- Waardering
- 5.279
- Lengte
- 1m78
- Massa
- 84kg
- Vetpercentage
- 14%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
nou ja afmaken, het zijn maar db's van 14 kg, wel langzaam en rustig uitvoeren dat dan weer wel.Nog even een extra shoulder press aan het eind om de front delts helemaal af te maken?
ja, maar dat is voor sets en reps toch? je 1RM of 2RM licht wel wat hoger.Netjes hoor, die OHP van mij blijft op 42.5 kg zitten.![]()
Ja dat is waar, die doe ik 8x. Maar als ik verder wil met OHP zal ik ook wat met rep- en gewicht range moeten varieren, en mogelijk wat nuttige assistance erbij.ja, maar dat is voor sets en reps toch? je 1RM of 2RM licht wel wat hoger.
Ik zou kijken waar mijn zwakke punten liggen. Onderin de rep? Bovenin de rep? Teveel legdrive? En daar dan gericht aan gaan werken d.m.v. slow excentrics op dat deel van de rep of partial reps na de normale reps, seated i.p.v. standing kan ook wel wat toevoegen. Nul legdrive!ik wil graag mijn ohp naar een next level brengen, vandaar wat extra schouderwerk.
Dat zou je ook wel met een elastiek aan een paal moeten kunnen als je geen cable hebt, lijkt me?Wat ook wel werkt is extra cable shoulder side raises. Dan belast je het onderste deel van de shoulder side raises rep meer. Normale shoulder side raises met DB's hebben bijna geen gewicht op het onderste deel van de rep.
Niet helemaal hetzelfde, elastiek is natuurlijk progressief tijdens de rep. Je kunt wel shoulder side raises doen terwijl je op je zij ligt.Dat zou je ook wel met een elastiek aan een paal moeten kunnen als je geen cable hebt, lijkt me?
dat klopt, een keer low reps en zwaar, en een keer wat hoger in reps en dan op 75% ofzo, is wat in de meeste schema's wel naar voren komt. en dan nog wat gepast schouderwerk erbij.Ja dat is waar, die doe ik 8x. Maar als ik verder wil met OHP zal ik ook wat met rep- en gewicht range moeten varieren, en mogelijk wat nuttige assistance erbij.
het zwakke deel is op ooghoogte bij mij, daar zijn in het verleden al mijn max efforts gestrand , zelfde gewicht en zelfde plek, nu dus de 5-6 x3 zo explosief mogelijk en de eerste rep pauzeren in die zone, daarbij dus nu die shoulderpress en in de toekomst ipv decline een incline bp erbij. en het gewoon veel doen,Ik zou kijken waar mijn zwakke punten liggen. Onderin de rep? Bovenin de rep? Teveel legdrive? En daar dan gericht aan gaan werken d.m.v. slow excentrics op dat deel van de rep of partial reps na de normale reps, seated i.p.v. standing kan ook wel wat toevoegen. Nul legdrive!
Wat ook wel werkt is extra cable shoulder side raises. Dan belast je het onderste deel van de shoulder side raises rep meer. Normale shoulder side raises met DB's hebben bijna geen gewicht op het onderste deel van de rep.
volgens mij is er geen lift waarbij je je techniek zo on point moet hebben als een ohp, als daar wat aan mankeert ben je eigenlijk al weg, false gripp heb ik eigenlijk nog nooit gedaan op hoog gewicht.De schema's wat er staan moet je maar even over lezen imo. Maar de tips ivm techniek enzo hebben mij destijds aardig geholpen.

heb gedronken tot de pijngrens,

vandaag nog wat herstel, morgen weer trainenEnjoy...maar dan wel moggu de beuk erin na al dat krachtvoer![]()