Hoi iedereen
Ik heb 2 jaar finasteride geslikt tegen haaruitval en zit ook met blijvende bijwerkingen ( nu 3 jaar gestopt ) :
- Moeite met erectie te krijgen, zeer weinig sperma bij het klaarkomen, en het is ook gewoon helemaal doorzichtig.
- Bijna geen libido meer
- Kan niet op mijn woorden komen als ik iets uitleg, praten denken tegelijk is moeilijk. Praat binnensmonds
- Kom heel moeilijk in slaap, en geraak niet in een diepe slaap. Kan ook maar max 4-5 uur aan 1 stuk slapen, meestal minder
- Serieuze concentratieproblemen
- Extreem vermoeid, en geen energie.
- Penis en ballen kleiner
- Gele stoelgang, slechte spijsvertering
- Drastische afname van spieren
- Pijn in gewrichten
- Buikvet, maar juist serieuze vermagering in gezicht
- Onrustig, kan zonder enige aanleiding zeer nerveus worden
Internet en youtube staat vol met mensen die met dezelfde permanente bijwerkingen zitten. Het probleem is als je je verhaal gaat doen bij de dokter heb je de symptomen van een depressie. Dr. Hertoghe in Brussel is er wel mee bekend, omdat hij het middel ook vaak voorschrijft. Maar TRT is ook maar een "half zijn gat" lapmiddel.
Merk, het bedrijf dat finasteride verkoopt heeft ook al heel wat grote rechtszaken aan hun been hierover. In landen waar ze juridische
problemen hebben hebben ze dan ook de label dan ook aangepast, en staat er bij dat de bijwerkingen eventueel permanent kunnen zijn.
In landen waar ze nog geen juridische problemen hebben hebben ze de label niet aangepast (!) en staat er nog altijd op dat bijwerkingen
stoppen als je het middel niet meer neemt. Een farmaceutische gigant met een leger topadvocaten in kan dat gewoon maken.
Er zijn nu ook al wel verschillende onafhankelijke studies gepubliceerd die aantonen dat de bijwerkingen voor sommigen wel permanent
kunnen zijn.
Ik kan alleen maar aanraden het middel niet te nemen. Het kan echt je hele leven slopen.
De bijwerkingen die jij beschrijft herken ik zeer.. echter heb ik nooit finasteride o.d. gebruikt..

IMHO