XXL Nutrition

Gesloten =

Logs
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.741
Krijg je nu weer meer last van je linkerbeen, of is het nooit echt hersteld?

Gaat je heup weer opspelen Droop?
pootje is nooit echt meer goed geweest, maar de laatste tijd is het wel minder geworden met de kracht, vooral het onderbeen is veel minder geworden, kuitspier wordt steeds dunner en verliest langzaam zijn functie, dat gaat nu wel problemen geven met voorwaarts stabiliseren met de lifts waarbij het zwaartepunt hoog ligt zoals ohp en squat,
waarbij squat eigenlijk het lastigste is.
ik wist al wel dat dit punt een keer zou komen, het is niet anders, blijf gewoon wel proberen, ik zie wel wat er van komt

ik wist al wel dat dit punt een keer zou komen, het is niet anders, blijf gewoon wel proberen, ik zie wel wat er van komt
Dit 100%! Gewoon blijven trainen en geen gekke dingen doen. Al zou het natuurlijk fijn zijn als de boel weer beter functioneert.

• #1.743
training 9-1

deadlift (sumo)
10x50
5x75
5x90
3x110
5x120
5x135
7x155

squat
10x50
5x70
5x80
3x5x90

ab wheel
3x12xbw+12.5

klaar :)

pootje is nooit echt meer goed geweest, maar de laatste tijd is het wel minder geworden met de kracht, vooral het onderbeen is veel minder geworden, kuitspier wordt steeds dunner en verliest langzaam zijn functie, dat gaat nu wel problemen geven met voorwaarts stabiliseren met de lifts waarbij het zwaartepunt hoog ligt zoals ohp en squat,
Damn... da's niet leuk man. Maar als het zwaartepunt laag ligt zoal bij de sumo, ben je niet te houden :D

idd kijken welk gewicht nog gaat en misschien wat meer volume erin? of met minder gewicht frequentie omhoog?
Is hacksquad misscien een alternatief.....(behalve als je thuis traint)

Waarom gaat je kuitspier dan achteruit? Kun je hem niet wat meer aandacht geven met een isolatie-oefening?

• #1.747
idd kijken welk gewicht nog gaat en misschien wat meer volume erin? of met minder gewicht frequentie omhoog?
Is hacksquad misscien een alternatief.....(behalve als je thuis traint)
blijf op squat zo lang het gaat nog wendler doen, maar de bbb sets met 5x10 ga ik verlagen in reps
hacksquat heb ik niet, want train thuis

Waarom gaat je kuitspier dan achteruit? Kun je hem niet wat meer aandacht geven met een isolatie-oefening?
oorzaak is een beschadigde zenuw in de onderrug, spier krijgt geen prikkels meer dus is deels zijn functie verloren, dat is ook niet meer te trainen, voordeel is wel dat ik mijn andere kuitspier echt nooit hoef te trainen, want die is gruwelijk dik omdat die een deel van het werk overneemt.

oorzaak is een beschadigde zenuw in de onderrug, spier krijgt geen prikkels meer dus is deels zijn functie verloren, dat is ook niet meer te trainen, voordeel is wel dat ik mijn andere kuitspier echt nooit hoef te trainen, want die is gruwelijk dik omdat die een deel van het werk overneemt.

Ach zo. Nou gelukkig geen pijn dan. Daar kan een zenuwbeschadiging immers ook toe leiden.

En als ik het goed begrijp belast je andere lichaamsdelen extra omdat die moeten compenseren, zoals je heup. Hopelijk vind je een manier om dat in de hand te houden, zodat je toch progressie kan blijven maken. Da's toch wel leuk, beetje loon naar werken.

• #1.749
training 11-1

bench
10x30
5x40
5x50
3x60
5x65
5x75
5x85 weer moeite met de laatste rep

ohp
5x10x38.5

db row
10x22
10x32
3x5x42

face pulls
bpa
schouders stretchen

op de bench moet wel wat veranderen, dat gaat echt op veel te laag gewicht al problemen geven, zo ga ik de 100 voor reps niet halen.

Is dit nog steeds 5/3/1 BBB?

• #1.751
Ach zo. Nou gelukkig geen pijn dan. Daar kan een zenuwbeschadiging immers ook toe leiden.

En als ik het goed begrijp belast je andere lichaamsdelen extra omdat die moeten compenseren, zoals je heup. Hopelijk vind je een manier om dat in de hand te houden, zodat je toch progressie kan blijven maken. Da's toch wel leuk, beetje loon naar werken.
die pijn had ik al gehad, ik heb voor dat grapje toch wel een dik jaar naar de pijnpoli gelopen
compenseren is onvermijdelijk, maar het mag niet te gek worden tijdens het liften, dat geeft onmiddellijk blessures.
ik moet wel keuzes maken in wat ik doe wat betreft lifts, kan niet alles meer

• #1.754
het is eigenlijk alleen de bench die nu gaat stagneren, de andere lifts gaan eigenlijk nog prima op deze variant, denk dat er wat meer werksets in moeten, het is maar 1x per week benchen met 3 werksets en blijf ook nog laag in de reps, das best weinig.
ik moet wat meer aan het werk denk ik

die pijn had ik al gehad, ik heb voor dat grapje toch wel een dik jaar naar de pijnpoli gelopen
compenseren is onvermijdelijk, maar het mag niet te gek worden tijdens het liften, dat geeft onmiddellijk blessures.
Ik krijg nu alleen maar meer waardering voor hoe je niet bij de pakken gaat neerzitten :thumb:

het is eigenlijk alleen de bench die nu gaat stagneren, de andere lifts gaan eigenlijk nog prima op deze variant, denk dat er wat meer werksets in moeten, het is maar 1x per week benchen met 3 werksets en blijf ook nog laag in de reps, das best weinig.
Je kan de laatste set natuurlijk standaard 3x5, 3x3, 3x1 gaan doen, dan verdrievoudig je al je volume. Gewoon een cycle proberen en kijken wat het doet. Desnoods de BBB sets iets terugschroeven in volume.

Last van je schouder met benchen...ondanks dat je je schouderbladen goed samentrekt?
Je bovenarmen in je lats drukken...desnoods je rugleuning 1 gaatje lager..decline ter ontlasting van je delts
ff uitvogelen Droop dat zal zeker schelen...

Misschien incline als variant?

wel jammer man :(

Joh, heftig. Maar de pijn is verdwenen? Dacht dat zoiets eigenlijk meer kan genezen.

Is het niet mogelijk om de compenserende spieren/gewrichten met oefeningen, stretches, etc. in optimale conditie te houden, zodat ze de extra stress aankunnen?

Dat zie je toch verkeerd denk ik. Je bent nu de basis aan het leggen met 5x10. Als je meer op kracht gaat trainen, zul je merken dat je daar na een paar weken gains maakt.

Wendler zelf raadt meen ik tegenwoordig blokjes van 6 weken aan, volume-kracht-volume-etc

• #1.759
training 13-1

squat
10x40
5x55
5x65
3x80
5x85
5x95
5x110

deadlift (sumo)
5x10x95

ab wheel
bw+5kg
20-20-15

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven