MuscleMeat

33 LOG

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.781
2 september 2023

Klammig zoals altijd in deze gym. Bij 60kg goed aan het zweten al.

Had nieuwe schoenen besteld de reebok legacy lifter 3. Een zwaardere schoen met een hogere hak. Hier de opwarming mee gedaan en voor werksets terug overgegaan naar mijn adidas powerlift schoen. Had ik beter niet gedaan lijkt me. Laatste set 2 laatste reps van de grond gekomen. Zie je op vid duidelijk. Ook sets daarvoor waren niet helemaal top.

De legacy lifter zorgde ervoor dat de focus meer op de hiel lag (denk ik). Dit was ik niet gewoon. Nu swat kan blijven zagen. Volgende week zullen we weer zien, maar gewoon met de adidas schoenen en dan die tenen de grond in god***domme.

Squat
20kg x 2 sets
40kg x 5
60kg x 5
80kg x 5
100kg x 5
110kg x 1
120kg x 1
130kg x 1
135kg x 1 adidas

Werkset
157.5kg x 3 REP PR
157.5kg x 3
157.5kg x 3 VPR VID

Eerlijkshalve wel het meeste aantal reps ooit gedaan op dit gewicht, alsook meeste volume.

100kg x 10 beltless

Ben ook na squats doorgegaan. Ik was eigenlijk beetje pissig. Nu het relativeren is wel bezig :p.

Bijlagen

• VID_20230902_130857_480x270.mp4
    3,9 MB
Mooi squat vpr! En lekker gevochten. Mss wat kleine dingetjes, tijdens je walkout en erna ben je vrij 'los' en wiebelig. Dan adem je en vertrek je direct.
Mss wat op letten dat je meer locked in staat en alles stil staat, dan rustig bracen en gaan. (Het lijkt ook of je veel in je borst ademt? Ofwel is het omdat je belt zo strak is)

• #1.783
Mooi squat vpr! En lekker gevochten. Mss wat kleine dingetjes, tijdens je walkout en erna ben je vrij 'los' en wiebelig. Dan adem je en vertrek je direct.
Mss wat op letten dat je meer locked in staat en alles stil staat, dan rustig bracen en gaan. (Het lijkt ook of je veel in je borst ademt? Ofwel is het omdat je belt zo strak is)

Belt bewust niet superstrak. Enkel ademen lukte me minder goed weet niet of dit lag aan de klammigheid of gewoon niet mijn dag. Realiseer me nu je dit zegt ook weinig core heb gebruik. Dus verkeerd geademd f**k. Niet gerealiseerd, helaas. Dus idd dat ademen pakken we mee haha.

en over dat bracen ja volg je helemaal. Die keypoints ga ik ff meepakken allemaal weer. Je hebt helemaal gelijk. Heb ook 2x opgemerkt dat barbell scheef kwam.

Swat volgende week een nieuwe hopelijk betere week. Btw feedback word hard geapprecieerd.

Laatst bewerkt:
  • #1.784
3 september 2023

Slecht opgestaan. Maag troebel, keelpijn, maar vooral energieloos. Gegeten en alsnog training aangevat, omdat ik beter leek. Was dit de beste beslissing, nee maar nog al trainingen gehad die beter waren dan verwacht. Nu was dit helemaal niet zo.

Idee voor nu is ofwel tussentijdse deload en trainingen weer aanvatten week later. Of is helemaal niets doen? Hangt ook beetje af van hoe ik me morgen voel en dag erna. Ik zou dinsdag 180kg 3 x 3 willen draaien, maar als ik nog ziek ben heeft dat uberhaupt weinig nut. Wat denk jij? @psycomantje ?

Kwestie een plan te hebben en mezelf niet kapot te trainen voor niks.

Overheadpress
20kg x 13
30kg x 6
40kg x 8
50kg x 3
60kg x 1
70kg x 1

Werkset
85kg x 2 REP PR
85kg x 1 VPR
85kg x F
Had op die laatste nog 1 rep gewilt, maar de fut was er niet. Die vibe van vorige week en die agressie en controle was er niet. Maar mag niet klagen.

Side raises
5kg x 20
7kg x 15
9kg x 15

Zolang ik geen koorts heb probeer ik te trainen, vanaf ik koorts maak stop ik echt de training ook even. Intussen tijd zou ik niet teveel op voorhand plannen qua deloads enzo maar vooral de dag zelf aanvoelen (want soms gaat het echt goed ookal voel je je minder). Gaat de warmup goed doe je gewoon verder, voel je in de warmup dat alles echt enorm zwaar is ga je gewoon wat lichter in gewicht maar probeer mss wel je volume af te werken. Dat ik hoe ik het dan doe toch.

