Fitness Seller

33 LOG

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.842
Je bent lekker bezig..

Klopt het dat ik ook butwink zie?
Thanks!
Butwink gelukkig nooit last van gehad. Zie het zelf ook niet op de vid. Ook nooit last gehad van onderrug. Wel ga ik vaak redelijk diep. Idee is zoals bij rep 4 wel de rug te gebruiken.

Overdreven hip shift wel eens, maar ook dankzij de opmerking van @psycomantje gerealiseerd. en zoals nu weer een extra leermoment om mijn rug wel te gebruiken en dan pas de heupen te laten volgen. Ben benieuwd deze week of ik er effectief mee weg ga zijn.

Verder wat meer spanning en gevoel proberen te creëren want ga nogal snel gewoon de hole in terwijl ik vaak denk van rond par te blijven. Dit neem ik volgende keer ook mee. Zullen zien wat deze week gaat geven. Benen zijn wel echt naar de gort.

Ook licht idee om trainingen wat te verplaatsen om zeker frisse benen te hebben.

• #1.843
Vandaag ook maar eens op de loopband gestaan. Interval sessie met max 9 km/u afwisselende met wandelen. Weet niet of ik verder iets mee zal doen haha :p.

Thanks!
Butwink gelukkig nooit last van gehad. Zie het zelf ook niet op de vid.
You're welcome. Dan zal het aan mij liggen.

Overdreven hip shift wel eens, maar ook dankzij de opmerking van @psycomantje gerealiseerd. en zoals nu weer een extra leermoment om mijn rug wel te gebruiken en dan pas de heupen te laten volgen.
Interessant.. daar zou ik nooit aan hebben gedacht bij een hip shift, maar het komt niet onlogisch op me over.

Ook licht idee om trainingen wat te verplaatsen om zeker frisse benen te hebben.
Wellicht niet onverstandig,

Zet 'm op!

En weer PR's, goed bezig nog altijd!

• #1.846
17 oktober 2023

Normaal niet de bedoeling dat ik vandaag naar de gym kon. Change of plans en dus maar bench op het programma. Deadlift mentaal nog niet ready.

Benchpress
20kg x 8
40kg x?
60kg x 5
70kg x 3
80kg x 2
90kg x 1
100kg x 1

Werkset kinda paused
110kg x 5
110kg x 5
110kg x 5
Grotendeels nog paused hoor, maar ga er ook niet voor liegen dat pauzes wel korter zitten nu. Ook beetje zoals vorige blocks. 1ste set was dik motiverend en laatste rep van laatste set dikke pauze. Die paused reps zijn momenteel wel van dikke meerwaarde.

80kg x 15

High incline dumbell bench
20kg x 12 slow
20kg x 10 alternate per 2 reps

Side raises
6kg x 20
8kg x 15
10kg x 12
Dood naast het lichaam. Doe ze nooit voorlangs.

Rear delt raises dumbell seated
6kg x 12 x 2

• #1.847
18 oktober 2023

Deadlift
20kg x?
60kg x 5
100kg x 5
120kg x 3
140kg x 1
160kg x 1

Werksets
175kg x 5 REP PR
175kg x 5
175kg x 5 VID VPR
Dit was zonder te liegen enorm zwaar. Die topsets zijn in mijn ogen vaak meer mentaal dan fysiek. Want de fysiek is er, je moet er wel doorheen. Enorm voldaan om deze te kunnen pakken! Technisch begon alles wel kut te worden ook dus voor volgende week idee om 1 set of 2 sets te draaien met 180kg.

Bent over rows paralel
60kg x 8 x 3 sets

Pull ups bw
X8
X6
X6

Cable row v handed
39kg x 8

Ik had het wel gehad.

Bijlagen

• VID_20231018_121336_428x240.mp4
    4,5 MB
Sterke deadlift! :flexbiceps:

Mooi pr!

• #1.852
Bedoeling om de squat, maar ook de ohp en bench te gaan filmen voor komende week.

De squat ga ik tijdens de opwarming met WL analysis app bekijken of ik mijn rug in de barbell krijg geduwd voor een meer gunstige barpath. Diepte net iet minder proberen te pakken. Hier proberen zo ver mogelijk te geraken met 155kg. Elke set 5 reps zal winst zijn.

Ohp zal tevens eerste keer zijn deze block met de riem aan. Hopelijk hier doorbreken tot 77.5kg x 5 3 sets.

Bench voelt samen met de ohp zeker doenbaar deze block. Als ohp komende training lukt ga ik voor de 80kg x 5 op 1 of 2 sets. Vermoed wel dat deze zal breken. Bench als ik de 112.5kg rondkrijg ook de 115kg doen voor max 2 sets.

Bw zal rond de 80 a 81kg zijn. Bedoeling nog steeds voor volgend jaar om naar die 75kg bw te gaan.

Wel wat dezelfde puntjes als bij squat. Spanning. Je schouders in je oksels trekken (daardoor spannen je lats op). En volgens mij start de bar ook ver van je schenen. Ik kan heel je voet zien en zie ook dat je dan tijdens je lift heel snel de bar naar achter trekt. Maar hoe verder van je lichaam je start hoe moeilijker jenhet maak.

