MuscleMeat

33 LOG

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.421
Volg je een program of doe je zelf iets?
Doe zelf maar iets tot ik tevreden ben en dat als basis kan dienen. Daarmee niks vaststaand. Enkel de sq,dl, BP en ohp is volgens 5 3 1. De rest is gewoon proberen zo leuk mogelijk bezig te zijn en er plezier in te krijgen

Ik ging normaal op mijn 30 al aan mijn conditie werken, maar liever laat dan nooit. Met mijn fysiek ben ik allang tevreden enkel fitter voelen zou nog goed zijn

• #1.422
15/04/2022

Deload

Squats tot 82.5kg x 5 en deadlift tot 100kg x 5 en dat was het zo wat. Volgende week woensdag à donderdag wel terug denk.

Zo, even een tandje terug? :p

Ja tanden bijten, week 4 is een deload haha. Of ik deze echt nodig heb is de vraag. Op gevoel zou ik deze deload nooit gedaan hebben.
4 weken is vaak wat vroeg. Meeste programs doen een deload na 6 weken. Ik kan deze meestal wel gebruiken.

Met die gewicht waar jij mee speelt snap ik dat.
Opzich boeit dat niet zoveel. Want zwaar is zwaar. Of dat nu voor mij 220kg of voor jou bv 160kg is. Iedereen zit op een ander niveau maar je lichaam word wel belast. Rpe9 blijft rpe9 bijvoorbeeld.

Maar 30 zit ng niet op zijn oude niveau ook.

Btw wat daar van klopt weet ik ook niet, ik lul ook maar wat xD

deload moet je doen als je vastzit met gewichten die je niet meer kunt verhogen maar ook voor even rust voor je hele systeem.
ik doet het toch wel elke 8 weken soms eerder ligt eraan hoe zwaar ik ben gegaan de laaste tijd, het kan iig geen kwaad ;)

deload moet je doen als je vastzit met gewichten die je niet meer kunt verhogen maar ook voor even rust voor je hele systeem.
ik doet het toch wel elke 8 weken soms eerder ligt eraan hoe zwaar ik ben gegaan de laaste tijd, het kan iig geen kwaad ;)
Klopt helemaal, ik pak zelf liever een deload te vroeg dan te laat :) Maar is al ff geleden omdat ik nu een goed schema en goed eet. Toevallig aankomende week een deload, kan hem wel gebruiken na een half jaar hahaha.

• #1.432
Ja binnen dit schema is het telkens week 4. Nu als ik jullie meningen lees dan volgt dit ook wel mijn gevoel dat dit te vroeg is en wat onnodig.
1 omdat ik qua RPE het nog easy had. Zwaarste set was op bench en dat was zeker geen rpe9, maar eerder 7 à 8. Dit was op +5 dus m.a.w. 5 reps meer.

Dus voor nu skip ik dan de deload, maar ga ik deze wel doen op week 8 voor nu. Daartegen val ik in mijn 3de verhoging bij die 531. Het zal ook afhangen van mijn RPE, want als ik een bench set met 112.5kg op 1+ moet doen en ik doe maar 1 ja dan kan dat best easy.

Bedankt voor de raad. Is ook de reden waarom ik hier zit. De grootste reden van deze deload was van ach ik zal het schema maar volgen :p. Vorige keer ging ik op elke + set all out. Wel mooie rep prs verbroken, maar dat werd te gek na een paar maanden en was ik opgebrand haha. Eigen schuld wel. Dus nu gwn maar bewust zijn

@MetalNDeadlifts
@psycomantje
@HardcoreMachine

Ja binnen dit schema is het telkens week 4. Nu als ik jullie meningen lees dan volgt dit ook wel mijn gevoel dat dit te vroeg is en wat onnodig.
1 omdat ik qua RPE het nog easy had. Zwaarste set was op bench en dat was zeker geen rpe9, maar eerder 7 à 8. Dit was op +5 dus m.a.w. 5 reps meer.

Dus voor nu skip ik dan de deload, maar ga ik deze wel doen op week 8 voor nu. Daartegen val ik in mijn 3de verhoging bij die 531. Het zal ook afhangen van mijn RPE, want als ik een bench set met 112.5kg op 1+ moet doen en ik doe maar 1 ja dan kan dat best easy.

Bedankt voor de raad. Is ook de reden waarom ik hier zit. De grootste reden van deze deload was van ach ik zal het schema maar volgen :p. Vorige keer ging ik op elke + set all out. Wel mooie rep prs verbroken, maar dat werd te gek na een paar maanden en was ik opgebrand haha. Eigen schuld wel. Dus nu gwn maar bewust zijn

@MetalNDeadlifts
@psycomantje
@HardcoreMachine
Precies het zelfde met de 'echte' 5/3/1 schema, elke 4de week een deload maar ik vind dat echt te veel. Ik ga zelf voor de 6-9 weken. En als het kan nog meer!

• #1.434
16/04/2022

Deadlift beltless
20kg x
60kg x 5
80kg x 5

105kg x 5
122.5kg x 5
140kg x 5 +2

Een +2 lijkt me voor nu behouden genoeg.

Deadlift 60 a 40kg + pull ups 6 à 8 reps + pendlay/bor 8 a 10 reps voor 4 sets

Afgesloten met een arm fiets machine? Dit voelde enorm goed. Heeft 2 richtingen, maar dit ding voelde als goud. Een 15 tal minuten.

Ik wou nog roeien, maar conditioneel nog even wat terughoudend zijn. We hebben tijd.

Ondertussen ook sportschoenen besteld als ik eens wil lopen dat dit ook kan. Enkel daar heb ik mijn bedenkingen met mijn patellapezen. Gaat hoofdzakelijk schrik zijn, maar ben na al die jaren nog steeds op mijn hoede.

• #1.435
17/04/2022

Benchpress
80kg x 3
92.5kg x 3
105kg x 3
Helemaal off qua techniek op die laatste set. Zat te fel naar voren met de barbell bij een rep. Wel allemaal paused.

Larsen press
60kg x 8 paused

4 sets bw dips combo met pompen. Alles 6 a 8 reps.

Tricep rope pushdowns 4.5kg - triceps pompen - triceps rope pushdowns
3 sets 8 a 12 reps op de pushdowns en pompen 6 à 10 reps

Geen top training, maar werk done

17/04/2022

Benchpress
80kg x 3
92.5kg x 3
105kg x 3
Helemaal off qua techniek op die laatste set. Zat te fel naar voren met de barbell bij een rep. Wel allemaal paused.

Larsen press
60kg x 8 paused

4 sets bw dips combo met pompen. Alles 6 a 8 reps.

Tricep rope pushdowns 4.5kg - triceps pompen - triceps rope pushdowns
3 sets 8 a 12 reps op de pushdowns en pompen 6 à 10 reps

Geen top training, maar werk done

Wat is pompen?

• #1.438
19/04/2022

Ik schrik altijd hoeveel mensen er effectief om half 11 gaan trainen. Hwrs mede door de hogeschool vlakbij.

Squats
90kg x 5
105kg x 5
120kg x 5 +2 belt

Sleeves was ik vergeten. Toch liever met.
80kg x 5
60kg x 5
Die laatste 2 sets goed paused en zo diep mogelijk.

Leg extension en curl lichte setjes.

Dan conditioneel met de slede, touwen, wandelen met 20kg schijven, sprintjes, front squats en step ups etc. Enorm brak nu

Terug
Naar boven