AndroidHealthClinic

16 sets voor biceps en triceps te veel?

Mobile99

Advanced Bodybuilder
Waardering
0
Hallo beste bodyberen,

Ik ben een paar keer tegengekomen dat 16 setjes (4 oefeningen á 4 sets) teveel is voor de biceps en triceps. Hoe denken jullie hierover? Kan ik hiermee vooruitgang boeken? Ik heb namelijk het gevoel dat het wat stilstaat.:rolleyes:

Veel te veel! Misschien een keer handig als je ze wil shocken, maar ik zou dit niet elke week doen! 4/5 zware setjes moet genoeg zijn voor biceps/ triceps.

• Topic Starter Topic Starter
Ja, kijk dat is het probleem. Wat moet ik verstaan onder zware setjes? Ben je dan afgepeigerd óf kun je er geen rep meer uitpersen?

Want ik heb vaak het laatste, maar echt moe ben ik niet vaak. Alleen na die 16 setjes wel. Soms doe ik expres nog een paar lichte setjes om een goede pomp erin te krijgen.

M@rsel zei:
Veel te veel! Misschien een keer handig als je ze wil shocken, maar ik zou dit niet elke week doen! 4/5 zware setjes moet genoeg zijn voor biceps/ triceps.

zelfs na 16 sets biceps kan ik nog gewoon door..en ik ga elke set tot failure.

Ja juist, daarom weet ik nu ook nooit of ik wel zwaar train???? En daarmee effectief????

als je zoveel sets/oefeningen kunt lijkt mij dat je trainingsgewicht wat aan de lage kant zit.

grt B

Tot failure, hebben we al gezegd he. Ik doe mijn setjes als volgt: 12 hh, 10 hh, 8 hh, 6 hh.

benro zei:
als je zoveel sets/oefeningen kunt lijkt mij dat je trainingsgewicht wat aan de lage kant zit.

grt B

jah kkan mayb wel meer gewicht aan alsk zou gaan zwaaien, maar kvoer alles strict uit.

Ik snap het ook niet helemaal voor biceps doe ik ook ongeveer 15 setjes (10 ,8 ,6) en ik voer ze allemaal tot failure uit dus ik snap niet hoe jullie spierpijn kunnen krijgen van 5/6 setjes???

En op bijvoorbeeld vrijdag train ik borst en onderarm ,voor onderarm doe ik 3 setjes (duurt ongeveer 3 min.) en borst NU ongeveer 25 setjes(duurt ong.30 min) en als ik dus ongeveer 8 setjes voor borst zou doen(omdat dit een grote spier is) zou dat dus ongeveer 5-10 minuten duren:rolleyes:

Dus dan kom ik op de sportschool en 15 minuten later ben ik al weer weg doen jullie dat dan ook??????:D

Intensiteit en concentratie in je training leggen! Maak gebruik van de old school oefeningen, dus geen sissy machines!

Bijv.
Biceps
Bb curl 2 sets
Reverse grip bb curl 2 sets
Standing db curl 2 sets

Triceps
Dips met extra gewicht 2 sets
Small bankdrukken 2 sets
Skull crushers met spotter voor de negatieve hh 2 sets

16 setjes voor bi's en tri's 1x per week is zéker niet te veel!

Wel raad ik je aan om niet alle setjes tot failure te gaan, maar slechts 1 set per oef. tot failure.

Ik zelf train alle spiergroepen 2x per week, met zware gewichten, maar ga bijna niet tot failure. Meestal één set van een laatste oefening.

M@rsel zei:
Intensiteit en concentratie in je training leggen! Maak gebruik van de old school oefeningen, dus geen sissy machines!

Bijv.
Biceps
Bb curl 2 sets
Reverse grip bb curl 2 sets
Standing db curl 2 sets

Triceps
Dips met extra gewicht 2 sets
Small bankdrukken 2 sets
Skull crushers met spotter voor de negatieve hh 2 sets

Ja oke dan doe je bijvoorbeeld dat op 1 dag dat zijn dus 12 setjes dan ben ik binnen 10-15 minuutjes klaar ......???

dan ben je wel erg snel als je 3 oef. voor biceps en triceps binnen 15 min. af hebt!

Volgens mij is het te zien welke type je bent.
Ben je een Ectomorf, dan is 16 setjes tot failure veel te veel.
Ben je een Endomorf, dan zijn 16 setjes tot failure niet te veel.
Ben je een Mesomorf, dan zijn 16 setjes tot failure meer dan genoeg.

Corleoné zei:
Volgens mij is het te zien welke type je bent.
Ben je een Ectomorf, dan is 16 setjes tot failure veel te veel.
Ben je een Endomorf, dan zijn 16 setjes tot failure niet te veel.
Ben je een Mesomorf, dan zijn 16 setjes tot failure meer dan genoeg.

volgens mij is dat bullshit:D
oke.. ruben heeft gesproken..hijs de bicepsman volgens velen dus ik ga op zijn woord af!

idd sinds dat ik het volume voor biceps en triceps omhoog heb geschroefd zijn ze behoorlijk gaan groeien.

6 - 8 sets voor biceps/triceps en dan keihard beulen, niet 16 sets, tenzij een keer voor afwisseling.

variatie is natuurlijk het belangrijkste om te blijven groeien. Als je normaal 6-8 sets in totaal deed en overgaat tot 12-16 sets, dan is het goed mogelijk dat je gaat groeien.

Gewoon blijven afwisselen is mijn advies. Train voor 6 weken eens met 16 sets, waarvan 1 set per oef. tot failure.

Na die 6 weken ga je bijv. eens over op 6-8 sets, flink zware gewichten en dan alle sets tot failure.

Persoonlijk train ik mn armen liever met wat meer volume (meer sets) en dan niet alle sets tot failure, maar wel zwaar en intensief.

En het is natuurlijk een feit dat er niet één goed of beste programma bestaat. Ieder lichaam heeft een andere vezelverdeling en reageert anders!

Terug
Naar boven