden
- schaamhaar groeit door over de onderbuik
- er kan haarverlies ontstaan. Het gaat dan om kale inhammen boven de slapen
- de huid wordt dikker /grover en er kan (soms ernstige) acne (= puisten) ontstaan
- er kunnen menstruatiestoornissen optreden
- toename in agressie en een verhoogde coïtusuele aandrang

Veel succes!

Niet luisteren naar Alpha sukkel.

Naast verminderde vruchtbaarheid kun je wel zwanger raken met bovendien het risico op vermannelijking van de vrouwelijke foetus.

En natuurlijk moet je dit als pro-builder ook niet erg vinden:

- monsterjaws
- mannenstem
- clitoris die groter wordt
- gezicht- en lichaamsbeharing
- borsten kunnen kleiner worden
- schaamhaar groeit door over de onderbuik
- er kan haarverlies ontstaan. Het gaat dan om kale inhammen boven de slapen
- de huid wordt dikker /grover en er kan (soms ernstige) acne (= puisten) ontstaan
- er kunnen menstruatiestoornissen optreden
- toename in agressie en een verhoogde coïtusuele aandrang

Veel succes!

:roflol:
Juist....

Gewoon lekker beginnen meid!
Voordat je op zo'n punt komt ben je al jaren aan het trainen, dus dan weet je het antwoord vanzelf.
Bodybuilding is een lange termijn sport, dus je hoeft je geen zorgen te maken dat je 'ineens' een probleem hebt.
Dus tegen de tijd dat dit zich zou kunnen voordoen, ben je al zo lang bezig dat je weet hoe het zit en werkt.

Dus begin lekker met bodybuilden! Denk dat je hier dan ineens een hoop mannelijke fans hebt! :p

Ik ben het helemaal eens met killy, begin gewoon lekker met trainen, je wordt zeker als vrouw niet zomaar echt buff, het zal je figuur sowieso goed doen. Dan over een aantal jaar weet je zelf of je het verder wilt laten gaan. En waarschijnlijk ook wat de risico's voor jou zijn. Gewoon lekker trainen heeft iig weinig risico's.

Goed en gezond eten. weet niet wat je lichaamstype is maar gewn gezond eten. eiwitten:)
Gwn je ding gaan doen in de sportschool. techniek boven gewicht zetten zodat je geen blessures krijgt. En elke nacht aan voldoende slaap komen.

Dan kom je er wel:thumb:
succes.

Ik geef de mogelijke gevolgen van een vrouwelijk probuilder aan, haar concrete vraag ging hierover.

De gevolgen van jou zijn alleen als je testosteron boosts enzo gaat gebruiken. Zonder illigale hulpmiddelen valt het allemaal heus wel mee hoor.

De gevolgen van jou zijn alleen als je testosteron boosts enzo gaat gebruiken. Zonder illigale hulpmiddelen valt het allemaal heus wel mee hoor.

maar OP wilt pro worden, en pro wordt je niet zonder wat middeltjes, dus alphabet heeft gelijk.

daar zit al stevig wat as/hgh in.

Laatst bewerkt:
Zo moet het worden :D

laat lkkr gaan meid begin gewoon met bb zolang je maar van alle shitzooi afblijft zoals steroide/anabolen noem het maar op natural en je komt er.

met betrekking tot kinderen heeft virusje wel gelijk.
het maakt niet zoveel uit, laten we zeggen dat in de eerste 6 a 8 weken zal je buik mis iets ronder worden en je zal dan wel een testdoen.
zodra je weet dat je zwanger bent moet je wel stoppen voor de zangerschap periode zodat die rustig verloopt.
maar dat komt wel je bent pas 16 en je hebt een lange weg te gaan voor het bodybuilden. dus maak je geen zorgen.
en over Marvin17 met zijn (pics?) hij kan het op 2 manieren bedoelen laten we er van uitgaan dat het gewoon als grap was.
want als hij het doet om er op te geilen(XD) dat is verboden om zo iets als ware dan te vragen

Wat posts verwijderd, graag normaal reageren.

hoi, ik ben een vrouw en verpleegkundige, ik doe nog niet zo heel lang aan krachttrainen, maar weet wel een en ander over het vrouwenlichaam ;)

zolang je natuurlijk traint, dus zonder gebruik van hormoonstimulerende middelen loop je weinig risico.
Goede voeding is wel degelijk erg belangrijk.
Ga je zo intensief trainen dat je pro wordt.... dan zal een zwangerschap je cariére als bodybuildster wel tijdelijk op de rem zetten (nog nooit een zwangere bodybuildster op het podium gezien ;) )
Normale sportuitoefeningen kunnen ook tijdens de zwangerschap vrij lang doorgaan, waarbij je wel steeds zelf je lichaam goed in de gaten moet houden. In hoeverre en hoe lang je door kan gaan met judo (of andere vechtsporten) weet ik niet goed... ik zou tijdens een zwangerschap wel voorzichtig zijn met mogelijk harde trappen tegen je buik.
Krachtsport, misschien iets minder zware gewichten pakken, niet helemaal tot je max gaan. Maar een stevige "core" is eerder een pro dan een contra tijdens de zwangerschap.

Je buikspieren zullen tijdens de zwangerschap natuurlijk uitrekken, maar sterke buikspieren kunnen helpen bij de bevalling, en zullen waarschijnlijk na de bevalling weer sneller hun oorspronkelijk vorm weer aannemen.

Sinds de elizabethiaanse tijd zijn vrouwen in het westen afgeremd bij het doen van sport/ lichamelijke arbeid. In Afrikaanse landen doen vrouwen veel meer zware lichamelijke arbeid... toch zijn die ook heel vaak zwanger. En als bevallingen daar mis gaan heeft dat veel vaker te maken met onhygiënische omstandigheden dan met lichamelijke beperkingen van de moeder. Het is daar niet uitzonderlijk dat een vrouw tot een paar uur voor de bevalling op het veld aan het werk is, en een paar uur later alweer.

Kortom, ga rustig trainen, zo hard als je wil/kan. Je bent een vrouw, en je wordt heus niet zo gauw een man ;)

mooi, ik ook niet :D

ghehehe samen aan de anavar en kip met rijst. Worden goede tijden toch mack!?

Terug
Naar boven