MuscleMeat

33 LOG

Ik vind zelf cheat curls beter werken dan dropsets. De reden is dat cheatcurls ook op het ergonomisch sterke gedeelte van de bewegingsbaan de biceps trainen.
*Excentrische

Maar klopt. Doe ze zelf ook 2x per week.
Gewicht pakken dat je 5-7x strikt kunt curlen. Daarna omhoog cheaten en dan zo langzaam mogelijk laten zakken voor excentrische overload, tot een rep of 10-12. Doet pijn die oefening... Top oefening!

*Excentrische

Maar klopt. Doe ze zelf ook 2x per week.
Gewicht pakken dat je 5-7x strikt kunt curlen. Daarna omhoog cheaten en dan zo langzaam mogelijk laten zakken voor excentrische overload, tot een rep of 10-12. Doet pijn die oefening... Top oefening!
Vind cheatcurls leuk maar natuurlijk alleen met ez bar, normaale stang of db's voelen ruk.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.304
Ja mannen. Ik moet eerlijk toegeven dat ik 1 niet consequent ben als het gaat om biceps. Nu die cheat curls er maar eens inkrijgen dan en knallen 😀. Vele beginners curlen meer dan ik hahaha. Komt goed.

@MetalNDeadlifts
@Schwarzeneggertje
@PartyMarty

Ja mannen. Ik moet eerlijk toegeven dat ik 1 niet consequent ben als het gaat om biceps. Nu die cheat curls er maar eens inkrijgen dan en knallen 😀. Vele beginners curlen meer dan ik hahaha. Komt goed.

@MetalNDeadlifts
@Schwarzeneggertje
@PartyMarty
Vind biceps trainen ook kut en zit meestal 45min lang smoesjes te verzinnen waarom ik ze niet zou hoeven doen... En die cheat curls maken dat alleen maar erger :roflol: het is een top oefening voor je biceps maar leuk vind ik hem zeker niet.

reverse db curls/forced hammercurls/forced seated db preacher curl - that will do the trick ;) (dat deed het bij mij tenminste)

Doe zelf voor biceps: chin-ups, ez-bar cheat curls, incline curls en incline hammer curls. Voor die laatste 2 doe ik wel vaak "walking the rack". Dus beginnen met 10kg tot falen, dan 8, 6,4 etc. Lekker pompen :)

• #1.308
06/03/2022

Borst triceps

Incline dumbell benchpress:
12kg x? X 2
20kg x 8
30kg x 5
42kg x 8 x 2 sets
42kg x 7 x 1 set
f**k niet uitgekregen :p dus maar even gas terug nemen en naar een lagere Incline overgaan eventueel.

Flat dumbell benchpress: paused
28kg x 8 x 3 sets

Incline barbell benchpress: paused
67.5kg x 8
67.5kg x 7
67.5kg x 6
Ook hier wat aanpassen en eventueel wat lager in gewicht gaan.

Dips:
BW x 8
BW +14kg x 8 x 2 sets

Rope triceps pushdowns:
23kg x 8 x 3 sets

Standing Peck deck: paused at end of rom
79kg x 8 x 3 sets

Superset barbell curl:
20kg x 15
25kg x 8
30kg x 8

Kaars uit en naar huis

Goed bezig kerel! Keep it going :D

• #1.310
Goed bezig kerel! Keep it going :D
Ja het jaar is nog lang, thx man ! Beetje uit de comfortzone door her en der pauzes erin en wat meer isoleren. Hopelijk brengt het wat op! Het squatten zonder kniesleeves is vooral wel een mooie mijlpaal. Sinds mijn blessure jaren terug altijd bang gehad zonder en nu volgende keer ga ik setjes draaien met 120kg squat dus wel blij.

• #1.311
Na iets langer dan gepland wegens onvoorziene fast-food uitjes. Dan toch de bietenburgers gebakken @neet61

De typische grondsmaak valt wel mee. Is het lekker? Nee niet zo. Ik eet het maar snel op. Eraan ruiken was voor mij een no go. Het opeten gaat wel haha.

IMG_20220306_171802.jpg

Na iets langer dan gepland wegens onvoorziene fast-food uitjes. Dan toch de bietenburgers gebakken @neet61

De typische grondsmaak valt wel mee. Is het lekker? Nee niet zo. Ik eet het maar snel op. Eraan ruiken was voor mij een no go. Het opeten gaat wel haha.

IMG_20220306_171802.jpg
Kilo saus erover en smaakt (goed?)

Ik hoor onze vrienden in België zo vaak over andalouse.... nog steeds geen idee wat voor saus dat is :roflol:
Dat moet je ook niet willen weten :p Het komt uit grote emmers met een perspompje en is prima bij frietwaren....
En wij hebben weer ravigotte, weet ook geen mens wat daar in zit :lol:

• #1.319
Ik hoor onze vrienden in België zo vaak over andalouse.... nog steeds geen idee wat voor saus dat is :roflol:
Is een pikantere vorm van cocktailsaus :p

Heb pas in NL een friet special besteld en die vroeg me of ik daar satesaus bij wou. Ik verbaasd en maar ja gezegd. Damm was wel lekker

• #1.320
De standaard holt achteruit in België :D
Ja ik haal het kookniveau ver omlaag, dat klopt :p.

Ik spendeer niet graag teveel tijd aan dingen die ik toch niet graag doe. En eten ja gelukkig heb ik nog mijn maaltijd op het werk die afwisselt en mijn fast-food in het weekend.

Terug
Naar boven