- Waardering
- 23.835
- Lengte
- 1m73
- Massa
- 77kg
- Vetpercentage
- 17%
Je bent gek Droop, zo hard werken voor die paar kilootjes![]()
Tof he zo'n forum, om elkaar te motiveren.

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Je bent gek Droop, zo hard werken voor die paar kilootjes![]()

zie onder;Beetje plagen, maar met een serieuze ondertoon. Ik vraag me af hoeveel 40-60-plussers nog aan spiermassa kunnen maken, zeker als ze al wat massa hebben. De studies over de invloed van leeftijd op hyperthrofie vergelijken meestal 60+ met jong, beide ongetraind. Dan kunnen de oudjes nog wel wat aanmaken, maar of dat nou relevant is...
zie onder;
ik ben natuurlijk realistisch genoeg om te beseffen dan ik nooit meer de shape zal hebben die ik heb gehad, maar de motivatie is heel erg groot om toch nog een keer alles eruit te halen ( het is me wat te persoonlijk om hier verder op in te gaan) maar ik heb me er aardig in vastgebeten
het feit is dat ik nog steeds aankom, probleem op mijn (onze) leeftijd is dat je gemakkelijk meer vet aanzet dan 15 jr geleden, dus rustig/verstandig met de kcal omgaan is key
zolang ik in mijn trainingen nog kan ophogen in kgs of reps, heb ik de overtuiging dat ik nog massa aanzet, gaat natuurlijk wat langzamer als in het begin maar vooruit is vooruit.
op dit moment zit ik boven de 90 kg ( start was ong 75kg), kom nog steeds aan en heb sterk de indruk dat mijn vp niet meer stijgt en misschien zelfs wat daalt, het plan is om deze winter zo door te doen en ergens begin van het voorjaar een echte serieuze cut te gaan doen richting 10 %,
dan zullen we het resultaat zien.
Ik denk dat het bij iedereen behoorlijk begint af te vlakken na 4-5 jaar effectief trainen. Daarna komen er nog maar procenten bij, tenzij je de spuit in je billen zet. In die 4-5 jaar komen de gassies die op 16-18 jaar beginnen natuurlijk verreweg het meest aan, omdat die de enorme hormoondosis van de puberteit nog hebben. En 50+ers het minst. En de rest zit daar tussen in, wat hoger of lager afhankelijk van je genetische mazzel. Uitzondering: mensen die vroeger aardig gespierd waren, en het 10 jaar hebben laten verslonzen, die komen ook op latere leeftijd nog behoorlijk aan door een spiergeheugen effect. Dat is ongeveer wat ik heb begrepen.Beetje plagen, maar met een serieuze ondertoon. Ik vraag me af hoeveel 40-60-plussers nog aan spiermassa kunnen maken, zeker als ze al wat massa hebben. De studies over de invloed van leeftijd op hyperthrofie vergelijken meestal 60+ met jong, beide ongetraind. Dan kunnen de oudjes nog wel wat aanmaken, maar of dat nou relevant is...
Ik denk dat het bij iedereen behoorlijk begint af te vlakken na 4-5 jaar effectief trainen. Daarna komen er nog maar procenten bij, tenzij je de spuit in je billen zet. In die 4-5 jaar komen de gassies die op 16-18 jaar beginnen natuurlijk verreweg het meest aan, omdat die de enorme hormoondosis van de puberteit nog hebben. En 50+ers het minst. En de rest zit daar tussen in, wat hoger of lager afhankelijk van je genetische mazzel. Uitzondering: mensen die vroeger aardig gespierd waren, en het 10 jaar hebben laten verslonzen, die komen ook op latere leeftijd nog behoorlijk aan door een spiergeheugen effect. Dat is ongeveer wat ik heb begrepen.

Puberteit is vooral hormonen, spiergeheugen niet of nauwelijks denk ik. En goede genen kan van alles zijn.Het draait niet alleen om hormonen. Er zijn hele sterke lifters die geen bijzondere bloedwaardes hebben. Maar verder kan ik me goed vinden in deze analyse![]()

toch maar blijven proberen

Puberteit is vooral hormonen, spiergeheugen niet of nauwelijks denk ik. En goede genen kan van alles zijn.
Gelukkig zitten we een keer op een lijn![]()