Jammer van de pijntjes, maar de bench is wel HEEL dicht bij de 3 cijfers nu
pijntjes gaan wel weer weg, beetje hinderlijk dat wel
de 100 of 100+, zou aan het eind van het schema moeten kunnen denk ik.
Werkt dat archen goed bij de bench? Ik doe dat nl. helemaal niet.
voor mij wel, het houd me toch een beetje weg van (schouder)blessures, ik hou zo beter alles op spanning
ik ga altijd, zeker bij hogere gewichten en bij een hogere reprange, meer en meer met de schouders/triceps drukken, dit brengt je schouders/schouderbladen altijd in een verkeerde positie en is het wachten op pijntjes en blessures.
jij zal waarschijnlijk gemakkelijker vanuit je chest kunnen drukken, maar ondanks dat je dan niet arched, zal je toch alles wel strak en onder spanning houden tijdens de oefening.
Ik ben ben met benchen weer begonnen met beentjes kruisen in de lucht. Isolatie / hypertrophy boeit me meer dan maximaal gewicht.
kan allemaal, of met opgetrokken knietjes, jefferson press kan ook, geeft allemaal meer focus op de chest,
maar is ben 50+ dus hypertrofy has left the building

dwz, dat gaat zo traag dat ik liever progressie meet aan mijn gewichten, aantal reps enz, de spiergroei de daar eventueel bij hoort is dan mooi meegenomen.
alsof je een sinaasappel tussen je schouderbladen klemt, daarmee trek je je schouders naar beneden en ontlast je die daarmee om vervelende schouderblessures te voorkomen
dit dus.
wat eigenlijk het belangrijkste is dat ieder voor zich zijn eigen manier ''ontwikkeld'' om gezond en veilig te kunnen banken, gewoon doen wat goed voelt.