MuscleMeat

3 Year Body Transformation (+50kg)

Bij cardiovasculaire problemen zal het advies vooral gaan om verzadigd vet te minderen of in betere verhouding te brengen. En triglyceriden lager houden. Cholesterol uit voeding moet weinig tot geen invloed hebben maar die andere zaken doen dat wel op hoeveel en welke cholestorel je lever produceert. De mediterrane stijl van eten bevat vooral ook veel onverzadigde vetzuren, omega3, (en weinig zuikers, meer complexe granen met veel vezels) welke juist weer positieve invloeden hebben.

Ik denk dat (lean) steak geen probleem moet zijn. Rood/rundvlees in het algemeen omdat er vaak wel veel verzadigd vet aan zit.

Ik bedoelde dat steak niet je 'staple food' moet zijn. Bij mij (recent hartinfarct) was dat eigenlijk wel zo. Aan de andere kant noemde de hoofdbehandelaar uitsluitend "niet roken" als advies.

ik laat het niet liggen omdat ik me slecht voel wanneer ik het eet. Ik weet uit ervaring dat na zo’n cheatmeal je kippetje dubbel zo droog smaakt.

zoals ik al zei, iemand die is gestopt met roken zou ook prima een keer per maand een sigaret kunnen nemen zonder gezondheidsrisico’s. daar gaat het echter niet om, het gaat erom dat zo’n persoon alleen maar weer extra in de verleiding wordt gebracht.

ik krijg van van de ene helft te horen dat ik “te consequent” ben en van de andere helft dat ik “onnatuurlijke progressie” maak. wellicht zit er een verband tussen hard werk en resultaat 😮

Oke je eet nooit iets lekkers omdat die gore zooi van je dan nog ranziger smaakt. Duidelijk.

Als je een vrijwel identiek schema had denk ik niet dat er sprake was van ijzer tekort. Met al die havermout, tonijn, kip, noten en kwark zou je toch makkelijk aan de aanbevolen 11mg per dag moeten komen.
Plantaardige bronnen nemen iets van 10-15x slechter goed op dan heemijzer en kip en vis bevatten niet zo veel. Ik at 300 gr muesli, 400 gr kip, 200 gr vis, en een handje noten. Weet niet meer of ik daar ook kwark bij at of dat een andere periode was, maar daar zit ook niet zoveel in dat het had opgelost want m'n bloedwaarde was echt nihil.

Kan ook met genetische aanleg voor de ijzer opname te maken hebben, weet niet of dat bij mij nog een factor was. Net zo veel vlees maar dan rund eten maakt voor mij een wereld van verschil.

Laatst bewerkt:
‘t feit dat jij je genot moet halen uit n hamburger of dergelijke zegt ook al wat natuurlijk
Wat is er mis met een burger van vers rundergehakt zelf maken, broodje bakken en eromheen, wat sla, tomaat, ui, komkommer en een beetje ketchup?
Das echt geen vette junk of cheat hap.

Maar goed.. kennelijk heb je nog nooit een echte goede hamburger gegeten .... lijkt me.

Dat terzijde back to you. :x

Misschien hebben wij een andere definitie van steak, maar wat is daar dan niet goed?
Ik bedoelde biefstuk, waarschijnlijk 'rump', ken de cuts eigenlijk alleen in het Engels.

Heb een paramedische opleiding en kan ook googelen, zou zelf een aantal antwoorden kunnen formuleren over goed/niet goed, maar het was het negatieve advies van de laatste 3 jaar, van diverse behandelaren (cardiologen en diëtisten).

Wilde gisteren nog een lekker biefstukje kopen, maar die waren uitverkocht in de plaatselijke supermarkt.
1609676859928.png

Laatst bewerkt:
‘t feit dat jij je genot moet halen uit n hamburger of dergelijke zegt ook al wat natuurlijk
Een goeie hamburger is gewoon prima, dan bedoel ik niet die MacDonalds troep. Vetten heeft je lichaam ook nodig en een echte hamburger is 100% rundvlees, niets mis mee en bordevol eiwitten.

Een goeie hamburger is gewoon prima, dan bedoel ik niet die MacDonalds troep. Vetten heeft je lichaam ook nodig en een echte hamburger is 100% rundvlees, niets mis mee en bordevol eiwitten.
je bedoeld zoals deze? :trollface:
0FB036BB-7F46-4B50-A4ED-41E340A9359E.jpeg

• Haha
Waarderingen: BB_
Terug
Naar boven