• #1.854
Wel wat dezelfde puntjes als bij squat. Spanning. Je schouders in je oksels trekken (daardoor spannen je lats op). En volgens mij start de bar ook ver van je schenen. Ik kan heel je voet zien en zie ook dat je dan tijdens je lift heel snel de bar naar achter trekt. Maar hoe verder van je lichaam je start hoe moeilijker jenhet maak.
Jup klopt helemaal :p technisch was ik niet op mijn best deze x. Lift off lang geleden dat hij nog zo slecht was en afschuwelijk ver van men schenen. Set 2 en set 3 btw. Voelde wel creepy en zo van f**k haha. en lats ja aanvankelijk nog aan ged8 hoor voor ik begon, maar niks mee gedaan. Till next time dan maar weer.

Ik ga je volgende x een mooie 180kg proberen te geven haha.

Jup klopt helemaal :p technisch was ik niet op mijn best deze x. Lift off lang geleden dat hij nog zo slecht was en afschuwelijk ver van men schenen. Set 2 en set 3 btw. Voelde wel creepy en zo van f**k haha. en lats ja aanvankelijk nog aan ged8 hoor voor ik begon, maar niks mee gedaan. Till next time dan maar weer.

Je had men squats moeten zien gisteren 🤣 tzit ook allemaal in men kop wat ik moet doen maar er kwam nieks van in huis haha

Zou wat meer tijd besteden aan je voorbereiding kunnen helpen?

• #1.857
Zou wat meer tijd besteden aan je voorbereiding kunnen helpen?
Een beetje te snel zonder nadenken idd. Alhoewel ik vaak de keypoints herhaal in mijn hoofd voor ik begin, maar dat is nooit een garantie heb ik al gemerkt. Hangt ook van dag tot dag af natuurlijk. De ene dag is de andere niet als het over het technisch aspect gaat.

Keypoints die ik vaak hanteer
Lats activeren
Triceps spanning extern roteren
Beginpunt spanning hamstrings
Voeten/tenen grond krommen
Chest up, ademen, neutrale hoofdpositie
Barbell mid foot en barbell tegen de schenen krijgen

Verder is dat ook het leuke buiten het trainen om, om jezelf te analyseren.

Morgen squats heb ik mijn aandachtspunten ook al klaar. Zullen zien hoe dat loopt want op zich zijn de weights ook zo hoog dat technisch sowieso al wat moeilijker is.

Een beetje te snel zonder nadenken idd.
Vooropgesteld dat ik het struikelblok goed herken van mezelf; de voorbereiding is het belangrijkste onderdeel van de lift.
Er gaat een hoop energie verloren als je 'm de eerste keer zo omhoog trekt, en je onderrug krijgt onnodig veel te verduren.
Hetzelfde geldt voor dat je de onderrug volgens mij als hefboom gebruikt, en de stang eerst omhoog en vervolgens naar achteren trekt
Ik zou proberen de heupen meer als scharnierpunt te gebruiken. Kan het zijn dat je lats niet sterk genoeg zijn?
Hiernaast is het misschien een idee om een (andere) routine te maken van de voorbereiding.
Als er een tussenwervelschijf uitnaait ben je de sigaar.

Laatst bewerkt:
  • #1.859
Vooropgesteld dat ik het struikelblok goed herken van mezelf; de voorbereiding is het belangrijkste onderdeel van de lift.
Er gaat een hoop energie verloren als je 'm de eerste keer zo omhoog trekt, en je onderrug krijgt onnodig veel te verduren.
Hetzelfde geldt voor dat je de onderrug volgens mij als hefboom gebruikt, en de stang eerst omhoog en vervolgens naar achteren trekt
Ik zou proberen de heupen meer als scharnierpunt te gebruiken. Kan het zijn dat je lats niet sterk genoeg zijn?
Hiernaast is het misschien een idee om een (andere) routine te maken van de voorbereiding.
Als er een tussenwervelschijf uitnaait ben je de sigaar.

Thanks voor de feedback, maar ik weet wat me te doen staat haha. En dat laatste is zeker niet de bedoeling.

• #1.860
21 oktober 2023

Squats even herbekeken en ook bepaald dat de 150kg mijn laatste week was. Toch nog even 155kg geprobeerd met idee van 1 set. Aangezien dat volume met de 150kg al aanzienlijk was. Nu ik dit als referentie heb ga ik nog voorzichtiger omgaan met volume. Nog te bekijken. Idee is vooral hoge gewichten gewend blijven met dusdanig rpe die niet te hoog ligt.

Verder wil ik meer buik trainen, maar hou dit vaak niet lang vol :p.

Nu nog mooie ohp sets en bench sets in het verschiet!

Squats
20kg x?
60kg x 5
80kg x 5
100kg x 5
120kg x 1
130kg x 1
140kg x 1

Werkset
155kg x 4 +1fail REP PR
Ik had 5 nog graag gehad, maar mooi gefaald :p.

100kg x 10
80kg x 10
60kg x 10

Terug
Naar boven