AndroidHealthClinic

Gesloten =

Logs
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Lol, die chins worden ineens een stuk zwaarder, he? :marvin:

• Topic Starter Topic Starter
ja echt, en het gaat ten koste van de vorm, ik ga ze heel erg op mijn armen trekken, geef nu toch vaker de voorkeur aan rows

ja echt, en het gaat ten koste van de vorm, ik ga ze heel erg op mijn armen trekken, geef nu toch vaker de voorkeur aan rows
Oppassen voor een tennis/golf elleboog, die kreeg ik destijds ook van chins en skullcrushers. Rows zijn gewoon prima!

Dat is goeie progressie man. Heel netjes. Ook wel een beetje vet, maar daar wordt je alleen maar sterker van :)
Deload per spiergroep klinkt mij helemaal niet gek. Ben ook benieuwd wat anderen daar van denken.

training 16-11

squat
75 kg
11-12-11-10=44 reps

ohp
1x5x40 kg
1x5x50 kg
5x3x52.5 kg
beetje lager in gewicht gedaan

deadlift
5x40 kg
5x60 kg
5x80 kg
5x90 kg
5x100 kg
3x105 kg
110
115
120
duur
1 uur 15 min

training 18-11

squat

10x40 kg
5x60 kg
5x80 kg
5x90 kg
5x100 kg
5x105 kg
3x5x110 kg
1x3x110 kg
1x2x110 kg
geen 5x5 op 110 dus, dikke faal

bench
65 kg
10-8-11-8=37 reps
ging ook nergens over

tricep push down
32.5 kg
20-20-20
dat ging dan weer goed

deadlift
65 kg
10-8-3
slecht gevoel in mn rug na de 8, na 3 gestopt.

duur 1 uur 30 min
voelde slecht allemaal, had ik een woensdag ook al een beetje maar dacht dat het na mijn rustdag wel weer zou gaan, not dus
dus besloten dat het dan maar een deload gaat worden volgende week, dus 4x licht en kort trainen op de ohp,bench dead en squat.

ben ook aan het kijken om dan na het rustweekje een ander schema te gaan draaien, ivm met werk kan ik aankomend half jaar max 4 keer per week trainen dus er moet wat veranderen.
ik zit zelf aan wendler 531 BBB te denken, maar dan doe je alles maar 1 keer per week, is niet heel erg maar heb het gewoon nog nooit gedaan.

n deaload zal je goed doen Droop, niet eigenwijs doorknallen...:o

Block je je core goed met DL...is ook best hoog volume man

training 18-11
ben ook aan het kijken om dan na het rustweekje een ander schema te gaan draaien, ivm met werk kan ik aankomend half jaar max 4 keer per week trainen dus er moet wat veranderen.
ik zit zelf aan wendler 531 BBB te denken, maar dan doe je alles maar 1 keer per week, is niet heel erg maar heb het gewoon nog nooit gedaan.

Misschien kun je wendler 531 doen en dan workout 1 en 3 combineren en workout 2 en 4 combineren. Dan doe je bijvoorbeeld maandag 1+3, dinsdag 2+4, donderdag 1+3, vrijdag 2+4. (mocht je toch alles 2 keer per week willen pakken, qua volume moet het zo wel kunnen).

Je kunt de lifts omdraaien. Dus bijvoorbeeld 531 squat met BBB deadlift, dan spreid je de lifts meer over de week. Vind je BBB veel volume en ga je liever voor kracht dan is er ook nog [Link niet meer beschikbaar].

n deaload zal je goed doen Droop, niet eigenwijs doorknallen...:o
ja dat denk ik ook, niet doorknallen, gaat me niets brengen.
deadlift is na mijn herstart nooit meer goed geweest, het voelt ook nooit goed, bij alle andere lifts heb ik een goed gevoel erbij, dan durf je als het zwaar wordt ook door te gaan, bij dl durf ik niet door te gaan als het zwaar gaat worden, rug en heup hebben toch wel aardige tikken gehad en dat gaat goed tussen je oren zitten

