XXL Nutrition

4-5 uur slaap per nacht

geen zorgen, gewoon compenseren met naps.. heb hetzelfde meegemaakt en na een jaartje crash je en dan zit je al gauw aan de 8 uur slaap

Ik ga rond 23.00 slapen tot een uur of 5 dus denk dat meerdere mensen kort slapen, maar of het gezond is weet ik niet. Want in het weekend ben ik tot een uur of 11 instaat om iets te doen, de rest lamballen. Vooral denlaatste uur voor je gaat dlapen niet met je telefoonnspelen of films kijken ofzo, gewoon lrkker in bed liggen en een tijdschrift lezen

van zma slaap ik echt als en baby aleen ik val wel meteen in een fcking diepe slaap dan hoor ik me wekker en niet eens meer totay me moeder me een klap uitdeelt :D

ik slaap ong. 6 uur p. nacht maar niet constant moet er minimaal 2x uit om te plassen door de kwark en slaap erg onrustig dan de hele dag werken 7.5 uur excl. reistijd erg fysiek werk

maar slaap na het eten een klein uurtje op de bank das heerlijk en daarna trainen anders trek ik het echt niet hoor

opa

same here, slaap van 11 uur savonds tot uur of half 4 snachts, daarna klaarwakker. ZMA hielp niet om de slaap te verlengen, enkel om dieper te slapen. Echter totaal niet uitgerust, werk begint er nu ook onder te lijden.

Ga morgen beginnen met GABA na dit als tip te hebben ontvangen.

mijn vriend heeft het zelfde, en na zijn nachtdiensten is het helemaal drama omdat hij dan bijna niet meer kan terug schakelen.

Ik heb een hoop gelezen over hoe je nu het beste in slaap kan komen en door kan blijven slapen.
Het woelen en draaien, het denken aan van alles en dialoogjes in je hoofd voeren ligt aan het feit dat je je bed een stresszone hebt gemaakt.
Stom gezegd, moet je je bed en je slaapkamer dus ontstressen.

- Als je niet meer kan slapen, ga direct uit bed en ga iets nuttigs doen, ook al is het maar voor vijf minuten (afwas, kat kammen)
Daarna weer terug in bed.
Dit proces herhalen tot je in slaap valt.

- Zorg dat er geen troep ligt in je slaapkamer want dat leid af (ik heb mijn kledingkast in een andere kamer staan, want ik heb er nog al een handje van om kleding neer te smijten en als ik in bed lig krijg ik een onbeheersbare drang om alles weer netjes op te bergen)

Ga uit bed en neem alsnog die warme douche

verder helpen alle eerder genoemde tips zoals geen tv/telefoon vlak voor het slapen gaan ook

kijk ook eens hier: http://www.valdispert.nl/nl/valdispert-assortiment.aspx

je moet echt gaan zorgen dat je wat meer nachtrust krijgt, want als je zo intensief sport moet je ook genoeg rust krijgen om te herstellen.

Misschien inkoppertje; maar een degelijk matras en kussen kunnen zeker het verschil maken...

Al aardig oud topic inmiddels, maar goed. Als ik fatburners gebruik dan slaap ik ook niet. Eerste paar dagen gaan nog wel maar daarna slaap ik steeds rotter in en word ik ook 's nachts wakker. Is het echt niet waard voor mij. Overigens wel nog met DMAA.

ik slik nu ook elke ochtend ripped fatburner en drink coffee en dan heb ik wel weer meer energie.

is dit erg op lange termijn?
ik ben soms bang dat ik een hartstilstand krijg.

Cafeïne heeft een halveringstijd van ongeveer 5 uur. Zit tijdens je slaap nog in je bloed. Van cafeïne gaat je hart sneller kloppen, hoort juist langzaam te zijn in je slaap.
Vecht je vermoeidheid niet tegen met stimulerende dranken/pillen, uiteindelijk crash je vanzelf wel. Had vroeger ook probleem, nu gewoon een slaapritme. Gewoon stoppen met die fatburners, vraag me af of ze uberhaupt werken als je er niet door kan slapen.

Wat doe je precies nadat je wakker wordt? Als je moet pissen gewoon minder drinken voor t slapen gaan.

http://www.thuisarts.nl/slaapproblemen/ik-wil-iets-doen-aan-mijn-slaapprobleem

-verwijdert-

ik heb gemerkt dat als ik 10-15 minuut strek dan dat ik gelijk direct kan slapen als ik wakker word

ik heb gemerkt dat als ik 10-15 minuut strek dan dat ik gelijk direct kan slapen als ik wakker word

ik kan altijd meteen weer slapen als ik wakker wordt, daar hoef ik niet voor te gaan stretchen

---------- Toegevoegd om 13:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:54 ----------

OT:

Ritme is key, als ik naar school ga heb ik genoeg met 6 uur per nacht. Als ik in stage of de vakantie onregelmatige diensten heb red ik het niet met 6 per keer.

Ik heb laatst 2 weken slecht geslapen. Of ik nou 7 of 9 uur sliep, me aan sleepcycles hield of niet. Vroeg naar bed ging of juist later, ik werd gewoon futloos wakker. Had ook echt niet de energie om te sporten en dat heeft me echt uit m'n ritme gehaald.

Vroeger rookte ik veel wiet en daardoor slaap je uiteraard wel lekker, maar je wordt er niet bepaald fitter van. Toch merk ik dat als ik +-3 weken niet heb geblowd m'n nuchtere slaap er echt op achteruit gaat, ook al heb ik geen last van stress ed. Vervolgens maar weer eens eentje gedraaid voor 't slapen en was daarna gewoon mezelf weer. Zal toch een bepaalde soort ontspanning zijn want ook al voel ik me na 't sporten heel relaxt, dat hielp dan weer niet.

Ik heb laatst 2 weken slecht geslapen. Of ik nou 7 of 9 uur sliep, me aan sleepcycles hield of niet. Vroeg naar bed ging of juist later, ik werd gewoon futloos wakker. Had ook echt niet de energie om te sporten en dat heeft me echt uit m'n ritme gehaald.

Vroeger rookte ik veel wiet en daardoor slaap je uiteraard wel lekker, maar je wordt er niet bepaald fitter van. Toch merk ik dat als ik +-3 weken niet heb geblowd m'n nuchtere slaap er echt op achteruit gaat, ook al heb ik geen last van stress ed. Vervolgens maar weer eens eentje gedraaid voor 't slapen en was daarna gewoon mezelf weer. Zal toch een bepaalde soort ontspanning zijn want ook al voel ik me na 't sporten heel relaxt, dat hielp dan weer niet.

Je denkt dat je dan jezelf ben, doordat je de afgelopen jaren bijna volledige stoned heb doorgebracht is dat het uitgangspunt geworden

ik sliep ook maar 4 a 5uur per nacht tot ik der echt zot van werd, ik werd gewoon agressief dat ik niet in slaap kon vallen. had dan maar slaappil genomen en sindsdien lukt het al beter om in slaap te vallen

centraal zenuwstelsel kan ook overbelast zijn, door de cortisol slaap je dan onrustig/slecht. Maar kan van alles zijn.. Ik heb ondertussen al van alles geprobeerd. Ga nu weer een 12 weeks therapie traject in (cognitieve gedragstherapie).

van zma slaap ik echt als en baby aleen ik val wel meteen in een fcking diepe slaap dan hoor ik me wekker en niet eens meer totay me moeder me een klap uitdeelt :D

zma geeft me van die dromen die net echt zijn, allemaal leuk totdat je keer een nachtmerrie hebt :o

Terug
Naar boven