AndroidHealthClinic

5x5 Stronglifts: The way to gains

Stickler

Dutch Bodybuilder
Waardering
10
Lengte
1m89
Massa
86kg
Dag allemaal,

ik ben inmiddels 3 weken bezig met het 5x5 Stronglifts programma.
Ik ga een logje bijhouden zodat ik mijn eigen progressie goed kan volgen.

De stats:

Leeftijd: 21
Gewicht: 90
Vet%: Ik denk iets minder dan 20%

BP: 52,5 kg
MP: 33 kg
Squat: 60 kg
BOR: 53 kg
Deadlift: 55 kg

De deadlift is aardig laag imo. Ik ben nog bezig om de techniek goed onder de knie te krijgen, dus doe het nog niet te gek met gewichten.

Vanmorgen lekker getraind, en dat ging als volgt. Alles is uiteraard zonder opwarmsetjes.

Squat 5x5x 60kg
MP: 5x5x 33 kg
Deadlift: 1x5x 55kg
CGBP: 4x8x 35 kg
DB Curl: 4x8x 12kg

De assistance doe ik erbij omdat ik het gewoon lekker vind om nog een beetje extra te doen voor de armen. Sommigen beweren dat het niet nodig is, ik vind het lekker.

Nu heb ik nog een vraag voor jullie. Wat zijn realistische doelen voor dit jaar wat betreft de gewichten?

Mijn voedingsschema heb ik laten maken door een persoonlijke begeleider hier op het forum.

Cheers.

Sticks

als beginner kun je heel veel gains maken. verschilt echt

100-80-130 sowieso
misschien ook wel 150-110-180

• Topic Starter Topic Starter
De volgorde die jij aanhoudt is SQ-BP-DL neem ik aan?

Vandaag de derde en laatste training van deze week gehad. Door een studiedeadline de laatste twee dagen weinig geslapen en dat merkte ik in de training.
Afgelopen maandag ging de 52,5kg bench press best prima. Vandaag dus 55kg geprobeerd, maar faalde al in de eerste set bij de vijfde rep. Gelijk teruggeschakeld naar 52,5 kg, wat wel weer aardig ging. De squat op 60kg ging moeilijk wat ten koste ging van de techniek. De BOR ging daarentegen lekker.

Squat 5x5 60kg
Bench press 5x5 52,5 kg
BOR 5x5 58kg

CGBP 5x5 35kg ging makkelijk. Volgende keer naar 37,5.
DB Curl 3x8 x 12 kg + 1x8 x 14 kg

Succes!!!

Ik hoop dat je wat gaat bereiken met 5x5 en hoe lang je het volhoudt. Ik vond het een saaie manier van trainen :D

Tot nu toe vind ik het super. Ik train nog niet zo lang, dus dit is voor mij de meest simpele manier om te beginnen. Ik vind het leuk trainen omdat de doelen die ik me hiermee kan stellen heel concreet zijn.

De toekomst zal het uitwijzen.

Wat heb jij bereikt met dit schema?

Twee dagen goed rust gepakt, gister en vandaag. Morgen mijn laatste tentamen van deze periode en daarna heerlijk trainen.

Hopen op nieuwe PR's :)

Zo, eerste training van de week gedaan vanmiddag. Ging lekker, en kon merken dat ik de laatste dagen goed heb geslapen.

Squat: 5x5 60kg. Ging goed.
MP: 5x5 35,5 kg. PR
Deadlift1x5 60kg. PR
CGBP 4x8 35kg. Ging redelijk easy, volgende keer verhogen
DBcurl 2x8 12kg en 2x8 14kg

Vanmorgen weer een cardiosessie gedaan, 50 minuten loopband op een hartslag van 138. Ging prima..

Vandaag komt mijn dexaprine binnen. Erg benieuwd naar of me dat gaat helpen in de cut, uiteraard naast een goed voedingsschema.

Lekker getraind vanmorgen. Alleen de squat ging k*t. Had in de opwarmsetjes een steekje in mijn knie, ben dus niet verder gegaan dan 5x5x50kg. Daarnaast wel weer drie PR gezet :D

Squat: 5x5x50kg
BP: 5x5x57,5kg. Vrijdag proberen een PR proberen te zetten
BOR: 5x5x60,5kg PR!
CGBP: 4x8x37,5kg PR!
DBcurl: 1x8x12kg + 2x8x14kg + 1x6x16kg PR!

Afgesloten met een half uurtje cardio, 300 kcal verbrand :)
De cardio ging heerlijk, mede door de hele pil dexaprine die ik vanmorgen bij het opstaan heb genomen. Zeker een aanrader voor mensen in de cut.

Vanmorgen om 8 uur weer op de hometrainer geklommen met een pil dexaprine in de giechel. Weer netjes 500 kcal verbrand.

Weer een voorstander van dexaprine. Ik ga ze nu ook echt bestellen.

Het is echt aan te raden. Ik heb gister en eergister als proef een hele dag met mijn hartslagmeter omgelopen. Eergister had ik geen dexaprine op, en gisteren wel. Ik fiets gemiddeld bijna een uur per dag, naar de hogeschool, werk, de gym etc. Zonder dexaprine zat mijn hartslag op de fiets op 115 ongeveer. Gister, met de dexaprine, zat mijn hartslag op 135 terwijl ik gemiddeld tempo fietste. 135 is mijn ideale hartslag om vet te verbranden.

Abbo't!

Ik doe zelf ook Stronglifts en mijn Dexaprine komt vandaag binnen als het goed is. :D

BTW: over die bench press, pas na de 3e keer falen moet je het gewicht verlagen volgens het boek. Dan haal je 10% van het gewicht af. Dus in jouw geval was dat 5 kilo geweest. En dan ga je vanaf daar weer opbouwen. Ik heb het nu 1 keer gedaan, bij de overhead press en dat is voor mij heel nuttig geweest.

Abbo't!

Ik doe zelf ook Stronglifts en mijn Dexaprine komt vandaag binnen als het goed is. :D

BTW: over die bench press, pas na de 3e keer falen moet je het gewicht verlagen volgens het boek. Dan haal je 10% van het gewicht af. Dus in jouw geval was dat 5 kilo geweest. En dan ga je vanaf daar weer opbouwen. Ik heb het nu 1 keer gedaan, bij de overhead press en dat is voor mij heel nuttig geweest.

Ja, daar heb je gelijk in. De kans was heel groot dat ik zou failen, en ik was alleen in de gym, dus geen geschikte spotter. De volgende keer ga ik s'avonds, dus dan ga ik gewoon weer proberen de 60kg te benchen.

Laatst bewerkt:
5x5 werkt wel, maar kan idd erg saai zijn.

Succes ermee.

Terug
Naar boven