Misschien kun je wendler 531 doen en dan workout 1 en 3 combineren en workout 2 en 4 combineren. Dan doe je bijvoorbeeld maandag 1+3, dinsdag 2+4, donderdag 1+3, vrijdag 2+4. (mocht je toch alles 2 keer per week willen pakken, qua volume moet het zo wel kunnen).
yup, goeie, ik ga het inderdaad toch wel zo doen dat er 2x squat en 2 x bench in zit.
thx voor de input

Je kunt de lifts omdraaien. Dus bijvoorbeeld 531 squat met BBB deadlift, dan spreid je de lifts meer over de week. Vind je BBB veel volume en ga je liever voor kracht dan is er ook nog [Link niet meer beschikbaar].
boring but strong had ik nog niet naar gekeken, ga ik ff lezen
thx

ja dat denk ik ook, niet doorknallen, gaat me niets brengen.
deadlift is na mijn herstart nooit meer goed geweest, het voelt ook nooit goed, bij alle andere lifts heb ik een goed gevoel erbij, dan durf je als het zwaar wordt ook door te gaan, bij dl durf ik niet door te gaan als het zwaar gaat worden, rug en heup hebben toch wel aardige tikken gehad en dat gaat goed tussen je oren zitten

wellicht heeft je fysio nog tips, of misschien ter compensatie afwisselen met legpress?
Het vertrouwen komt wel als het inderdaad goed voelt....tis ook niet niks man

wellicht heeft je fysio nog tips, of misschien ter compensatie afwisselen met legpress?
Het vertrouwen komt wel als het inderdaad goed voelt....tis ook niet niks man
ja de fysio, daar was ik deze week nog ff, die had als tip om metteen te stoppen met zwaar te gaan op dl en squat,beetje licht en recreatief is ok maar de grens opzoeken is volgens hem niet ok.

ja de fysio, daar was ik deze week nog ff, die had als tip om metteen te stoppen met zwaar te gaan op dl en squat,beetje licht en recreatief is ok maar de grens opzoeken is volgens hem niet ok.

Je kan wat hoger volume doen en dan wat minder intensiteit bv max 6x6 of 4x8 dan bouw je wat meer veiligheid in of afwisselen met lightworkout bv 50-60% 1RM

weekje rust is weer bijna voorbij, het is wat betreft training een echte luie week geweest, alles is weer tot rust gekomen en das dan wel weer lekker.heb er ook echt weer zin an om maandag weer te gaan spelen met de gewichtjes
vandaag wel bezig geweest met het nieuwe schema, ik kan door werk en door toenemende klachten uit mijn omgeving nu 4 keer per week trainen, ik ga dus ook mijn sociale leven weer wat meer ''trainen''.
het nieuwe schema is wendler BBB, 2 lifts per workout, verdeeld in ub/lb, BBB ( boring but big ) is 5x10, eerste maand 50% tweede maand 60% derde maand 70%.
ik wil dit schema voor lange tijd gaan doen, ik ga beginnen met gewichten die iets lager zijn dan waarmee ik ben gestopt vorige week, dat waren, 110 kg squat, 90 kg bench, 57.5kg ohp en 115kg deadlift ( op de dl moet echt wat gebeuren, blijft erg achter)

maandag
ohp
bench
ohp BBB
db rows, latpull down, armen

dinsdag
deadlift
squat
deadlift BBB
legcurls, ab weel, planks

donderdag
bench
ohp
bench BBB
bor, dips, latpull down, armen

vrijdag/zaterdag
squat
deadlift
squat BBB
legcurls, ab weel, planks

Krijg ik geen credit voor BBB Challenge? :D

Ik heb hem zelf ook twee keer gedaan, maar net wat anders: ik ging in drie maanden zo geleidelijk mogelijk van 50% naar 70%, dus iedere training een beetje ophogen ipv grote jumps elke maand.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven