XXL Nutrition

33 LOG

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.341
Na die zware bench varianten was het vast behoorlijk leeg allemaal :p
Enige zware bench waren de 42kg dumbells. De rest viel mee, ook omdat de Incline barbell met 7.5kg verlaagd werd. De triceps oefeningen waren deze keer echt EZ. Vooral weighted dips kan ik nog lang opbouwen normaal. Btw ook een lange training door de praatjes tussendoor met 2 andere collega's. Dus best genoeg rust.

Maar wat je zegt klopt wel deels. Vooral met squats en deadlifts heb je het soms gwn gehad haha

• #1.342
  • #1.343

Thanks man! Hopelijk brengt het wat op. Idee dat bovenkant borst achterloopt. Dus nu volgende week de Incline wel wat lager en 44kg proberen hopelijk. Na al dit gespeel ga ik wel naar de gewone barbell bench terug. Ik mis het nu al haha

Thanks man! Hopelijk brengt het wat op. Idee dat bovenkant borst achterloopt. Dus nu volgende week de Incline wel wat lager en 44kg proberen hopelijk. Na al dit gespeel ga ik wel naar de gewone barbell bench terug. Ik mis het nu al haha
Barbell bench blijft toch het leukste, maar ik vind DB Incline Curls met een goede rek aan de onderkant zo fijn voor een pomp. Niet normaal meer, is ook fijn dat je geen fixed grip heb.

• #1.347
Barbell bench blijft toch het leukste, maar ik vind DB Incline Curls met een goede rek aan de onderkant zo fijn voor een pomp. Niet normaal meer, is ook fijn dat je geen fixed grip heb.
Ja die blijft het leukste maar bij die zou ik zeker aanraden om technisch redelijk sterk te zijn. De Bench zal een schoudernaaier blijven :p. Goed leren archen, J path rom, leg drive kunnen gebruiken etc.

Paar jaar terug kreeg ik een zeurende schouder en nu heb ik daar ook al lang geen last meer van. Vermoed wel dat de sterkere schouders ook wel geholpen zullen hebben.

Ja die blijft het leukste maar bij die zou ik zeker aanraden om technisch redelijk sterk te zijn. De Bench zal een schoudernaaier blijven :p. Goed leren archen, J path rom, leg drive kunnen gebruiken etc.

Paar jaar terug kreeg ik een zeurende schouder en nu heb ik daar ook al lang geen last meer van. Vermoed wel dat de sterkere schouders ook wel geholpen zullen hebben.
Kerel overhead pressd een huis, tuurlijk helpt dat.

Heb ook zeker een goede arch, leg drive en de J path doe ik ook. Schouder pijn krijg ik een beetje met pull ups waar ik nu mee ben begonnen.

• #1.349
12/03/2022

Na een hele week mijn slaap te nemen en altijd moe opstaan heb ik deze nacht niet kunnen slapen van de 1ste warmte haha. Brak opgestaan. Training was mentaal moeilijk. Zo zonder belt en zonder sleeves squatten blijft toch een wereld van verschil en dan nog eens highbar wat wel nieuw voor me is. Dus eigenlijk mag ik niet b**chen omdat ik dood ga op 120kg squat haha. Nu ook 3 dagen niet trainen om mezelf wat rust te gunnen.

Barbell squat: highbar, no sleeves, no belt
20kg x? x 2 sets
60kg x 5
80kg x 5
100kg x 3
110kg x 1
120kg x 5 x 3 sets
80kg x 8 lowbar

Opmerking:
Zijn er hier mensen met hun eigen ervaringen omtrent squats cyclussen zonder sleeves en belt. Ervaringen pro/contra? Ook vooral met betrekking highbar? Eerste keer dat ik deze doe en of er iets mee te winnen valt qua overbrenging naar lowbar?

Legpress:
160kg x 10 x 3 sets

Leg extension:
45kg x 12
45kg x 11
39kg x 12
Damm me vergist. Moest blijkbaar 8 reps proberen met 45kg op 3 sets :p

Soort van hack squat in de Smith heb ik niet meer gedaan. Mijn kes was ut oftewel mijn kaars was uit

• #1.350
15/03/2022

Wou morgen pas trainen, maar kwam toch praktischer uit.
Pull ups
BW x 8
Bw plus 10kg x 8 x 2 sets moooi zo

Deadlift: beltless
60kg x 5
80kg x 5
100kg x 5
120kg x 1
140kg x 5 x 3 sets

RDL:
110kg x 8 x 3 sets

Stiff legged deadlift:
80kg x 12
80kg x 8 x 2 sets
Vanaf de 2de set vanuit stilstand gestart om zo toch meer die hamstrings te activeren en of op te spannen. Beviel me beter. Dus telkens deadstop

Bent over rows:
70kg x 8 x 3 sets

Ik was in het algemeen impressed hoe goed mijn onderrug zich hield qua verzuring. Had de indruk dat het ineens gedaan kon zijn. Maar die beltless opbouw heeft me zeker geen windeieren gelegd :p

Technisch nooit zo een mooie rows gedaan. Full ROM en net boven de grond.

