XXL Nutrition

16 sets voor biceps en triceps te veel?

RubenSossa zei:
16 setjes voor bi's en tri's 1x per week is zéker niet te veel!

Wel raad ik je aan om niet alle setjes tot failure te gaan, maar slechts 1 set per oef. tot failure.

Ik zelf train alle spiergroepen 2x per week, met zware gewichten, maar ga bijna niet tot failure. Meestal één set van een laatste oefening.

Exact. Ik deed het als beginner en mn bi's gingen goed. Toen liet ik me door "de experts" aanpraten dat 4 a 6 setjes per training voor bi's méér dan genoeg was, of zelfs helemáál niet trainen.

Sindsdien stonden ze stil. Sinds kort doe ik weer 15/16 sets en het gaat weer heerlijk vooruit. Vergeet ook de brachialis niet :)

Lees dit maar eens door voor een leuk arm-programma:

[Link niet meer beschikbaar]

Er zijn geen vaste regels dat je persé 16 sets of 12, 8, 4 etc moet doen.

Kijk wat voor jouw het beste is. Groeien ze niet? Verander dan je schema, groeien ze als kool? Blijf dan zo doorgaan :thumb:

• Topic Starter Topic Starter
Ik zal eens wat andere dingen gaan proberen, tnx guys!

M@rsel zei:
Intensiteit en concentratie in je training leggen! Maak gebruik van de old school oefeningen, dus geen sissy machines!

Bijv.
Biceps
Bb curl 2 sets
Reverse grip bb curl 2 sets
Standing db curl 2 sets

Triceps
Dips met extra gewicht 2 sets
Small bankdrukken 2 sets
Skull crushers met spotter voor de negatieve hh 2 sets

Waar wil je dat gewicht stoppen dan? in je onderbroek?

Voor dat dippen hebben wij een machine. Werkt ook wel goed vind ik.

voor de zoveelste keer.. je moet gewoon doen wat voor JOU t beste werk!!
het kunnen 16 sets zijn, 3 sets, 300 sets.. zolang jij er maar op vooruit gaat!

martie zei:
Waar wil je dat gewicht stoppen dan? in je onderbroek?

Voor dat dippen hebben wij een machine. Werkt ook wel goed vind ik.

Wat denk je van een dip riem waar je de gewichten aan hangt

80845.jpg
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

of anders een dumbbell tussen je benen knellen.

ik ga prima vooruit op 8-9 sets. waarvan 3 sets tot failure

Idd, ik dip ook met extra gewicht. Gewoon een kwestie van een riem om je middel doen met daaraan een schijf. Een dumbbell tussen m'n benen werkt totaal niet prettig: ik moet me veel teveel concentreren op het klemmen met m'n benen en als ik klaar ben met de set en op de grond ga staan dondert de dumbbell op de grond.

als ik 4 oefeningen doe voor mijn biceps met 4 setjes per oefening aantal herhalingen niet meegerekend gewoon tot je niet meer kunt zijn mijn biceps echt knoer hard de pomp zit er dan echt stevig in.

• Topic Starter Topic Starter
Dan zit ik nog met een vraagje, wat is dan voor jullie zwaar trainen? Tot failure of kapot zijn?:o

Ik pak mijn tri's mee na borst en mijn bi's na rug dus ik heb aan 2 oef van 3 sets genoeg. Als ik een voel dat er nog wat kracht in zit na die 2 pak ik eventueel een 3de. Als ik armen op een aparte dag trainen pak ik 3 oef voor biceps en 3-4 voor triceps omdat ze dan nog niet voor vermoeid zijn. Mijn triceps hebben veel oefeningen nodig en mijn biceps hebben aan 2 in principe voldoende. Tis net waar je lichaam het best bij groeit. Varieer en kies dan iets wat je ligt.

Ik train bijna al mijn biceps sets tot failure, favoriet toch echt wel het incline bankje en dan met dumbbellz aan de slag. Waarom zou trainen elke keer tot failure trainen niet goed zijn? Elke extra herhaling die je er uit haalt is toch een uitdaging voor de spier?
Mijn biceps workout ziet er ongeveer zo uit:
Incline bankje 16kg (dumbbells x 8, dan 14kg x 10 en nog een keer 14kg x 9
Closegrip ez stang 30kg, 3 x 12
Met t touw biceps curl 40kg. 3x 10
Bovenhandse grip barbell curl, fookin heavy en goed voor de bovenarm 3x12 ofzo

Da wast ongeveer, maar ik doe mijn workouts elke keer wel anders, het is maar net op welk idee ik kom

RubenSossa zei:
. Ieder lichaam heeft een andere vezelverdeling en reageert anders!

Dus de tekst die hier onder staat slaat nergen op?:D
Lijkt me wel zever:rolleyes:

Corleoné zei:
Ben je een Ectomorf, dan is 16 setjes tot failure veel te veel.
Ben je een Endomorf, dan zijn 16 setjes tot failure niet te veel.
Ben je een Mesomorf, dan zijn 16 setjes tot failure meer dan genoeg.

Santino88 zei:
Dus de tekst die hier onder staat slaat nergen op?:D
Lijkt me wel zever:rolleyes:

Is idd enorme Bullshit.

Daarom zeg ik ook: ieder lichaam reageert anders. Ook tussen ectomorphs zelf zit een groot verschil op de manier van reageren!
Hetzelfde geldt voor endo's en meso's!

Ben je een Ectomorf, dan is 16 setjes tot failure veel te veel.
Ben je een Endomorf, dan zijn 16 setjes tot failure niet te veel.
Ben je een Mesomorf, dan zijn 16 setjes tot failure meer dan genoeg.

Ieder lichaam andere spiervezels, idd. Maar ieder lichaam valt onder te brengen in 3 lichaamstypes. Je bent natuurlijk nooit 100% één lichaamstype (alhoewel ik bepaalde mensen ken die het voor 90+% zijn), dus moet je het juiste evenwicht vinden in het aantal sets die bij jou lichaamstypes (meer dan 1) passen.

Vb: ben je 60% endo, en 40% meso, dan zou ik 14 tot 16 sets aanraden voor de Biceps, maar dat kan je zelf (zie hierboven) ook wel achterhalen.

Ander Vb: ben je voor 60% Ecto, en 40% Meso, dan zou ik tussen 8 tot 10 sets aanbevelen.

- 60% Meso en 40% Endo: 12 tot 14
- 60% Endo en 40% Ecto: 12 tot 14
- 60% Ecto en 40% Endo: 10 tot 12
- 60% Meso en 40% Ecto: 10 tot 12
- 80% Ecto en 20% Meso: 8 tot 10
- 80% Endo en 20% Meso: 16 tot 18
- 80% Meso en 20% Ecto: 12 tot 14
- 80% Endo en 20% Ecto: 14 tot 16
- ...

Laatst bewerkt:
ik doe voor biceps meestal 8 sets en voor triceps 10sets, exclusief opwarmsets

Terug