• #1.786
Zolang ik geen koorts heb probeer ik te trainen, vanaf ik koorts maak stop ik echt de training ook even. Intussen tijd zou ik niet teveel op voorhand plannen qua deloads enzo maar vooral de dag zelf aanvoelen (want soms gaat het echt goed ookal voel je je minder). Gaat de warmup goed doe je gewoon verder, voel je in de warmup dat alles echt enorm zwaar is ga je gewoon wat lichter in gewicht maar probeer mss wel je volume af te werken. Dat ik hoe ik het dan doe toch.
Oke doe ik iets mee dan thanks

• #1.787
Ja boys serieus ziek. Ik dacht dat het zoals gisteren het wel ging zijn. Nu keel ultradik, hoestje als een zeehond en de energie heeft mijn lichaam verlaten :p. Enige voordeel is dat ik die luie jobstudent vandaag dan niet hoef op te leren.

Aie. Heel veel beterschap

Beterschap!

Ja klopt. Nooit aspiraties gehad om te kuren, zelfs niet toen ik jonger was. Nu ik al zolang bezig ben zou ik die natty status niet willen opgeven. Ben daar enigzins wel fier op.
Helemaal mee eens. En je bent erg sterk voor je stats!

• #1.792
Update

Ik die dacht goed ziek te zijn. Is enkel erger geworden die maandag. Dus zit ook hele week thuis van werk. Keel dik en paar dagen mijn koorts gehad. Wel goed blijven eten en afvallen zal zeker niet gebeuren :p.

Zou graag dit weekend ofja morgen rustig door de dl, sq, bp en ohp gaan. Heel licht en dan verder zien.

Beterschap, doe het niet te gek dan in de gym

• #1.795
9 september 2023

Training was wel oke en voelde zo ook wel. Komende week start ik terug, maar hwrs gewoon nieuw schema gemakshalve, omdat keel momenteel nog steeds dik staat.

Deze x op de squat en deadlift 5kg wekelijks laten toenemen.

Doel deadlift 172.5kg x 5 x 3 sets
Doel squat 150kg x 5 x 3 sets
Doel Ohp 77.5kg x 5 x 3 sets
Doel Benchpress 112.5kg x 5 x 3 sets

Deadlift
20kg x?
40kg x 5
60kg x 5
80kg x 5
100kg x 5

Squat
20kg x?
40kg x 5
60kg x 5
80kg x 5

Ohp
20kg x 5
30kg x 5
40kg x 5

Benchpress
20kg x 5
40kg x 5
60kg x 5

Dat zijn al betere sprongen. 2.5kg op squat, dl is best laag.

• #1.797
Dat zijn al betere sprongen. 2.5kg op squat, dl is best laag.
Is op basis van jouw raad hoor, haha. Dan kan ik door die 5kg stappen nog voldoende laag starten ook en voelt wat motiverender.

Nu nog aan het denken hoeveel weken ik ga draaien. 6 weken nog niet gedaan, maar lijkt me mss weinig.

Is op basis van jouw raad hoor, haha. Dan kan ik door die 5kg stappen nog voldoende laag starten ook en voelt wat motiverender.

Nu nog aan het denken hoeveel weken ik ga draaien. 6 weken nog niet gedaan, maar lijkt me mss weinig.
Onze coach werkt altijd in blokken van 6 weken. Als de progressie in de ene 6 weken echt enorm goed was, dan word die blok herhaald, onder het moto never change a winning team. Zo heb ik eens 3 keer dezelfde blok gedraaid. En anders veranderd het wat.

• #1.799
Onze coach werkt altijd in blokken van 6 weken. Als de progressie in de ene 6 weken echt enorm goed was, dan word die blok herhaald, onder het moto never change a winning team. Zo heb ik eens 3 keer dezelfde blok gedraaid. En anders veranderd het wat.
Hmm ok interesting. En om winst te pakken zoek ik nu +2.5kg te doen op de deadlift voor 3 sets 5 reps of zou ik dan ook eerder gaan voor +5kg en gaan voor de 175kg.

Hmm ok interesting. En om winst te pakken zoek ik nu +2.5kg te doen op de deadlift voor 3 sets 5 reps of zou ik dan ook eerder gaan voor +5kg en gaan voor de 175kg.
Onze coach probeerd wel vaak dingen uit ook, dit is bv nu mijn 3de of 4de peaking met hem, en tis al altijd anders geweest. Nu lijkt het wel of we een goeie gevonden hebben, dus mogelijks word het volgende wedstrijd dezelfde :) maar ook in volume trainingen worden er vaak andere aanpakken gebruikt.

Ik denk dat 2.5kg meer op een deadlift je niet gaat breken. Je laatste deadlift filmpje dat ik gezien heb zag er easy uit maar herinner me het gewicht er niet op. Je kan je altijd last minute aanpassen. Opwarmen om als werkset 175 te doen. Twijfel je toch echt pak je 172.5.

Terug
Naar boven