Leg curl seated
45kg x 12 x 4 sets

f**k burn!
Was wel kapot ook omdat ik aan de squat rek gewoon onder de verwarming stond. Fucking heet man! Nu aan het denken om de zij oefeningen in RPE te laten dalen aangezien ik vrij hoog zat bij sommige.

• #1.351
17/03/2022

Shoulder Boulder day. Echt heel dag naar uitgezien.

Paused OHP:
20kg x 12
20kg x 10
30kg x 10
40kg x 8
50kg x 3
67.5kg x 5 x 3 sets
40kg x 12

Voelde allemaal echt goed. Die pauzes bij mijn werkset waren effectief pauzes. Enorm tevreden over het gevoel. Belt blijft nog wel een hele tijd uit inclusief wrist wraps. Zie enorm uit naar de 70kg om dan daarna over te gaan naar een 3 x 3 met als end goal is meer dan 82.5kg op een 3 x 3. Leuke was mijn stabiliteit dat zelfs op mijn casual schoenen goed zat. Bij heavy weights heb ik liever een platte zool of gwn op kousen.

Dumbell side raises:
7kg x 12
12kg x 12 x 3
Deze kan je ook paused gaan noemen. Valt me op dat ik naast mijn lichaam altijd dood start. Doe deze ook nooit voorlangs zoals sommige

Dumbell Rear delt raises:
16kg x 12 x 3 sets
Wel wat veel rust tussendoor door gesprek en spotten van dude.

Peck fly machine:
66kg x 8 x 2 sets met squeeze pauze on top
Is eigenlijk te zwaar voor deze oefening. Werd allemaal wat teveel spanning op de pezen. Dus volgende x eens bekijken hoe of wat.
Afgerond met 39 en 25kg wat reps.

Lekkere pomp. Voelde me vandaag echt massive met die shoulderpump.

• #1.357
Ha ha, maar dan 20 kg zwaarder en al die isolatie oefeningen nog daarbij :p
Nog pas gezien nu precies een jaar terug heb ik 4 sets van 5 met 67.5kg gedraaid en dan een laatste set all out dus paused en laatste 9 se te rep niet.. Dat was ik precies vergeten damm

Bijlagen

• VID_20210318_174209_672x378_20220318090039.mp4
    8,7 MB
  • #1.358
19/03/2022

Highbar Squats: zonder belt, zonder sleeves
20kg x 2 sets
60kg x 5
80kg x 5
100kg x 3
110kg x 1
122.5kg x 5 x 3 sets

1ste set was miserabel. Technisch mweh qua voeten.
2de set en 3de set de laatste rep best moeilijk. Volgens de stiefbroer wel alles lekker op diepte. Enkel set 2 de barbell waarvan 1 kant lager hangt dan de andere. Dit heb ik blijkbaar nog steeds als ik niet werk met een spiegel.

80kg x 8 lowbar

Legpress
160kg x 10 x 3 sets

Hacksquat smith:
50kg x 12 x 3 sets paused

Leg extensions:
45kg x 8 x 2 sets slow negatives
45kg x 10 x 1 set slow negative

Beetje twijfel of ik nog voor 125kg wil gaan of niet. Of ik zou moeten overgaan op parallel squats, maar weet niet of ik zo maar kan overgaan. Ik squat allang best diep. Andere optie is terug verlagen naar 110 à 115 en 3 x 3 gaan draaien en optie 3 is gewoon ook 125kg gaan doen, maar met sleeves en diepte behouden.

Verder ook het idee om volgende week een deload in te plannen. Idee dat ik het wel nodig heb.

Beetje twijfel of ik nog voor 125kg wil gaan of niet. Of ik zou moeten overgaan op parallel squats, maar weet niet of ik zo maar kan overgaan. Ik squat allang best diep. Andere optie is terug verlagen naar 110 à 115 en 3 x 3 gaan draaien en optie 3 is gewoon ook 125kg gaan doen, maar met sleeves en diepte behouden.

Verder ook het idee om volgende week een deload in te plannen. Idee dat ik het wel nodig heb.
Of een dag of 5 geen squat, dan poging tot de 125 en daarna deload? :D

• #1.360
Of een dag of 5 geen squat, dan poging tot de 125 en daarna deload? :D
Kan in principe nog tot falen gaan ja en dan deload inlassen. Tussen squat zit vaak altijd wel een week normaal. Zou wel vet zijn om highbar toch nog zo hoog uit te komen. Lowbar met sleeves is 130kg 5 x 5 en met sleeves en belt 140kg 5 x 5. Is misschien wel interessant om het verschil te zien in resultaat.

Vooral interessant hier is het feit dat knee sleeves enorm veel verschil geven. Heb het al eens aangegeven, maar ook vandaag was de neiging om ze aan te trekken aanwezig. Ik voel me en ben met sleeves gwn sterker.

Terug
Naar boven