Fitness Seller

5/3/1 van Jim Wendler

vandaag bij fysio geweest. Deze kon er niet direct iets aan linken... heb dus de standaard schouders oefeningen meegekregen. Ik merk dat ik bij benchpresses en vooral incline presses pijn krijg aan de achterkant v/d schouder.

hoop dat het wat minder wordt. Ben eigenlijk van plan om volledig hersteld te beginnen aan 5/3/1 zodat ik maximaal vooruit ga qua massa en kracht

Wendler is zo gek nog niet als herstelprogramma, zeker als je nog lichter begint dan aangeraden.

Zit te denken, squat bank mp alles komt onder de 10 reps zoals het hoort en dat geeft voldoening..
Deadlift heb ik ben ik bang te licht ingezet veels te licht.. Ik ben uitgegaan van een 1 rm van 240/245(en daar 90% van) terwijl mijn pr 270 is.. Kijk die repouts vind ik leuk en klinken leuk, ik had verwacht hele weg terug te moeten gaan en heel wat gezakt te zijn maar dat is gewoon niet waar..

Bij elke andere lift ga ik mij houden aan het verhogen met 2,5 en 5 kg maar deadlift gooi ik er 20 kg bij zodat ik meer in de buurt van <10 ga zitten..

Dit houdt in, deze cycle heb ik feitelijk gedaan 15x190 15x200 13x210 Volgende cycle wordt 210 220 230 en daarna braaf met 5 kg per x verhogen anders duurt het nog een half jaar voordat ik aan de 240 bv toe ben..

Lijkt me prima plan. 10+ repouts is wel erg veel... tenzij je terug van een blessure komt :)

Kwam terug van een blessure(tje) waardoor ik iig niet kon maxen maar dit gaat te ver, vind die repouts geweldig en slopend maar is gewoon te licht.. 230 zal iig zeker weten onder 10 komen, zoals het hoort!

ja 230 is ook vies licht, moet beter. haha snap je punt ;)
ben in mijn gym abnormaal met 130 deadliftx6. tja..

ik wacht even een paar fysio sessies af en zal dan revalideren met wendler

Hehe zou je bij ons in de gym ook zijn, naast mij en mn trainingsmaatje deadlift er niemand ja stringliefhebbende bodybuilders die niet zwaarder kunnen dan 100 kg en zeggen dat kracht er niet te doet..

En gewoon doen ja, je begint licht dus net wat Crakie zegt is ideaal;)

holla waar kan ik de boek of een kopie van 5/3/1 schema krijgen thx alvast

Big sexy chocolat als je mij je email geeft kan ik hem emailen naar je

dankzij marcelisgroot heb ik het ebook. Ik heb het ook gelezen en het is overtuigend geweest. Binnenkort ga ik beginnen met 5/3/1. Assistance programma denk ik aan: Assistance Work #4: Periodization Bible by Dave Tate:

Day 1 Military Press (5/3/1)
• Shoulders or Chest – 5 sets of 10-20 reps (DB bench, DB Incline, DB Military, Incline press, Dips, Pushups)
• Lats or Upper Back – 5 sets of 10-20 reps (DB rows, Bent Over Rows, Chins, T-bar Rows, Lat Pulldowns, Face Pulls, Shrugs)
• Triceps – 5 sets of 10-20 reps (Triceps Pushdowns or Triceps Extensions)

Day 2 Deadlift (5/3/1)
• Hamstrings – 5 sets of 10-20 reps (Leg Curls, Glute-Ham Raise)
• Quads – 5 sets of 10-20 reps (Leg Press, Lunges, Hack Squats)
• Abs – 5 sets of 10-20 reps (Sit-ups, Hanging Leg Raises, Ab Wheel, DB Side Bend)

Day 3 Bench Press (5/3/1)
• Shoulders or Chest – 5 sets of 10-20 reps (DB bench, DB Incline, DB Military, Incline press, Dips, Pushups)
• Lats or Upper Back – 5 sets of 10-20 reps (DB rows, Bent Over Rows, Chins, T-bar Rows, Lat Pulldowns, Face Pulls, Shrugs)
• Triceps – 5 sets of 10-20 reps (Triceps Pushdowns or Triceps Extensions)

Day 4 Squat (5/3/1)
• Low Back – 5 sets of 10-20 reps (Reverse Hyper, Back Raise, Good Morning)
• Quads – 5 sets of 10-20 reps (Leg Press, Lunges, Hack Squats)
• Abs – 5 sets of 10-20 reps (Sit-ups, Hanging Leg Raises, Ab Wheel, DB Side Bend)

wat me opvalt is dat er geen aandacht is voor biceps, achterkant schouders e.d.
hoe zag/ziet jullie assistance schema eruit en hebben jullie verder geen biceps en achterkant schouder getraind?

Wendler is in zijn boek niet zo van de curls inderdaad. Die groeien wel genoeg mee met de row, chins, pulldowns, e.d., vindt hij. Ik kan getuigen dat dat grotendeels klopt, maar na lange tijd gaan ze toch wel achterlopen. Dus na 2-3 jaar zonder ga ik binnenkort weer curlen. Ik zou zeggen: het hoeft voorlopig geen prioriteit voor je te hebben. Achterkant schouders net zo.

Overigens adviseert Wendler in een artikel ergens wél curls als assistance voor de bench.

Ik doe ook iets vergelijkbaars als die Dave Tate Periodization Bible maar dan pak ik gewoon 1x biceps en 1x triceps per week in plaats van 2x triceps.

Wendler is in zijn boek niet zo van de curls inderdaad. Die groeien wel genoeg mee met de row, chins, pulldowns, e.d., vindt hij. Ik kan getuigen dat dat grotendeels klopt, maar na lange tijd gaan ze toch wel achterlopen. Dus na 2-3 jaar zonder ga ik binnenkort weer curlen. Ik zou zeggen: het hoeft voorlopig geen prioriteit voor je te hebben. Achterkant schouders net zo.

Overigens adviseert Wendler in een artikel ergens wél curls als assistance voor de bench.

ok thanks, zou je me je 5/3/1 schema kunnen sturen? dan bedoel ik vooral incl de asisstance zodat ik daar even naar kan kijken.

die log is zoveel bladeren en weinig overzichtelijk om het snel te zien

Wat ik ervan heb verstaan is dat je het niet letterlijk hoeft over te nemen en naar eigen behoefte kunt invullen zolang je maar de mainlifts blijft hanteren met 5/3/1 principe.

hmmmm ik heb alles doorgelezen uit dit thread maar ik kan nergens een niet-dode download link vinden van het e-book, iemand?? (karma ofc)

Terug
Naar boven